Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 21:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2006 09:23 

Ga er dan maar van uit dat je EB niet helemaal jofel is.

Bij mij werkt een Sitecom router/switch prima als ik hem zowel als extra router gebruik of gewoon als switch.

De Sitecom krijgt eenmalig een ipadres in de juiste range en de computers op de Sitecom krijgen keurig ipadressen uitgedeeld via de DHCP van de Sitecom.

Ter info: tevens werkt elke poort bij mij als uplink.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2006 12:34 
Site Admin

hoe lang is deze kabel. wellicht is deze dermate lang dat bij rechtstreekse aansluiting op 1 pc geen problemen ontstaan, maar bij gebruik van een switch op die afstand het signaal te zwak is.
probeer anders eens de switch met een losse kabel (1 meter) even tijdelijk aan te sluiten op de eb en dan ook een pc om te kijken of het dan wel werkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 01 nov 2006 17:38 

Misschien een rare opmerking, maar kan het misschien een probleem zijn dat als je de EPB aan bepaalde types switches koppelt er geen verbinding tot stand komt omdat ze beiden onderhandelen over de poortsnelheid (10 of 100 Mb) en de duplex?? Ik kan me voorstellen dat als de handshake in een van beide (of in beide) apparaten niet klopt de verbinding niet tot stand komt. Eigenlijk horen de lampjes dan niet te gaan branden. Als de lampjes wel branden, zou je in ieder geval moeten kunnen pingen. Raar verhaal. Ik ga thuis straks ook eens experimenteren. Had net bedacht dat ik nog een switch tussen m'n server en EPB zou plaatsen. Es kijken wat er bij mij gebeurt vanavond.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 00:15 

Zonet een intel inbussiness 10/100 switch ertussen geprikt. Gewoon de server op een switchpoort en de EPB ook (dus niet op een hub-poort ofzo). Werkte gelijk prima. Ik moet wel zeggen dat de netwerkkaart van mijn server vast ingesteld is op 100 Mbps en full duplex is ingesteld. Ik heb op een Mac-forum een keer gelezen dat het wel eens tot problemen kan leiden met goedkopere switches als je nergens de snelheid en duplex vast insteld. Maar of dat echt het probleem is???

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 10:11 

nu breekt m'n klomp!

wat wil het geval: ik heb m'n switch ip boven bij m'n zoon eens beneden aangesloten (op een andere poort van de EB dus) en hij doet het! MAAR NU DOET M'N PC HET NIET MEER ZONDER SWITCH! Altans niet meer op poort 1 t/m 3, wél op poort 4!

WIE KAN DAT VERKLAREN????? :?: :(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 10:44 

Geen flauw idee.....
Ik heb toch sterk de indruk dat het met poortsnelheden en half/full duplex instellingen heeft te maken. Ik kan me zomaar voorstellen dat de EPB wel autosensing is, maar ergens een foutje in de firmware heeft zitten. Hierdoor heeft dat ding waarschijnlijk moeite met het instellen van poortsnelheden. Of er is een chippie niet helemaal tof.

Kan je op alle pc's de snelheid op 100 Mbit vastzetten en ook full duplex keihard instellen? Dan heb je die mogelijkheid getackeld. Vervolgens wellicht ook even de epb uitzetten en 10 sec. later weer aan.

Absurd dat je pc het wel op poort 4 doet.

succes!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 11:38 
Site Admin

Michello schreef:
nu breekt m'n klomp!

wat wil het geval: ik heb m'n switch ip boven bij m'n zoon eens beneden aangesloten (op een andere poort van de EB dus) en hij doet het! MAAR NU DOET M'N PC HET NIET MEER ZONDER SWITCH! Altans niet meer op poort 1 t/m 3, wél op poort 4!

WIE KAN DAT VERKLAREN????? :?: :(

zoals eerder gesteld, denk ik dat de kabel te lang is/het signaal verzwakt gezien de lengte (of wellicht gelijk met elektrakabel naar boven gaat).
onduidelijk is nu of de poorten 1 t/m 3 van de switch of de eb het niet doen.

verzoek is wel om in het vervolg geen hoofdletters te gebruiken: iedereen kan lezen en het gebruik hiervan wordt als schreeuwend beschouwd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 14:01 

het lijkt erop dat de lengte van de kabel of een andere storende factor idd de sleutel tot het probleem is:
Als ik de PC van mijn zoon naar beneden haal en hem met een korte kabel via de switch op de EB aansluit doet hij het wel! Op de zelfde poort, het enige verschil is de kabel.

Op zich is dit wel heel vreemd: de kabel gaat maar tot de eerste verdieping, dat is voor UTP toch echt niet lang....dus nu weet ik eigenlijk niet meer hoe dit op te lossen. Een appartement kopen met alles op 1 verdieping? :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 14:03 
Site Admin

hoe lang is die kabel ongeveer en loopt door die goot ook bv. een electrakabel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 16:34 

dhr-de schreef:
Geen flauw idee.....
Ik heb toch sterk de indruk dat het met poortsnelheden en half/full duplex instellingen heeft te maken. Ik kan me zomaar voorstellen dat de EPB wel autosensing is, maar ergens een foutje in de firmware heeft zitten. Hierdoor heeft dat ding waarschijnlijk moeite met het instellen van poortsnelheden. Of er is een chippie niet helemaal tof.

