Beep schreef:
Hallo allemaal,
Er zit misschien iets in het verhaal over de installatiecd. Mijn eerste pc is dual-boot Windows XP Pro en Linux. In eerste instantie heb ik de cd helemaal niet gebruikt, omdat mijn aanmelding compleet was en ik wist hoe en wat ik waar moest aanpassen. En het werkte inderdaad, maar met enorme schommelingen in de verbinding en het niet kunnen bereiken van sommige webpagina's enzovoort.
Ik heb toen toch maar de cd gebruikt, en omdat er geen verbinding met de experiabox werd gevonden (vreemd, ik had wel verbinding met het internet, zij het niet geweldig) de helpdesk gebeld die met de dns-serveradressen kwam. Sindsdien werkt alles prima op deze computer, ook onder Linux. Op de tweede pc draait geen Windows, maar zoals elders in deze draad al werd opgemerkt (geloof ik) moet dat niets uitmaken voor een dhcp-server. Naar mijn idee klopt er iets grondig niet in de experiabox. Is dat ellendige ding niet om te ruilen voor iets dat wel naar behoren functioneert?
Nog een aanwijzing dat die cd blijkbaar iets doet: als ik op de tweede pc het netwerkgedeelte herstart, krijg ik alleen nog maar het loop-adres (de gegevens van de 'localhost', dus ip-adres 127.0.0.1 enzovoort) en wordt het netwerkgedeelte naar buiten toe niet meer herkend. Iets dergelijks was er blijkbaar ook aan de hand onder Windows, toen ik de installatiecd gebruikte. Daarbij werd ook het netwerk gereset en was er geen verbinding meer met de experiabox.
Dank voor je verhaal.Of de installatie cd echt iets doet betwijfel ik want heb onlangs zelf een laptop van een kennis even aangesloten en het was niets meer dan even een CAT5 kabeltje inpluggen en klaar is kees.
Maar goed,een nieuw modem is een kwestie van aanvragen en hij wordt vervangen.