Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 27 nov 2024 18:25

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: End of the soap...
BerichtGeplaatst: za 03 jul 2010 20:03 
Offline

Geregistreerd: wo 18 jun 2008 13:37
Berichten: 130
Ik heb het nu echt opgegeven.....Het grotere donkere bomenbos bij KPN is voor mij als buitenstaander ondoorgrondelijk gebleken...Links weet niet meer wat rechts zegt of doet daar...
Ik werd afgelopen zaterdag gebeld door een meneer van de helpdesk...Helaas zou ik volgens hem de snelheid toch niet gaan halen, zelfs niet met VDSL, i.t.t. eerdere berichten van zijn collega's...
Volgens hem was de snelheid van Extra (16 MB down en 2 MB up) bij upgrading naar het VDSL-netwerk lood om oud ijzer, want de snelheid zou toch hetzelfde blijven en overzetten betekende ook twee dagen zonder signaal...Aangezien ik tijdens het WK niet zonder iTV wil zitten, heb ik daar maar voor bedankt...Volgens die mederwerker gaf overstappen naar VDSL ook nog meer risico op problemen....Van ADSL naar VDSL overstappen had volgens hem dan ook alleen zin als ik zou opwaarderen naar Premium, maar daar heb ik gezien de meerkosten geen zin in..
Ik zit nu dus met een ongevraagd toegestuurde Thomson 789vn, die ik niet nodig heb, want de huidige 780 doet het nog prima....Verder alleen de illusie dat ik een snelere verbinding zou krijgen, want dat was toch me toegezegd?
Het verhaal zal technisch wel kloppen, maar ik verdenk KPN toch van misleidende reclame met die snelheidsverhogingen...Ik heb mijn verbinding net nog even gemeten met Speedtest: Download 10.25 Mbpps en Upload 0,55 Mbs. Ik woon 1,2 km van de centrale. Of dit dit nu echt de best haalbare snelheid is met Extra, kan ik niet beoordelen, maar ik schik me maar in mijn lot.....Bovendien heb ik onderdehand al genoeg euri verbeld met KPN Klantenservice..
In mijn kast ligt de TG789 nu naast een spinternieuwe Motorola 1960 ontvanger die ik ook ooit al eens ongevraagd heb gekregen... :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 jul 2010 16:16 
Offline

Geregistreerd: ma 19 apr 2010 22:54
Berichten: 4
Gisteren op de ADSL vangpagina, vanochtend om en dit is voorlopig het resultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dus als de retrain sessies allemaal vanzelf gaan wordt het vanzelf nog beter. Ik ben in ieder geval blij. Met de Thomson ging ik al van 16Mbit naar 19Mbit tov de Siemens experiabox dus ik ga ervan uit dat ik de 3 up en heel dicht tegen de 40 down kom te zitten.

Nick (webcare3 geloof ik) super bedankt!

Jeroen


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 06 jul 2010 19:28 
Offline

Geregistreerd: wo 18 jun 2008 13:37
Berichten: 130
@Jeroen: Van harte gefeliciteerd met deze formidabele snelheid...Ik neem echter wel aan dat je een Premium abonnement hebt? Als je namelijk net als ik Extra zou hebben, dan wordt ik toch wel heel erg verdrietig... :cry:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: End of the soap...
BerichtGeplaatst: di 06 jul 2010 19:38 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Lexibel schreef:
Ik zit nu dus met een ongevraagd toegestuurde Thomson 789vn, die ik niet nodig heb, want de huidige 780 doet het nog prima....Verder alleen de illusie dat ik een snelere verbinding zou krijgen, want dat was toch me toegezegd?
Het verhaal zal technisch wel kloppen, maar ik verdenk KPN toch van misleidende reclame met die snelheidsverhogingen...Ik heb mijn verbinding net nog even gemeten met Speedtest: Download 10.25 Mbpps en Upload 0,55 Mbs. Ik woon 1,2 km van de centrale. Of dit dit nu echt de best haalbare snelheid is met Extra, kan ik niet beoordelen, maar ik schik me maar in mijn lot.....Bovendien heb ik onderdehand al genoeg euri verbeld met KPN Klantenservice..
In mijn kast ligt de TG789 nu naast een spinternieuwe Motorola 1960 ontvanger die ik ook ooit al eens ongevraagd heb gekregen... :mrgreen:



Lekker houden lexibel :wink: mocht je ooit een kapotte modem of stb hebben dan heb jij ze alvast liggen :mrgreen: dat kpn "gul" is met het versturen met stb's en modems dat is al jaren bekend. Ik heb hier nog en kast vol liggen met siemsnboxen en wl780's :mrgreen:


