Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 21:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 15 jun 2010 09:32 

hobgoblin schreef:
Nefilem schreef:
Premium is van 20-40Mbit, EXTRA is van 8 tot 16Mbit. Mocht u niet sneller gaan dan 16Mbit dan zou ik gaan downgraden naar EXTRA, u betaald nu teveel.

Ik haal nu niet eens 7 mb!! had dus 8mb iedere keer na de upgrade naar 16nb haal ik amper 6,5 mb :cry:

Misschien is er een technisch probleem. Misschien dat KPN Webcare kan helpen om een meting te laten doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 15 jun 2010 18:35 

hehe eindelijk om 12 urr is de modem gereset voor de ik weet niet hoeveelste keer door kpn en nu lijkt het te doen 15,5mb down :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 15 jun 2010 19:39 

Zo mijn verhaal is nu klaat ik haal mijn snelheid en alle kosten worden door kpn vergoed de kpn xpert en de telefoonkosten naar kpn.
Al met al een beetje boos geworden maar alles is goed gekomen.Ik ga der vanuit dat alles vanouds weer goed is en blijft.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 15 jun 2010 22:39 

Ik haal hier krap de 4 Mb......
Bij mijn dochter wel zo'n 7 Mb.

Beide in Utrecht....

Nog tips?......

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 16 jun 2010 07:30 

gelderjg schreef:
Ik haal hier krap de 4 Mb......
Bij mijn dochter wel zo'n 7 Mb.

Beide in Utrecht....

Nog tips?......

Dat zal ook wel liggen hoe ver jij en je dochter van de wijkcentrale wonen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 16 jun 2010 11:42 

Woon krap 2 kilometer van een centrale....
Van mijn dochter weet ik het niet.

Kan het modem er mee te maken hebben?
Ik heb de Siemens 551, mijn dochter de nieuwste Thomson.

Meen vernomen te hebben dat KPN de Siemens niet meer ondersteund met updates.

Is deze info juist?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 16 jun 2010 11:50 
Site Admin

gelderjg schreef:

Meen vernomen te hebben dat KPN de Siemens niet meer ondersteund met updates.

Is deze info juist?

Klopt, als u belt met kpn dat u problemen ondervind met de siemensbox zal hoogstwaarschijnelijk voorgesteld worden deze te gaan vervangen voor de tg789.

Gr Marcel234.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 17 jun 2010 19:26 

Iemand al op snelheid?

Ja ik!!!!!
Vandaag was de dag des oordeels en de migratie naar VDSL is prima gelukt

Ik heb nu de volgende waardes in de 789vn staan

Koppelingsinformatie

Actief: 0 dagen, 5:26:04

DSL-type: ITU-T G.993.2

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 3 403 / 33 018

KPN bedankt!!!!!!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 18 jun 2010 11:15 

Ook ik heb de stoute schoenen aangetrokken. Ik heb als Premium en IPB gebruiker geen standaard migratie mee gemaakt aangezien die deze zomer zou gaan plaats vinden. Ik heb een mailtje gestuurd naar Webcare en ben super geholpen. Mijn SX551 is vervangen door een Thomson en na het vervangen van de router en het aan de praat krijgen van het draadloze gedeelte van de Thomson met laptops en Win7 op kanaal 6 ;) draait mijn huidige ADSL+ abo voorlopig hoger dan voorheen. Ik had 1030 up en 18300 down en zit nu op 19500. Dus nu gewoon op de upgrade wachten de HW is al klaar en dan zal het bij mij ook wel loslopen. Wel apart dat de Splitter voor ADSL weg mocht en ook het draadje voor PTSN, maar dat het nu met beide weer in plaats sneller gaat. Ik ga er dan ook vanuit dat ik idd ook in de buurt van 3 up 33 down kom en daar ben ik dan best blij mee.

Veel klagers hier, op zich begrijpelijk hebben zelf ook debet aan hun connectie, en als ook mijn abo lager in trained initieel dan zal dat op den duur ook wel goedkomen. Dat men bij de test wat langer doet over hertrainen zal wel te maken hebben met de anders excessieve toename van bandbreedte afname waardoor dingen zouden kunnen gaan klappen. Ik denk dat er altijd wel mensen zijn waarbij iets niet goed gaat, maar misschien is dan gewoon het product niet goed voor die klant. Dat je automatische van modem, naar ISDN of ADSL gaat en verder is omdat de techniek voortschreidt echter betekend dat niet automatisch dat dat ook voor alle klanten kan gelden.

Ik weet uit mijn WXS/PI periode dat de 33k6 en 56k modems kwamen. Omdat dat geen universele standaarden waren en er ook nog een software modems waren was het voor sommigen ook niet mogelijk om ondanks een 56k modem hoger dan 33k6 te komen. En softwaremodems waren helemaal k.t aangezien die gedeelde capaciteit hadden. Dus was je muziek aan het luisteren dan was er capaciteit verdweden voor het moden en was een 28k8 connectie niet meer dan mogelijk. En probeer dat dan maar eens aan een klant uit te leggen die net een modem gekocht heeft van een puistenkop bij Dixons :)

Als ik over ben zal ik dat melden en ook de waarden :)

Ik ga nu lekker tot en met zondag offline op een toernooitje :)

