Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 20:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 04 jun 2010 19:50 
Site Admin

saavanalen schreef:
Webcare reageert helaas ook niet meer op mijn pb's.

Dat kan kloppen. Webcare heeft per im aangegeven zich niet meer echt welkom te voelen door het offtopic gezeur van 3/4 leden, die niet meer constructief mee doen, maar alleen maar wat lopen te zieken. We zijn met zijn allen hard bezig dit forum nu extra streng te modereren zodat Webcare zich wel welkom voelt en zich weer inzet om de echte problemen aan te pakken.

Gr marcel234.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04 jun 2010 21:54 
Site Admin

buldog schreef:
je mag mijn account wel verwijderen.
Buldog.

Word bij deze verwijderd.

Gr Marcel234

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 05 jun 2010 19:00 
Site Admin

saavanalen schreef:
Op zich snap ik dat men zich niet meer welkom voelt op dit forum. Ze moeten zich het gezeur echter niet persoonlijk aantrekken. Volgens mij moeten ze dan echt de oorzaak bij hun eigen werkgever zoeken. Hiephiephoera correspondentie, terwijl het amper realiseerbaar is. Momenteel is mijn modem op 13 mbit ingetraind. Gisteren nog 19 mbit. Terwijl ik VDSL heb. Sorry. Nog slechter dan met ADSL. Zakt mijn broek echt van af.

mijn antwoord aan u staat in de klaagbaak.

Gr Marcel234.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 07 jun 2010 10:52 

marcel234 schreef:
saavanalen schreef:
Op zich snap ik dat men zich niet meer welkom voelt op dit forum. Ze moeten zich het gezeur echter niet persoonlijk aantrekken. Volgens mij moeten ze dan echt de oorzaak bij hun eigen werkgever zoeken. Hiephiephoera correspondentie, terwijl het amper realiseerbaar is. Momenteel is mijn modem op 13 mbit ingetraind. Gisteren nog 19 mbit. Terwijl ik VDSL heb. Sorry. Nog slechter dan met ADSL. Zakt mijn broek echt van af.

mijn antwoord aan u staat in de klaagbaak.

Gr Marcel234.

Wat bedoel je hiermee?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 07 jun 2010 11:47 

Dat jouw opsomming van feiten is verplaatst naar het topic Klaagbaak. In 1 van mijn eerste post hier werd mijn opsomming van feiten ook weggehaald, omdat ze waarschijnlijk te negatief was. Dat was wel even wennen, want transparantie staat bij mij hoog in het vaandel. Marcel234 wil voorkomen dat de technische mensen van Webcare hier weg blijven en daarom geen onofficiële ondersteuning meer bieden. De mensen van Webcare hebben hier echt toegevoegde waarde en hebben mij het zetje gegeven om IPB op te zeggen en naar XS4ALL te gaan. Alhoewel dit een dochter onderneming is van KPN is daar de ondersteuning vele malen beter. Wat ik heb begrepen is dat de mensen van Webcare het ook wel op deze manier willen, maar 4 man in een hele grote onderneming hebben geen zeggenschap. Ik hoop dat dit wel mag Marcel234.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 07 jun 2010 14:48 
Site Admin

Frits1 schreef:
Dat jouw opsomming van feiten is verplaatst naar het topic Klaagbaak. In 1 van mijn eerste post hier werd mijn opsomming van feiten ook weggehaald, omdat ze waarschijnlijk te negatief was. Dat was wel even wennen, want transparantie staat bij mij hoog in het vaandel. Marcel234 wil voorkomen dat de technische mensen van Webcare hier weg blijven en daarom geen onofficiële ondersteuning meer bieden. De mensen van Webcare hebben hier echt toegevoegde waarde en hebben mij het zetje gegeven om IPB op te zeggen en naar XS4ALL te gaan. Alhoewel dit een dochter onderneming is van KPN is daar de ondersteuning vele malen beter. Wat ik heb begrepen is dat de mensen van Webcare het ook wel op deze manier willen, maar 4 man in een hele grote onderneming hebben geen zeggenschap. Ik hoop dat dit wel mag Marcel234.

