Goeienavond,
Ik ben van ADSL (speedtouch met belkin router en drie computers voorzien van wireless netwerkkaarten) overgestapt naar internetplusbellen. Alles netjes aangesloten en de hoofdcomputer voorzien van de Siemens USB adapter 108. Voila, internet deed het weer. De andere twee computers zijn van de kinderen, dus dat kon nog wel even wachten. Immers dacht ik, dat ik voor deze computers ook zo'n Siemens adapter, danwel een speedtouch USB adapter nodig had.
Welnu, vandaaag is dan de grote dag. Bijna had ik de adapter al besteld toen ik op dit forum stuitte. Hierin las ik dat je ook kunt internetten via de gewone (bestaande) wireless netwerkkaart van de computer. Echt waar lezers, de bek viel me los en ik ben meteen aan de slag gegaan en heb inmiddels de computer van mij en mijn oudste aan het internet hangen (win XP). De derde computer verrekt het en vanddar mijn vraag wat doe ik fout? Het betreft een pentium 350, besturingssysteem Windows ME, computer voorzien van een Belkin 802.11g draaloze netwerkkaart, die wel juist geinstalleerd is (groene lampje brandt in de taakbalk). Overigens wil ik wel even vermelden dat de andere computers pas konden internetten nadat de wireless zero configuration in het servicemenu (Win XP) was aangezet. Dit menu kan ik echter in ME niet vinden. Kan iemand mij een tip geven?
|