Profiel  

Berichttitel: The soap continues...
BerichtGeplaatst: di 22 jun 2010 23:12 

Nadat ik -waarschijnlijk via tussenkomst van KPN Webcare- een nieuwe Thomson 789 had ontvangen, inclusief een zwarte splitter, is voor mij een behoorlijk mistig verhaal begonnen...
Eerst verleden week KPN klantenservice gebeld, die me vertelden dat mijn centrale in Renkum (Gld) al was geupgrade. Ook kreeg ik van hen groen licht om mijn huidige Thomson 780 te verwisselen voor de 789. Ik kreeg het ding echter met geen mogelijkheid aan de praat (het breedband ledje bleef uren knipperen, maar verder geen verbinding). Weer gebeld met klantenservice: "Nee, meneer, uw centrale is nog niet geupgrade, maar de 789 zou het moeten doen...Zet u de zwarte spiltter er maar eens tussen..."Dat hielp niets, dus ik besloot de 780 maar weer te installeren, zodat ik in elk geval weer kon bellen, internetten en tv kijken...De centrale zou volgens KPN klantenservice op 28 juni worden geupgrade...Afwachten dan maar..
Vanmiddag (22 juni) hoorde ik van mijn zoontje dat een meneer van KPN had gebeld met de mededeling dat ik de hogere snelheden van Extra niet zou gaan halen, omdat ik te ver van de centrale zou af wonen..(!). Die afstand is slechts 2 km, maar goed... Ik weer met KPN gebeld om een bevestiging..."Nee hoor, de afstand is binnen de marge, u kunt die snelheid makkelijk halen"..."Zet u de 789 er maar tussen"...Ik: "Ja, maar die kreeg ik eerder niet aan de praat"...Antwoord: "Heel vreemd..hebt u hem al eens gereset?.." Ik begon het hier aardig kwijt te raken...Gelukkig bedacht ik me op dat moment dat ik Service Thuis heb, dus ik heb voorgesteld om dan maar een KPN monteur te laten aanrukken om de zaak te installeren...Die monteur komt binnenkort. Ik hoop nu maar dat die er iets van snapt en mijn 789 mèt hogere snelheid aan de praat krijgt...Ligt het nu aan mij, of lijkt KPN op een kabinetsformatie?... :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23 jun 2010 20:03 

Lexibel schreef:
Gelukkig bedacht ik me op dat moment dat ik Service Thuis heb, dus ik heb voorgesteld om dan maar een KPN monteur te laten aanrukken om de zaak te installeren...Die monteur komt binnenkort. Ik hoop nu maar dat die er iets van snapt en mijn 789 mèt hogere snelheid aan de praat krijgt...

Met een Service Thuis abo komt er een KPN service monteur binnen 24 uur, kan erg handig zijn.

Ik snap het! 8)
Ik heb je eerder gemeld dat je pas de TG789vn kan aansluiten als het DSL signaal van de ST780i wegvalt. Je zit nu nog steeds op ADSL2+ via ISDN gedeelte en daarom werkt de TG789vn nog niet. Jouw ADSL2+ lijn moet gemigreerd(overgezet) worden naar VDSL. Als dit gebeurd is valt het DSL signaal van de ST780i weg en pas dan kan je de TG789vn aansluiten.

Als de migratie gegevens bekend zijn bij de KPN kan de monteur het in de centrale omzetten, anders kan hij niets doen. Geduld is een schone zaak. :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23 jun 2010 20:31 

Maar hoe weet je nu dat je je router moet resetten voor VDSL? Ik heb een nieuwe router die beter presteerd, 19 ipv 18mb. Dus dat moet er ook goed uitzien voor VDSL. De nieuwe router dus meteen geinstalleerd aangezien die dus ook mijn IPB ondersteund met ADSL 2+.

Maar de brief die ik kreeg stond vermeld dat mijn verbinding om zou gaan op 15 juni echter die brief kreeg ik vorige week donderdag dus na de 15de.

Ziet je router dan dat de 992.5 vervangen is door de VDSL standaard en moet je hem dan zelf resetten of wordt er een firmware upgrade gepushed en dan remote de router van KPN zijde gereset?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 23 jun 2010 22:00 

jvanarkel schreef:
Ziet je router dan dat de 992.5 vervangen is door de VDSL standaard en moet je hem dan zelf resetten of wordt er een firmware upgrade gepushed en dan remote de router van KPN zijde gereset?

Zodra het signaal overgezet wordt van ADSL2+(G.992.5) naar VDSL2(G.993.2) valt het DSL signaal weg van het modem. Het VDSL geschikte modem(TG787 of TG789) probeert dan een nieuwe DSL verbinding op te bouwen en ziet dan het VDSL2 signaal en zal daarmee verbinden. Het kan zijn dat het modem op G.992.5 blijft staan, dan is vaak een power cycle voldoende om over te schakelen naar G.993.2(VDSL2).

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 24 jun 2010 12:12 

Ik heb nu twee keer via de KPN klantenservice bevestigd gekregen dat "mijn" centrale, Renkum (Gld) a.s. maandag 28 juni wordt geupgrade naar VDSL... :D Volgens haar is de afstand van mijn woonhuis naar de centrale nog binnen de normen om de hogere snelheden te kunnen halen.. Ik heb daarop een afspraak gemaakt met ExpertTeam (KPN Service Thuis), die dinsdag 29 juni een monteur stuurt om de TG789vn aan te sluiten. Nu maar duimen dat het lukt.
Overigens bevestigde de medewerker van KPN me dat tijdens de upgrade-procedure het mogelijk is dat de verbinding kort of langdurig onderbroken kan worden. Ik mag aannemen dat heel Renkum hiervan last van zou kunnen ondervinden. Waarom hierover dan geen brieven zijn verstuurd wist de betrokken medewerker me echter niet te zeggen... :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 24 jun 2010 13:03 

Volgens mij is Webcare aan het slapen...

Citaat:
Misschien dat KPN Webcare kan helpen om een meting te laten doen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]