Even de test gedaan op dit tijdstip.
Start speedtest.
Your current bandwidth reading is: 1.32 Mbps which means you can download at 169.46 KB/sec. from our servers.
Nu download 100 MB bestand:
Tussen de 155 - 160 KB/sec. Dit word dus gemeten door windows XP of het programma Internet ExplorerEr staat KB dus kilobyte en geen Kb kilobit.
Downloadabbonnement 1,5 Mb/sec dus 1500Kb/sec
Maal 8 toch? is 160 x 8 1280Kb/sec
Als ik het goed heb.
Afstand tot centrale weet ik zo niet.
even gezocht op.
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is onbekend
ISRA tot experiabox 1 meter.
Experiabox tot aan pc 8 meter utp kabel aangelegd door KPN monteur.
Welke programma's op je PC kunnen de juiste download waardes aangeven.
Zie dan vaak heel andere lagere getallen staan.
Afstanden naar je achter je experiabox zijn niet voor ons van belang het gaat erom hoeveel je achter je experiabox kunt ontvangen aan download. Daar sluit je een abbonement voor af hoe KPN het bij jouw krijgt is hun zorg.
Vergelijk het met het wegennet, iedereen kent het fileprobleem. Nu sluit ik bij een vervoerder een abbonement af van plaats a naar b. De mogelijkheid om 24 uur per dag te reizen met een snelheid van 80km/h.Met vier personen en 100 kg vracht.
Aan deze voorwaarden moet hij voldoen. Dus KPN moet zelf zorgen dat dit gehaald word. Wellicht verkopen ze teveel abbonnementen. Ze creeren dus zelf een probleem. Volgens Scheepsbouwer was het een groot succes. Voor wie?
Edit zie nu dat de klok op het forum niet goed loopt deze edit is om 13.55 uur uitgevoerd nog geen kwartier na mijn eerste postdatum hierboven