Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 19:36

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 09 sep 2006 22:57 
Offline

Geregistreerd: vr 18 aug 2006 21:15
Berichten: 61
Wanneer ik via http://192.168.2.1/welcome_login.stm de status van mijn EB bekijk staat Wireless Network op Disabled (heb ik zelf ingesteld omdat ik alleen bekabelde PC's heb aangesloten).
Sinds circa een week is voor mij ook Beheer Telefoniegegens (via Planet) beschikbaar. Daar staat bij de WiFi instellingen echter Wi-Fi op "Aan".
Ook na een reset van de EB blijft volgens de EB de status van het Wireless Network Disabled.
Het groene lampje van mijn NT1 kastje brandt overigens nog dus de conversie is nog niet volledig afgerond.

Is deze mismatch verklaarbaar?
Hebben de instellingen direct in de EB voorrang op de Beheer Telefoniegegevens parameters?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 00:01 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
in het dagelijks gebruik wordt gebruik gemaakt van de instellingen van de eb. ingeva van een harde reset of verlies van data in de eb worden de gegevens gelezen uit de instellingen onder telefoniebeheer.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 00:09 
Offline

Geregistreerd: vr 18 aug 2006 21:15
Berichten: 61
Wat versta je onder een "harde reset"?
Ik heb een reset uitgevoerd via het met puntig voorwerpje indrukken van de reset switch, maar dan blijft de instelling m.b.t. Wi-Fi ongelijk aan de parameter onder Telefonie Beheer.

Of is een harde reset gewoon een power off/power on?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 00:15 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di 04 apr 2006 17:38
Berichten: 2511
Woonplaats: hoofddorp
power off on is een reset; met indrukken van resetswitch (ca 15 sec) is een harde reset. in principe worden dan de gegevens van de servers (telefoniebeheer) geladen. kijk uit met deze harde reset; kan wel eens gebeuren dat voip niet meer wordt geladen. dit kan dan alleen via de 2e lijns van de helpdesk opnieuw worden geladen.
stel voor dat je (als je geen wireless wil gebruiken) voor de zekerheid bij telefoniebeheer wireless ook uitzet.

_________________
waren de oplossingen van een helpdesk maar net zo talrijk als de antwoorden


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 13:23 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
janvaneerden schreef:
Sinds circa een week is voor mij ook Beheer Telefoniegegens (via Planet) beschikbaar. Daar staat bij de WiFi instellingen echter Wi-Fi op "Aan". Is deze mismatch verklaarbaar?

Ja, de veranderingen die je in de webinterface doet worden niet door "MijnKPN" overgenomen. Er zit zelfs geen database koppeling tussen de KPN servers en de "MijnKPN" servers. De servers kunnen namelijk niet zien als jij iets via de webinterface veranderd. Wanneer je een harde reset uitvoert zal de WiFi weer ingeschakeld worden.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 10 sep 2006 22:37 
Offline

Geregistreerd: vr 18 aug 2006 21:15
Berichten: 61
Marcel,
Ik begrijp je antwoord niet.
Ten eerste, wat is het verschil tussen KPN servers en de "MijnKPN" servers?

Ten tweede heb ik mijn situatie als volgt beschreven:
Stap 1: Via http://192.168.2.1 het Wireless Network op disabled gezet.
Stap 2: Gekeken op Telefoniebeheer (Mijn KPN via Planet Telefoniebeheer) naar Wifi status. Die staat op "Aan".
Stap 3: EB reset (in veronderstelling dat Wifi status zal worden overgenomen).
Stap 4: Via http://192.168.2.1 status Wireless Network bekeken; staat nog steeds op disabled.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 08:16 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Met KPN servers bedoel ik de servers waar KPN de klantengegevens inzet, zoals de VoIP(SIP)-gegevens, WiFi en andere instellingen op basis van het MAC-adres van de EB. Deze worden bij het in gebruikstellen van de EB of bij een harde reset geladen in de EB. Bij "MijnKPN" kan de klant wijzigingen in de EB doorvoeren. Deze wijzigingen worden niet veranderd in de KPN servers, omdat er nog geen koppeling tussen zit.

Zodra je een harde reset uitvoerd(ongeveer 20 sec. de resettoets) ingedrukt houden, worden alle opgeslagen data van de KPN servers opnieuw in de EB geladen worden. De Wifi zal dan ook weer aan staan.

Gebruik een harde reset alleen maar als laatste reddingsmiddel. Een harde reset wil wel eens vast lopen door overbelaste servers en dan doet niks het meer!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 10:14 
Offline

Geregistreerd: vr 18 aug 2006 21:15
Berichten: 61
Marcel,
Dus als ik het goed begrijp staan de kenmerken van mijn EB op (minimaal) drie plaatsen opgeslagen en kunnen die parameters allemaal van elkaar afwijken.
Na een harde reset (20 sec reset ingedrukt houden) wordt alles gesynchroniseerd.
Een "zachte reset" ontstaat dan zeker na het kort indrukken van de reset.

Wordt de EB na reset altijd opnieuw geladen vanuit de KPN server of wordt een bitje opgezet in de KPN server om aan te geven dat "verversen" noodzakelijk is?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 10:38 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
Een zachte reset is met de schakelaar de spanning even van de box afzetten.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 21:46 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Henk.W schreef:
Een zachte reset is met de schakelaar de spanning even van de box afzetten.


Dat klopt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 11 sep 2006 21:49 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
janvaneerden schreef:
Marcel,
Dus als ik het goed begrijp staan de kenmerken van mijn EB op (minimaal) drie plaatsen opgeslagen en kunnen die parameters allemaal van elkaar afwijken.
Na een harde reset (20 sec reset ingedrukt houden) wordt alles gesynchroniseerd.
Een "zachte reset" ontstaat dan zeker na het kort indrukken van de reset.

Wordt de EB na reset altijd opnieuw geladen vanuit de KPN server of wordt een bitje opgezet in de KPN server om aan te geven dat "verversen" noodzakelijk is?
Op 3 plaatsen:
1. Via MijnKPN.com(ook wel Cockpit genoemd) naar TSM(Tango Subscriber Manager)
2. Siemens server AM(Activation Manager)
3. De Experiabox

Na een harde reset wordt de EB teruggezet naar de fabrieksinstellingen en daarna wordt de AM benaderd. De AM laadt de laatste firmware en daarna de klantengegevens.

Bij een zachte reset start de EB opnieuw op met zijn oude gegevens.

Verder wil ik er niet op ingaan, omdat het te gecompliceerd wordt. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling