Beste lezer en kpn mensen
Ik zal mijn verdubbelings avontuur eens neer pennen misschien dat het wat helpt of dat men daar uit kan leren.
Vorige week donderdag gebeld met kpn over hoe en wat.Ik kreeg nette mensen aan de lijn die gelijk een ticket aan maakte en vrijdag's erop zat ik gelijk aal op een adsl2 kaart.Heerlijk hoesnel dat ging.Helaas modem gaf 15mb aan en als ik downloade haalde ik maar 6mb.
Weer gebeld zou de modem zijn (siemens)had zaterdag al een nieuwe tompson thuis liggen(WAUW wat snel echt hulde!!)
Helaas zelfde probleem weer,dus ik maandag bellen.Tsja dan lag het aan mij.Nou dat kon niet heb net alle kabels nieuw.Maar kpn medewerkers bleven volhouden dat het aan mij lag.Nou dan begin je te twijfelen.Goed kpn expert laten komen a20 euro per 15min.Die beste man is een 1.15 uur bezig geweest en inderdaad het probleem lag NIET bij mij.Kpn had ergens een vinkje niet goedstaan volgens de man.Hij heeft zeker een 15min gebeld met iemand.Dit probleem zou binnen 48 uur verholpen worden.Modem is door kpn vanoctend om 10 uur wel gereset maar helaaas
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 793.2 KByte/sec
(=6346 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 93.0 KByte/sec
(=744 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 755.0 Conn/min
zucht donderdag maar weer bellen dus zal ook even modem pasten
Actief: 0 dagen, 10:59:07
DSL-type: ITU-T G.992.5
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 028 / 15 001
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 211 / 211
wn als ik de test doe van de modem krijg ik dit
Te controleren internetservice: Internet_over_ADSL
Testresultaten
DSL goed
ATM goed
PPP goed
IP goed
Internet fout (roode kruis terwijl ik echt internet heb
de lijnwaardes zijn
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 028 / 15 001
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 211 / 212
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,4 / 10,9
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,2 / 12,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,6 / 13,8
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -
Verbindingsverlies (extern): -
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / -
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / -
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
die verdubbeling kost mij nu al mee dan 80 euro en dan bereken ik nog niet eens mijn tijd das puur de telefoonkosten en de kpn expert.
Heldesk zijn echt vriendelijke mensen de kpn expert ook die wil ik echt niet affikken maar ergens gaat er wel iets mis.Als de fout bij mij lag doe ik niet moelijk maar dit gaat mij tever.
Mvg Paul