Ik kan je hier alleen hulp bieden als je, net als mij, een Siemens EB hebt...
Om de NAT table te clearen, of te checken hoevoel die zit, open je webbrowser (zoals Internet Explorer).
Voer als in de adresregel het volgende in:
http://192.168.2.1/ (of je kunt er ook hier op klikken)
Citaat:
Werkt dit niet, dan heeft je EB een ander ip adres. Om daar achter te komen doe je het volgende. Klik op Start en kies Uitvoeren. Type CMD en geef enter. Je krijgt nu een een zwart schermpje te zien. type hier IPCONFIG /ALL.
Je krijgt nu een uitdraai van alle netwerkkaarten die in je pc zitten met alle gegevens over die kaarten. Zoek nu naar alle GATEWAYS en noteer de ip adressen die er achter staan. Dit moet een adres zijn met 192.168.xxx.xxx of 10.0.0.xxx (xxx zijn in jou geval getallen).
Voer het standaard wachtwoord "admin" (zonder de "-tekens en kleine letters) en kies ok. Je krijgt nu nog een veiligheids waarschuwing, daar kun je ook gewoon op ok klikken.
Klik nu boven aan op de Status tab. Klik daarna links op Internet.
Onder het kopje Address Translation zie je het aantal NAT entries. Bij mij staan zijn er 1400 entries. Door op EMPTY te klikken leeg je de tabel. MAAR, als er binnen een half uur tot een uur, zonder dat jij of iemand anders thuis aan het surfen is, weer een berg entries in staan, dan wordt er misbruik gemaakt van je netwerk. Hetzij door een computer thuis, hetzij door een gekraakt draadloos netwerk. In dat laatste geval kun je op de status pagina door op Local en/of Wireless network het aantal DHCP clients zien. Dat zijn computers die op dat moment met je netwerk verbonden zijn.
Hoop dat je hier iets mee kunt?!
Good hunting ...
MrBim