Btw, ik heb je verhaal omtrend je verhoging nauwgezet gevolgd en ik vind het niet netjes zoals het bij jou gegaan is. Ik vind, en wil je aanraden dit te doen, dat je recht hebt op een geden compensatie want kpn had indeze beter moeten reageren en handelen :evil:

Gr marcel234.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 08 jul 2010 23:40 
Offline

Geregistreerd: zo 20 jun 2010 08:18
Berichten: 9
Vandaag was het dan zover, over gegaan naar VDSL 16mb.
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de afhandeling.
Gisteren belde KPN nog even op met de mededeling dat we vandaag de telefoon of internet moesten controleren of ze het ook niet deden, dan moest de experiabox een harde reset hebben.
Zo gezegd zo gedaan en hup 15 mb volgens de laatste meting.
Ik besef dat er forum leden zijn die het minder treffen maar een positief verhaal mag ook wel eens geplaatst worden.

Brell


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 08 jul 2010 23:53 
Offline

Geregistreerd: zo 20 jun 2010 08:18
Berichten: 9
Afbeelding

Zie hier de snelheid


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: do 08 jul 2010 23:58 
Offline

Geregistreerd: zo 20 jun 2010 08:18
Berichten: 9
Afbeelding



Voor het slapengaan de laatste test, ik ben nieuwsgierig naar morgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2010 00:38 
Offline

Geregistreerd: wo 18 jun 2008 13:37
Berichten: 130
Leest en huiver.....
Afgelopen zaterdag bleek ik ineens geen signaal meer te hebben: geen internet, geen telefoon en geen itv...Ik kreeg een angstig vermoeden, hetgeen me werd bevestigd door KPN Klantenservice. Mijn lijn werd die dag omgezet naar VDSL. Ik opperde nog, dat ik dat toch had geannuleerd, omdat dat met Extra niets zou opleveren qua snelheid, maar het was dus al te laat...
Gelukkig had ik de Thomson 789vn al in huis (zie vorige postings), dus die heb ik toen aangesloten en de oude trouwe 780 met pensioen in de kast gelegd...Ik had al vrij snel internet terug en ook de tv was weer snel actief. Minder leuk was het toen ik ontdekte dat alle ip-adressen in mijn thuisnetwerk waren veranderd en ook mijn nas geen vast ip-adres meer had, zoals daarvoor het geval was geweest. Hierdoor kon ik mijn bestanden niet meer terugvinden. Dat heb ik gelukkig weer kunnen herstellen, maar tot op heden zit ik nog steeds zonder "Voice", oftewel de vaste telefoon. Ik heb die dag talloze keren met mijn mobiel de klantenservice over gebeld, maar niemand kon me zeggen wat nu de werkelijke oorzaak was en wanneer dat zou zijn opgelost. Op hun advies heb ik de modem talloze keren gereset, stekkers eruit en weer in, maar niets heeft geholpen. Een medewerker maakte het wel erg bont door te zeggen dat het wel een tijdje zou kunnen duren, maar dat het vast wel goed zou komen....Kennen jullie dat gevoel ook om de stoom uit je oren te voelen komen...???
Ik kan accepteren dat er dingen misgaan, of tegenzitten, maar dat blijkbaar niemand in staat is om je dan te zeggen wat de werkelijke oorzaak is en wie daar mee bezig is, vind ik ongelooflijk...Links weet echt niet wat rechts doet daar...Ik heb nu totaal bijna anderhalf uur met mijn mobiel voor 10 ct per minuut me telkens weer door het bekende Klantenservice menu geworsteld en zit nu nog steeds zonder vaste lijn...Wanneer wordt dat opgelost? Ik heb weinig zin meer om nogmaals met KPN te gaan bellen en weer hetzelfde verhaal zonder duidelijkheid te krijgen..Ik ben wel van plan om hierover een klacht te gaan indienen. Bij wie en welk adres kan hiermee het beste terecht? De mysterieuze Jacob Middeldorp ?? :evil:

Oh ja, dit is nu volgens Speedtest mijn snelheid. Dus Extra over VDSL met de 789vn:

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2010 08:16 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
Lexibel schreef:
Ik ben wel van plan om hierover een klacht te gaan indienen. Bij wie en welk adres kan hiermee het beste terecht? De mysterieuze Jacob Middeldorp ?? :evil:

]



Ik zou zeker een klacht indienen over niet geleverde diensten, ook zou ik het verhaal erbij zetten dat de omzetting naar vdsl ook veel te lang heeft geduurd. De kans is in uw geval zeer groot aanwezig dat dit een flinke compensatie gaat worden...doen dus lexibel!