Kan je op alle pc's de snelheid op 100 Mbit vastzetten en ook full duplex keihard instellen? Dan heb je die mogelijkheid getackeld. Vervolgens wellicht ook even de epb uitzetten en 10 sec. later weer aan.

Absurd dat je pc het wel op poort 4 doet.

succes!

Dit is inderdaad het probleem.

Ik heb het zelfde probleem (5 switches geprobeerd (3com / Linksys / Sweex / Sweex met router / Etech) allemaal het zelfde.
Zodra ik een switch tussen mijn PC en mijn EB hang en ik doe een ping -t krijg ik om de haverklap time-outs. werkt echt voor geen meter. Knal ik de kabel rechtstreeks in mijn PC dan werkt het prima.

Iets in die EB is inderdaad goed fout waar het Duplexing betreft.

Gisteren is er een KPN monteur langsgeweest om te kijken wat het probleem is. Hij heeft een nieuwe (uit de doos) EB neergezet en precies het zelfde probleem.
Vervolgens heeft hij een collega gebeld en een Alcatel besteld. Nu maar hopen dat die inderdaad uitgeleverd word.

Als ik meer weet laat ik het weten !

Oh en EDIT :

De kabel is maximaal 20 meter lang.
En als de kabel rechtstreeks in mijn PC boven zit kan ik via FTP strak 10 Megabyte per seconde transferen (max van een 100 Mbit netwerk) dus het lijkt me niet dat er storing op de lijn zit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 02 nov 2006 17:15 
Site Admin

Subigo, dank voor de bijdrage, maar de vraag was gesteld aan michello. hij is degene die dit topic heeft geopend. er dreigen 2 zaken (wellicht zelfs oorzaak maar dat is nog niet bekend) doorelkaar te gaan lopen. kortom niet het topic "kapen" dus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 nov 2006 11:00 

De kabel is nu zo'n 15 meter lang. Hij was zo'n 30 meter lang: ik had een bosje 'teveel' in de meterkast hangen wat ik heb ingekort. Dit bevestigd dat de lengte er iets mee te maken heeft want nu heb ik een 'beetje' verbinding. Bij een ping naar de EB verliest hij standaard 1 van de 4 pakketjes. Nogmaals: als ik de kabel rechtstreeks in de PC stop heb ik geen problemen.

De kabel loopt niet langs electriciteitkabels, behalve dan in de meterkast zelf en bij de PC natuurlijk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 nov 2006 13:21 
Site Admin

deze lengte (15m) zou moeten kunnen. denk dat ergens onderweg toch storing veroorzaakt. een mogelijkheid is nog om de utp-kabel te vervangen door een stp-kabel (utp = unshield / stp = shield). nogmaals normaal moet utp voldoende zijn, maar is wellicht wel te proberen.
anders eerst zo'n kabel los op die lengte testen. stp is ongeveer 20% duurder als utp (als ik de prijzen nog een beetje goed in het hoofd heb).

Profiel  

Berichttitel: Sweex en EB
BerichtGeplaatst: vr 03 nov 2006 13:27 

Hallo allemaal,
al eerder is geklaagd dat een Sweex 8 port switch (SW008) niet goed werkt met de EB. Ik had de Sweex al gekocht voordat ik dat bericht las - helaas. Moet ik terug naar de winkel.

Zelfde ervaringen: win98SE compu rechtstreeks op EB - geen probleem. SW008 ertussen - niets meer. Van alles geprobeerd - de hele tippenboel bij elkaar - cross cable, firewall uit, harde IP adressen, DHCP instellingen: niente.

Maar ik heb nu een oplossing. SW008 eruit en een hele ouderwetse COMPEX MicroHub/8 TP1008C ertussen - uplink portje aangezet en..... in een keer raak: alles draait als een tierelier (twee win98SE computers en zelfs een NTmetSP6 computer). Het nadeel van de COMPEX is dattie maar 10Mbps doet - dus nu nog op zoek naar een 100Mps dommertje. Heeft iemand een suggestie voor een 8 ports straightforward/geen fratsen 100Mbps switch (die een positief track record heeft met de EB?).

Het is dus de combinatie EB<->SW008 die het niet doet! De SW008 stand alone in mijn netwerkje (drie compus zonder EB) werkt OK.
En waarom dat zo is is natuurlijk wel leuk om uit te zoeken - maar dat laat ik aan mij voorbij gaan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 03 nov 2006 13:29 
Site Admin

maak zelf gebruik van een asus wl500g en wl500g de luxe. beide gedegradeerd tot switch en werkt perfect in combinatie met de eb.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]