Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 21:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 13 okt 2006 10:56 

Beep schreef:
Hallo allemaal,

Er zit misschien iets in het verhaal over de installatiecd. Mijn eerste pc is dual-boot Windows XP Pro en Linux. In eerste instantie heb ik de cd helemaal niet gebruikt, omdat mijn aanmelding compleet was en ik wist hoe en wat ik waar moest aanpassen. En het werkte inderdaad, maar met enorme schommelingen in de verbinding en het niet kunnen bereiken van sommige webpagina's enzovoort.

Ik heb toen toch maar de cd gebruikt, en omdat er geen verbinding met de experiabox werd gevonden (vreemd, ik had wel verbinding met het internet, zij het niet geweldig) de helpdesk gebeld die met de dns-serveradressen kwam. Sindsdien werkt alles prima op deze computer, ook onder Linux. Op de tweede pc draait geen Windows, maar zoals elders in deze draad al werd opgemerkt (geloof ik) moet dat niets uitmaken voor een dhcp-server. Naar mijn idee klopt er iets grondig niet in de experiabox. Is dat ellendige ding niet om te ruilen voor iets dat wel naar behoren functioneert?

Nog een aanwijzing dat die cd blijkbaar iets doet: als ik op de tweede pc het netwerkgedeelte herstart, krijg ik alleen nog maar het loop-adres (de gegevens van de 'localhost', dus ip-adres 127.0.0.1 enzovoort) en wordt het netwerkgedeelte naar buiten toe niet meer herkend. Iets dergelijks was er blijkbaar ook aan de hand onder Windows, toen ik de installatiecd gebruikte. Daarbij werd ook het netwerk gereset en was er geen verbinding meer met de experiabox.

Dank voor je verhaal.Of de installatie cd echt iets doet betwijfel ik want heb onlangs zelf een laptop van een kennis even aangesloten en het was niets meer dan even een CAT5 kabeltje inpluggen en klaar is kees.

Maar goed,een nieuw modem is een kwestie van aanvragen en hij wordt vervangen.

Profiel  

Berichttitel: experia-mormel
BerichtGeplaatst: vr 13 okt 2006 14:26 

Bedankt voor jullie reacties.

@Pegasus: ik dacht altijd dat de helpdesk van Planet toch een van de betere was, erg vaag. Misschien moeten zij bij al die helpdesks maar eens Siemens-piefen neer gaan zetten die wel weten hoe de experiabox werkt. Ik weet niet hoeveel een helpdeskmedewerker verdient bij Planet, ik weet wel dat de salarissen bij veel providers net iets meer zijn dan het minumumloon. Iemand die zichzelf en klanten serieus neemt komt daar echt zijn/haar bed niet voor uit, vandaar wellicht de incompetentie.
Maar ik blijf erbij dat het ding gewoon niet deugt. Sowieso in onze gevallen.

@jwagenaar: dat is ook zo ja, dat je hem kapot kunt melden. Maar ik heb natuurlijk eerst alle andere oorzaken geëlimineerd. Ik wilde eerst echt zeker weten dat het probleem niet bij mij en mijn spullen ligt. Ik denk dat ze bedoelen dat als je zelf een tweede pc aansluit, ze het niet ondersteunen. En het is geen Windows hè, veeeeeel te ingewikkeld allemaal.

@Maarten: Ff inpluggen zou naar mijn idee ook gewoon moeten werken, en dat blijkt in jouw ervaring inderdaad zo te zijn. Bij mij dus niet. Ik heb er eerlijk gezegd niet zoveel vertrouwen in dat een andere experiabox het wel zou doen, maar omruilen lijkt dus de enig overgebleven optie.

Ben benieuwd of zo'n omruilactie ook 6 tot 7 weken gaat duren, net als mijn aanvraag....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 okt 2006 16:18 

Omruilen kan en moet in deze gevallen gewoon heel snel.Ik zou je willen adviseren om dit direct met de tweedelijns helpdesk te bespreken.Dit gaat zeker geen weken duren sterker nog,kan mi gewoon volgende week !!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 okt 2006 16:26 

Mijn ervaring, en dit was een aantal maanden geleden, 3 dagen :oops: .
Zaterdags was Experiabox defect (Dhcp plus in het verleden veel telefonie klachten), uiteraard eerst van alles geprobeerd bij de desbetreffende persoon. Daarna de HD van KPN gebeld, agenda erbij gepakt, een afspraak gemaakt voor een monteur. Let wel, als je een afspraak maakt om een monteur langs te laten komen, en na vervanging van de defecte box blijkt dat het een probleem is aan de zijde van de "klant" bijv. de PC en de box dus niet kapot is, krijg je te maken met voorrijkosten. Dit werd ons medegedeeld.
Ik weet niet of ze per post een box opsturen ? Iemand daar meer info over.

edit: typo fout

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 okt 2006 16:32 

@Rene:Heb zelf inmiddels al 3 EB's gehad en dag 1 gebeld met de helpdesk tweedelijns en dag 2 of 3 monteur die zonder problemen de EB kwam vervangen.Geen enkele discussie omtrent kosten of iets dergelijks.
Belangerijk is denk ik wel dat er een ticket tegenover staat en dat daarin beschreven is wat er allemaal zoal aan gedaan is.
Op dit gebied is mijn ervaring positief te noemen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 okt 2006 17:24 

@ Maarten: Was ook het geval, en zij stelde ook voor een andere box te leveren. De monteur kwam, box werd omgeruild, het DHCP probleem was over, dus de box was defect, verder geen discussie.

