Ik heb het nu echt opgegeven.....Het grotere donkere bomenbos bij KPN is voor mij als buitenstaander ondoorgrondelijk gebleken...Links weet niet meer wat rechts zegt of doet daar...
Ik werd afgelopen zaterdag gebeld door een meneer van de helpdesk...Helaas zou ik volgens hem de snelheid toch niet gaan halen, zelfs niet met VDSL, i.t.t. eerdere berichten van zijn collega's...
Volgens hem was de snelheid van Extra (16 MB down en 2 MB up) bij upgrading naar het VDSL-netwerk lood om oud ijzer, want de snelheid zou toch hetzelfde blijven en overzetten betekende ook twee dagen zonder signaal...Aangezien ik tijdens het WK niet zonder iTV wil zitten, heb ik daar maar voor bedankt...Volgens die mederwerker gaf overstappen naar VDSL ook nog meer risico op problemen....Van ADSL naar VDSL overstappen had volgens hem dan ook alleen zin als ik zou opwaarderen naar Premium, maar daar heb ik gezien de meerkosten geen zin in..
Ik zit nu dus met een ongevraagd toegestuurde Thomson 789vn, die ik niet nodig heb, want de huidige 780 doet het nog prima....Verder alleen de illusie dat ik een snelere verbinding zou krijgen, want dat was toch me toegezegd?
Het verhaal zal technisch wel kloppen, maar ik verdenk KPN toch van misleidende reclame met die snelheidsverhogingen...Ik heb mijn verbinding net nog even gemeten met Speedtest: Download 10.25 Mbpps en Upload 0,55 Mbs. Ik woon 1,2 km van de centrale. Of dit dit nu echt de best haalbare snelheid is met Extra, kan ik niet beoordelen, maar ik schik me maar in mijn lot.....Bovendien heb ik onderdehand al genoeg euri verbeld met KPN Klantenservice..
In mijn kast ligt de TG789 nu naast een spinternieuwe Motorola 1960 ontvanger die ik ook ooit al eens ongevraagd heb gekregen...