Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 20 apr 2025 02:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2006 20:41 

Marcel schreef:
Wellicht zijn er ook gebruikers die een goedwerkende 108USB op Win98 hebben draaien

Alleen op 98SE is het mogelijk. 98 heeft geen ondersteuning voor USB.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2006 12:08 

Jon, RESPECT !!!!

Ik heb het ook gehad met IPB. Heb afgelopen week IPB van KPN opgezegd en ga terug naar BelBasis en DirectADSL. Op tijden dat je het zelf niet eens in de gaten hebt ben je niet bereikbaar.

Nu moet ik zeggen dat ik zelf (veel) gebruik maak van torrents. Het probleem zit 'm niet alleen in de hoeveelheid bandbreedte die er opgeslokt wordt waardoor je onbereikbaar kunt zijn, maar ook in de hoeveelheid opgebouwde verbindingen.

Zelfde kan gebeuren als je computer misbruikt wordt dmv virussen e.d. Ik weet niet hoe goed je pc beveiligd is tegen dat soort kwaad? Een indicatie van misbruik is de hoeveelheid vermelde entries in de NAT table. Dit kan je vinden op de status pagina van je (in mijn geval Siemens) EB. Clear je NAT table eens. Als er binnen kort tijd een berg entries in staan zonder dat je zelf veel gedownload en gesurft hebt.

Iets wat helemaal hufterproof is, is om je pc is helemaal uit te laten, en te zien wat je telefoon verbinding dan doet.

Good hunting ...

MrBim

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2006 23:30 

Bedankt voor al jullie goed bedoelde tips en MrBim ik heb al geprobeerd om Internetplusbellen bij KPN op te zeggen, dit werd niet gehonoreerd omdat ik vastzit aan het contract tot medio 2007. Ik heb nu al zoveel problemen gehad dat internet niet leuk meer is en idd schijn ik op sommige tijdstippen niet telefonisch bereikbaar te zijn om nog maar te zwijgen over gesprekken die zomaar worden verboken ... Belbasis en direct adsl is wellicht een optie.
Heeft iemand nog tips? Oh ja ik ben niet zo technisch, hoe moet ik een NAT table clearen MrBim? Groet Jon

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 nov 2006 09:59 

Ik kan je hier alleen hulp bieden als je, net als mij, een Siemens EB hebt...

Om de NAT table te clearen, of te checken hoevoel die zit, open je webbrowser (zoals Internet Explorer).

Voer als in de adresregel het volgende in: http://192.168.2.1/ (of je kunt er ook hier op klikken)

Citaat:
Werkt dit niet, dan heeft je EB een ander ip adres. Om daar achter te komen doe je het volgende. Klik op Start en kies Uitvoeren. Type CMD en geef enter. Je krijgt nu een een zwart schermpje te zien. type hier IPCONFIG /ALL.

Je krijgt nu een uitdraai van alle netwerkkaarten die in je pc zitten met alle gegevens over die kaarten. Zoek nu naar alle GATEWAYS en noteer de ip adressen die er achter staan. Dit moet een adres zijn met 192.168.xxx.xxx of 10.0.0.xxx (xxx zijn in jou geval getallen).

Voer het standaard wachtwoord "admin" (zonder de "-tekens en kleine letters) en kies ok. Je krijgt nu nog een veiligheids waarschuwing, daar kun je ook gewoon op ok klikken.

Klik nu boven aan op de Status tab. Klik daarna links op Internet.

Onder het kopje Address Translation zie je het aantal NAT entries. Bij mij staan zijn er 1400 entries. Door op EMPTY te klikken leeg je de tabel. MAAR, als er binnen een half uur tot een uur, zonder dat jij of iemand anders thuis aan het surfen is, weer een berg entries in staan, dan wordt er misbruik gemaakt van je netwerk. Hetzij door een computer thuis, hetzij door een gekraakt draadloos netwerk. In dat laatste geval kun je op de status pagina door op Local en/of Wireless network het aantal DHCP clients zien. Dat zijn computers die op dat moment met je netwerk verbonden zijn.

Hoop dat je hier iets mee kunt?!

Good hunting ...

MrBim

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 nov 2006 10:44 

Tja het lijkt mij sterk dat het een gekraakt netwerk is omdat de Siemens standaard goed dicht staat met WPA.

Maar wel een goede test, je zou ook nog kunnen checken door hem een uur (of de tijd dat hij normaal volloopt) aan te zetten zonder Ethernet kabels, en dan nog een keer met WLAN uit. Om te kijken waar jouw entries vandaan komen.

Ik heb het hele topic niet volledig teruggelezen maar heb je geen berg spyware op je pc staan? http://www.hitmanpro.nl kan dit weghalen en werkt eigenlijk het beste. Ook geen download programma's die automatisch mee starten en misschien alleen een klein icoontje hebben onderin?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 nov 2006 12:13 

klungel gewoon niet te veel met de Experia-Box.

zo technisch zijn ze nou ook niet bij KPN :P
(spreek uit ervaring)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 nov 2006 13:57 

blackcat schreef:

(spreek uit ervaring)

:shock: ...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 nov 2006 14:11 

MrBim schreef:
blackcat schreef:

(spreek uit ervaring)

:shock: ...

