dhr-de schreef:
Geen flauw idee.....
Ik heb toch sterk de indruk dat het met poortsnelheden en half/full duplex instellingen heeft te maken. Ik kan me zomaar voorstellen dat de EPB wel autosensing is, maar ergens een foutje in de firmware heeft zitten. Hierdoor heeft dat ding waarschijnlijk moeite met het instellen van poortsnelheden. Of er is een chippie niet helemaal tof.
Kan je op alle pc's de snelheid op 100 Mbit vastzetten en ook full duplex keihard instellen? Dan heb je die mogelijkheid getackeld. Vervolgens wellicht ook even de epb uitzetten en 10 sec. later weer aan.
Absurd dat je pc het wel op poort 4 doet.
succes!
Dit is inderdaad het probleem.
Ik heb het zelfde probleem (5 switches geprobeerd (3com / Linksys / Sweex / Sweex met router / Etech) allemaal het zelfde.
Zodra ik een switch tussen mijn PC en mijn EB hang en ik doe een ping -t krijg ik om de haverklap time-outs. werkt echt voor geen meter. Knal ik de kabel rechtstreeks in mijn PC dan werkt het prima.
Iets in die EB is inderdaad goed fout waar het Duplexing betreft.
Gisteren is er een KPN monteur langsgeweest om te kijken wat het probleem is. Hij heeft een nieuwe (uit de doos) EB neergezet en precies het zelfde probleem.
Vervolgens heeft hij een collega gebeld en een Alcatel besteld. Nu maar hopen dat die inderdaad uitgeleverd word.
Als ik meer weet laat ik het weten !
Oh en EDIT :
De kabel is maximaal 20 meter lang.
En als de kabel rechtstreeks in mijn PC boven zit kan ik via FTP strak 10 Megabyte per seconde transferen (max van een 100 Mbit netwerk) dus het lijkt me niet dat er storing op de lijn zit.