Over de kosten, ik stelde de vraag aan hun "indien zou blijken, wanneer de monteur komt, hij/zij de box vervangt en blijkt dat de box niet kapot en dus het probleem bij de klant ligt, zijn er dan nog enige kosten" en dit was hun antwoord. Aangezien ik er bij was geroepen en dus sprak namens de contractant, stelde ik deze vraag, om verrassingen voor deze mensen te voorkomen. 8)

Off topic: Wat doe jij met die EB dat er al 3 zijn vervangen (positief bedoeld)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 okt 2006 21:47 

Rene schreef:

Off topic: Wat doe jij met die EB dat er al 3 zijn vervangen (positief bedoeld)

:idea:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 13 okt 2006 23:50 

Rene schreef:
Over de kosten, ik stelde de vraag aan hun "indien zou blijken, wanneer de monteur komt, hij/zij de box vervangt en blijkt dat de box niet kapot en dus het probleem bij de klant ligt, zijn er dan nog enige kosten" en dit was hun antwoord.

50 euro voorrijkosten en 50 euro per kwartier. maar dat gebeurt erg weinig, voordat een monteur aangestuurd wordt hebben er al 2 afdelingen over alle mogelijkheden aan de klant's kant lopen muggenziften.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 14 okt 2006 10:12 

Rene schreef:
@ Maarten: Was ook het geval, en zij stelde ook voor een andere box te leveren. De monteur kwam, box werd omgeruild, het DHCP probleem was over, dus de box was defect, verder geen discussie.

Als er een KPN storingsmonteur komt zal deze eerst zijn laptop rechtstreeks aan de defecte poort van de EB hangen. Zijn er met de laptop geen problemen, dan kosten klant(afhankelijk van de monteur en hoe de klant omgaat met de monteur :wink: ). Doet de laptop het ook niet op die poort, dan EB vervangen en geen kosten klant.

@ Beep: Eerste doet het goed en de tweede niet. Heb je wel op de EB deze twee aansluitingen met elkaar verwisseld en verhuisd het probleem naar de andere pc of blijft dezelfde pc het niet doen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 okt 2006 15:56 

Ik heb net een gezellig gesprek gehad met een jongen op de kpn-helpdesk, en die vroeg ook of ik had geprobeerd om de poorten te verwisselen. Ik geloof idd wel dat ik dat gedaan heb en dat het niet werkte, en dan zou het dus toch ergens in de tweede pc moeten zitten. Ik ga het straks nog maar een keertje proberen, wellicht word ik er wijzer van. Het schijnt dat in mijn experiabox niets mis is.

Deze helpdeskmeneer had ook ervaringen met apparatuur die altijd prima had gefunctioneerd en later in een iets andere (netwerk)configuratie het ineens niet meer naar behoren deed. Het schijnt dat er toch dingen diep in de hardware kunnen zitten waar je gewoon niet achter komt, al zou je denken dat computers exacte dingen zijn. En inderdaad is dat verschijnsel me wel bekend, al ben ik er tot nu toe meestal wel uitgekomen. Als ultieme poging kan ik nog proberen een 'nieuwe' pc te bouwen met een ander moederbord dat ik nog heb liggen en kijken of het dan wel werkt.

Hij wist verder te vertellen dat er nog vóór het eind van het jaar een nieuwe firmwareversie aankomt, en dat de kpn bezig is met een nieuwe experiabox die beter zou moeten zijn dan de huidige. Ik ben benieuwd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 okt 2006 16:10 

Beep schreef:
Hij wist verder te vertellen dat er nog vóór het eind van het jaar een nieuwe firmwareversie aankomt, en dat de kpn bezig is met een nieuwe experiabox die beter zou moeten zijn dan de huidige. Ik ben benieuwd.
De nieuwe Experiabox wordt de SpeedTouch 780(i) en die is beter dan de Siemens SX551 en de SX552. Alleen nieuwe klanten krijgen straks de SpeedTouch 780(i) en klanten die serieuze problemen hebben met de Siemens.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 okt 2006 16:15 
Erelid

Hoe gaan ze dat dan doen aan de andere kant op de (sip)servers, neem aan dat daar ook siemens spul staat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 okt 2006 16:22 

Er komt een aparte platform voor de SpeedTouch en aanpassingen zal ook via Mijn KPN gaan. Verwachting is dat de SpeedTouch binnen enkele weken geleverd zal worden. Momenteel krijgen IPB monteurs een korte opleiding voor de SpeedTouch 780(i).

De forumrubrieken zullen dan ook groter(aangepast) moeten worden. :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 okt 2006 16:26 

Marcel schreef:
Alleen nieuwe klanten krijgen straks de SpeedTouch 780(i) en klanten die serieuze problemen hebben met de Siemens.

Zijn er mbt dat laatste ook voorbeelden te noemen ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 okt 2006 16:29 

Op dit moment zou ik het niet weten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]