Niet verbaast zijn MrBim, probeer het taal gebruik netjes te houden.
Vandaar het is veranderd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 nov 2006 17:39 

Laatste dagen krijg ik ook steeds meer klachten dat ik niet bereikbaar ben. Het nummer dat men belt is dan niet in gebruik.

2 jaar Direct ADSL nergens geen last van net een week IPB en het is feest. :P :arrow:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 nov 2006 17:44 

Bedankt voor de uitleg en adviezen, ik zal me er vanavond in verdiepen
en de uitslag laten weten. Spyware is altijd mogelijk maar lijkt me niet gezien het feit dat er regelmatig scans over heen gaan. Verder is er een virusscanner en firewall actief. Veel mensen lezen de onderwerpen op deze site valt me op. Het zou mooi zijn als ook de KPN helpdesk meeleest.
Ik heb helaas weinig ervaring met de experiabox zelf maar merk alleen dat het (in mijn geval) niet naar behoren werkt. Wireless internet is ook vaak ver van goed. Bedraad aansluiten werkt echter beter.
Ik zal proberen jullie adviezen uit te voeren voor zover dat mogelijk is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 nov 2006 19:48 

Ook IPB problemen, ik heb van KPN zelfs een monteur op bezoek gehad als service en uiteindelijk een andere experiabox die het probleem zou moeten verhelpen. Is maar even goed gegaan helaas, daarna-weer hetzelfde verhaal net als jou Jon. Met name het feit dat ik niet kon vertrouwen op de telefonie, ik was vaak niet bereikbaar en dat is een slechte zaak, hebben mij doen besluiten naar een ander alternatief te zoeken. KPN is hier vrij coulant mee omgegaan. Ik ben weer terug naar mijn oude internet en telefoonabonnement en tja geen problemen meer. IPB werkte bij mij gewoon niet, teveel storing ik weet het ook niet. Mijn ouders hebben ook internetplusbellen daar werkt de telefoon voor zover ik weet goed, maar internet is vaak matig of valt soms uit. Bij een collega werkt IPB goed, maar zij heeft een wat duurder abonnement ik weet niet of dat wat uitmaakt. (oa sneller internet). Welk abonnement heb jij Jon? Ik zal onderwerp blijven volgen. Succes Jon.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 08:35 

Dialtone schreef:
Laatste dagen krijg ik ook steeds meer klachten dat ik niet bereikbaar ben. Het nummer dat men belt is dan niet in gebruik.

2 jaar Direct ADSL nergens geen last van net een week IPB en het is feest. :P :arrow:

Ik weet niet of je veel p2p prog. download, als dit wel het geval is wordt hier erg veel bandbreedte aangegeven en dan ben je niet meer bereikbaar voor anderen .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 09:29 

Ik word eerlijk gezegd niet zo vrolijk van alle negatieve berichten over gebruik van de experiabox en internetplusbellen. Je moet toch gewoon kunnen downloaden en even zo goed telefonisch bereikbaar kunnen zijn? De pc heb ik nodig voor mijn studie en gisteravond was telefonie weer een drama helaas. De helpdesk heeft nu het advies gegeven om alles opnieuw te installeren. Ik heb de cd rom nog dus dat moet lukken. Maar aan de andere kant vind ik het een vreemde actie maar ik ben geen expert natuurlijk. Ik zal me melden als dit is gerealiseerd. Duim voor me.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 10:51 

@Jon:Het is als je het leest idd niet om over naar huis te schrijven.Toch het volgende advies:

Zorg dat je computer spyware/malware en virusvrij is en gebruik hiervoor de programma's Ad-Aware-Se,Spybott S&D,CCcleaner en een gratis antivirusscanner als AVG of AntivitGuard.Doe tevens een online scan zodat je zeker weet dat daar het probleem niet zit.Laat de P2P programma's eens een week voor wat ze zijn en zorg dat je een stabiele internet en Voip verbinding hebt (voor zover je dat zelf kunt beinvloeden).
Mocht je het downlaoden niet kunnen laten ga dan eens via nieuwsgroepen wat binnen halen.

Suc6

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 11:21 

Ik heb hetzelfde probleem, lees maa eens bij het onderwerp "verbreken verbinding"Hans Verkerk

Er word hier gesproken over een witte kabel die is meegeleverd. die witte kabel heb ik ook, maar daar zitten gewoon vier draden in die aangesloten zijn. Heb ik met een spanning meter op beide stekkers uitgeprobeerd.

Ik heb zel al een twee aderige kabel gemaakt met stekkertjes , maar het probleem blijft.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]