Nadat ik -waarschijnlijk via tussenkomst van KPN Webcare- een nieuwe Thomson 789 had ontvangen, inclusief een zwarte splitter, is voor mij een behoorlijk mistig verhaal begonnen...
Eerst verleden week KPN klantenservice gebeld, die me vertelden dat mijn centrale in Renkum (Gld) al was geupgrade. Ook kreeg ik van hen groen licht om mijn huidige Thomson 780 te verwisselen voor de 789. Ik kreeg het ding echter met geen mogelijkheid aan de praat (het breedband ledje bleef uren knipperen, maar verder geen verbinding). Weer gebeld met klantenservice: "Nee, meneer, uw centrale is nog niet geupgrade, maar de 789 zou het moeten doen...Zet u de zwarte spiltter er maar eens tussen..."Dat hielp niets, dus ik besloot de 780 maar weer te installeren, zodat ik in elk geval weer kon bellen, internetten en tv kijken...De centrale zou volgens KPN klantenservice op 28 juni worden geupgrade...Afwachten dan maar..
Vanmiddag (22 juni) hoorde ik van mijn zoontje dat een meneer van KPN had gebeld met de mededeling dat ik de hogere snelheden van Extra niet zou gaan halen, omdat ik te ver van de centrale zou af wonen..(!). Die afstand is slechts 2 km, maar goed... Ik weer met KPN gebeld om een bevestiging..."Nee hoor, de afstand is binnen de marge, u kunt die snelheid makkelijk halen"..."Zet u de 789 er maar tussen"...Ik: "Ja, maar die kreeg ik eerder niet aan de praat"...Antwoord: "Heel vreemd..hebt u hem al eens gereset?.." Ik begon het hier aardig kwijt te raken...Gelukkig bedacht ik me op dat moment dat ik Service Thuis heb, dus ik heb voorgesteld om dan maar een KPN monteur te laten aanrukken om de zaak te installeren...Die monteur komt binnenkort. Ik hoop nu maar dat die er iets van snapt en mijn 789 mèt hogere snelheid aan de praat krijgt...Ligt het nu aan mij, of lijkt KPN op een kabinetsformatie?...