Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 19:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 29 aug 2006 20:00 

Goeienavond,
Ik ben van ADSL (speedtouch met belkin router en drie computers voorzien van wireless netwerkkaarten) overgestapt naar internetplusbellen. Alles netjes aangesloten en de hoofdcomputer voorzien van de Siemens USB adapter 108. Voila, internet deed het weer. De andere twee computers zijn van de kinderen, dus dat kon nog wel even wachten. Immers dacht ik, dat ik voor deze computers ook zo'n Siemens adapter, danwel een speedtouch USB adapter nodig had.
Welnu, vandaaag is dan de grote dag. Bijna had ik de adapter al besteld toen ik op dit forum stuitte. Hierin las ik dat je ook kunt internetten via de gewone (bestaande) wireless netwerkkaart van de computer. Echt waar lezers, de bek viel me los en ik ben meteen aan de slag gegaan en heb inmiddels de computer van mij en mijn oudste aan het internet hangen (win XP). De derde computer verrekt het en vanddar mijn vraag wat doe ik fout? Het betreft een pentium 350, besturingssysteem Windows ME, computer voorzien van een Belkin 802.11g draaloze netwerkkaart, die wel juist geinstalleerd is (groene lampje brandt in de taakbalk). Overigens wil ik wel even vermelden dat de andere computers pas konden internetten nadat de wireless zero configuration in het servicemenu (Win XP) was aangezet. Dit menu kan ik echter in ME niet vinden. Kan iemand mij een tip geven?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug 2006 20:32 
Site Admin

kwam deze engelse tekst tegen. het schijnt dat niet alle mogelijkheden binnen windows direct worden weergegeven. wellicht is dit de start voor de oplossing.

The default setting in Windows Me and XP is to not show all of the icons within the Control Panel. Click Windows Start, Settings, and then Control Panel. Within Control Panel, click View all Control Panel options on the left side of the screen. All the Control Panel icons should now be visible.

Laatst bijgewerkt door jwagenaar op di 29 aug 2006 22:22, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 29 aug 2006 21:49 

Ga morgen kijken of het wat oplevert. Ik hou je op de hoogte, bedankt tot zover.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2006 11:02 

Heb gekeken maar dat helpt me niet verder......
Voor alle duidelijkheid, de netwerkkaart werkt en als ik op IE klik dan geeft deze aan dat hij geen verbinding kan maken. Er zit dus kennelijk iets niet goed in de instellingen, maar hoe kom ik daar achter?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2006 18:02 
Heb je mischien op de experia box de encryptie aanstaan ? (wpa)
Ben bang dat dat onder ME niet gaat werken , en of gebruik je de meegeleverde tool van de wireless netwerk adapter in je windows ME pc ?
mischien dat dat wat opleverd , mischien kan je met dat tooltje zien of je wel een goede connectie heb met de EB

succes

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2006 20:13 
Site Admin

je geeft niet precies het type kaartje van belkin op, maar als het de F5D7000df is, dan is volgens de site van belkin maximaal wep beveiliging mogelijk.
kortom 2 mogelijkheden: beveiliging van de eb aanpassen of een nieuwe netwerkkaart kopen met wpa psk beveiliging.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 30 aug 2006 21:51 

Zoals iTsMe al aangeeft zal WinME nooit met WPA werken. Je moet dan de EB omzetten van WPA naar WEP. Daarna moet je de Wireless Adapters omzetten naar WEP.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 aug 2006 19:11 

Ik ben nog steeds bezig. Ga in het weekend WPA uitzetten en kijken of het dan wil. Naar ik meen had ik de computer, toen deze nog met de Belkin router contact maakte, wel op WPA staan.....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]