Gr Marcel234.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2010 13:27 
Offline

Geregistreerd: zo 20 jun 2010 08:18
Berichten: 9
Afbeelding

Mijn omzetting ging op 8 juli in en tot nu toe zonder horten of stoten, het KAN dus wel goed, als KPN maar de juiste mensen op de juiste plek zetten.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2010 21:23 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
@ Lexibel,

Het beste kan je jouw klacht hier indienen. Tenminste als KPN het URL weer niet eens wijzigt, want om de paar maanden is het zoeken waar je je klacht kan indienen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 19 jul 2010 22:30 
Offline
Site Admin
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo 18 jun 2006 03:05
Berichten: 1730
Woonplaats: nieuwegein
@Marcen en @Lexibel:

je had mij een im gestuurd met deze vraag, maar Marcel heeft bij deze de juiste oplossing al aangedragen, dus die im hoeft dan denk ik niet meer beantwoord te worden :D Sucses en maak en goeie mailing aan naar kpn!

Gr Marcel234.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 jul 2010 13:09 
Offline

Geregistreerd: wo 18 jun 2008 13:37
Berichten: 130
Dag Marcel en Marcel,

Bedankt voor de link. Daar zal ik eens een mooi verhaal in gaan zetten..Triest eigenlijk dat het allemaal zo moet...
Vanmorgen kreeg ik overigens ook weer signaal op de voice...Als ze nu gelijk aan het begin hadden gezegd dat Voice over VDSL meer tijd kost om te realiseren, had ik dat best gesnapt, maar nu wist ik dus niet waar ik aan toe was....Nou ja, dat trauma is bij meer mensen bekend helaas..
Nu weer de ip-adressen van mijn thuisnetwerk fatsoeneren.....


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 20 jul 2010 23:36 
Offline

Geregistreerd: wo 24 sep 2008 15:25
Berichten: 51
Snelheids vehoging ???

Hallo ik woon in een buitengebied en heb als arbo internet plus bellen extra.
ik haal hier rond de 8mb zat altijd op adsl1 dus max 8mb (buiten gebied)
en in een buitengebied kun je nu eenmaal geen ADSL2+ krijgen.
Maar kpn gooit met met extra van 8 tot 16mb dus denk ik dan wil ik ook
zeker de 8mb liefst meer.
Ik bellen over hoe en wat het antwoord was ik ga voor u een ticket aan maken
voor de 2e lijn eind van de dag word ik al terug gebeld door de 2e lijn en die beste
man kwam er al snel achter ik zou niet meer kunnen krijgen ik zit op adsl1 en dat
gaat maar tot 8mb maar hij heeft de oplossing ik moet worden omgezet naar letop??
ADSL2+ ik zeg nog ik zit in een buiten gebied hij zegt geen probleem hoor je kunt
gewoon over op ADSL2+. en je kunt dan ook iptv krijgen.
Een week later is mijn verbinding weg ik denk zal wel een storing zijn eind van de dag
weer verbinding ik kijk en ik kijk nog een keer zie ik het goed ja hoor ik zit nu op ADSL2+
en het was toch nooit mogelijk in een buiten gebied.
Maar nu maar eens kijken hoe het met de snelheid zit en wat zie ik nog steets rond de 8mb
ik denk nog dat komt wel goed zaterdag kreeg ik een sms van de kpn mijn probleem was
verholpen en mijn ticket was gesloten.
Ik maadag maar even weer bellen over dat mijn snelheid nog het zelfde is als voor de omzetting
en er is weer een ticket aangemaakt ben vandaag terug gebeld er is geen ruimte om mijn snelheid
om hoog te zetten er is geen ruimte in de centrale jammer voor u, zaak gesloten en als u het maximale
van u arbo wilt moet u maar trug gaan naar internet plus bellen basis????
Ik zeg nog ik zit nu op adsl2+ ja niks aan te doen ik zou u niet hebben omgezet was zijn antwoord.
Nu heb ik net bij mijn kpn gekeken nu is het zelfs niet meer mogelijk om op mijn postcode een
een extra arbo aftesluiten ik kan nu allen nog kiezen voor basis.

Snapt iemand het nog ik niet meer wie heeft dit ook mee gemaakt.

Hier nu mijn modem zetting


DSL-type: G.992.5 annex A

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.028 / 7.997

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 15,26 / 49,07

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 12,0

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 1,5 / 4,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,5 / 20,0

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0

Verbindingsverlies (extern): 0

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 148 / 0


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo 21 jul 2010 09:38 
Offline

Geregistreerd: do 09 jul 2009 07:58
Berichten: 132
FEC en HEC fouten??


Laatst bijgewerkt door vddikken op wo 21 jul 2010 09:45, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling