Lexibel schreef:
Hè gelukkig, dat is een geruststellende ervaring..
Ik heb mijn oog laten vallen op de Synology DS107+ met daarin waarschijnlijk een 1000GB WD GreenPower HD. Op mijn netwerk staan nu drie PC's en een notebook, waarbij de verschillende gebruikers inloggen m.b.v. een mapping batchfile, waardoor ze alleen bij hun eigen schijfpartitie komen. Dat werkt tot op heden goed, maar daarvoor moet de energievretende, centrale pc met de data, zoals de diverse Outlook pst's wel altijd aanstaan. Ik kwam op het spoor van de Synology, omdat dit merk er bij een recente test in PCM goed uitkwam. Ik ben dus blij hier iemand te treffen met een positieve ervaring van Synology i.c.m. de Experiabox.
Ik heb nog geen ervaring met het inrichten van een NAS, maar ik neem aan dat dat te doen is.
Mijn broer heeft de DS107. Zodoende weet ik dat die dezelfde software heeft als de 106. Het instellen ervan is niet moeilijk, maar je moet natuurlijk wel opletten met het instellen van rechten en zo.
Het outlook.pst-bestand heb ik op de nas gezet. Zo kan ik dus outlooken vanaf beide pc's
Als ik een keer bestanden heb die ik beschikbaar wil stellen aan anderen (buitenshuis), dan zet ik die in de map "openbaar". De link er naar toe mail ik dan aan de mensen en dan kunnen zij zelf de foto's / films of wat dan ook bekijken en downloaden.