Mensen mogen van ons best wel iets negatiefs ventileren, dat vind webcare ook helemaal geen probleem. het word pas vervelend als mensen niets meer toevoegen maar alleen nog lopen af te geven op de persoon zelf (in dit geval Webcare) dan grijpen wij in. Ik laat uw bericht gewoon staan want dit is een gewone normale reactie van u.

gr Marcel234.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 08 jun 2010 17:11 

Naar aanleiding van mijn mailtje met de vraag wanneer ik naar de nieuwe snelheden zou gaan, kreeg ik gisteren een keurig mailtje van Stef (KPN Webcare), met de mededeling dat ik binnenkort zal worden ge-upgraded naar die nieuwe snelheden en dat ik daarvoor binnenkort een nieuw modem kan verwachten (TG789 VDSL modem), ter vervanging van mijn Thomson ST 780i, en een zwarte splitter. Dat laatste is nieuw voor me en waarom ik nu ineens een splitter nodig heb ik me ook niet duidelijk, maar ik wacht rustig de zending af. In elk geval vond ik het positief een bericht te ontvangen van Webcare (dat mag ook eens gezegd :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 08 jun 2010 18:23 

Lexibel schreef:
(TG789 VDSL modem), ter vervanging van mijn Thomson ST 780i, en een zwarte splitter.:D

Dit betekent dat je ook van het ISDN gedeelte naar een PSTN VDSL gedeelte gaat. Je kan dan even zonder internet zitten. De splitter is alleen nodig met internet DSL i.c.m. een analoge/ISDN lijn of overgang naar IPB en is niet nodig bij een bestaande IPB aansluiting.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 08 jun 2010 18:31 

Wij zijn hier thuis in ieder geval opgewaardeerd van 3 naar 8 Mbit... :) Regio Tiel/Culemborg

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 09 jun 2010 13:15 

@Marcel:
Dank voor de uitleg, alleen begrijp ik nog steeds niet wat ik met zo'n splitter moet..Ik ben sinds twee jaar overgestapt van ISDN naar IPB. KPN heeft dat toen netjes voor me aangesloten. Uit de muur komt nu alleen een dun (DSL) kabeltje dat met een oranje stekkertje rechtstreeks is aangesloten op de Thomson, dus zonder splitter o.i.d. er tussen. Ik ga er vanuit dat ik datzelfde stekkertje straks gewoon weer direct in het nieuwe modem kan prikken evenals mijn ethernet stekkers en dan de stroom er op...Of denk ik nu toch te simplistisch..? :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 09 jun 2010 19:35 

Lexibel schreef:
Ik ga er vanuit dat ik datzelfde stekkertje straks gewoon weer direct in het nieuwe modem kan prikken evenals mijn ethernet stekkers en dan de stroom er op...Of denk ik nu toch te simplistisch..? :lol:

Nee hoor, dat is precies wat je moet doen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 09 jun 2010 21:30 

marcel234 schreef:
saavanalen schreef:
Webcare reageert helaas ook niet meer op mijn pb's.

Dat kan kloppen. Webcare heeft per im aangegeven zich niet meer echt welkom te voelen door het offtopic gezeur van 3/4 leden, die niet meer constructief mee doen, maar alleen maar wat lopen te zieken. We zijn met zijn allen hard bezig dit forum nu extra streng te modereren zodat Webcare zich wel welkom voelt en zich weer inzet om de echte problemen aan te pakken.

Gr marcel234.

zat nog eens even alles terug te lezen en ik weet dat de heren Webcare juist hun uiterste best doen om problemen neer te leggen bij afdelingen die daarover gaan en binnen hun vermogen alles er aan doen om oplossingen aan te dragen.
Ook zij lopen op tegen afdelingen die drukker bezig zijn met hun bonus dan de klant.
De admin(s) en moderators hier nemen hun verantwoordelijkheid door de "stoorzenders" te filteren.

Heren Webcare van harte welkom.

Verder over iemand al op snelheid kan ik meedelen dat 17 juni de VDSL migratie hier plaats gaat vinden.
Heb je nog niks gehoord en duurt het te lang dan is de tip van mensen bij KPN die er vanaf weten dat NETJES zeuren bij de klantenservice helpt. Op dat advies gaat bij mij nu de lijn om naar VDSL.
Bronnen uit KPN hebben mij al eerder gemeld dat het Project VDSL qua project is afgerond. Het is nu een kwestie van de bestaande gebruikers migreren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 09 jun 2010 23:01 

Beste lezer en kpn mensen
Ik zal mijn verdubbelings avontuur eens neer pennen misschien dat het wat helpt of dat men daar uit kan leren.
Vorige week donderdag gebeld met kpn over hoe en wat.Ik kreeg nette mensen aan de lijn die gelijk een ticket aan maakte en vrijdag's erop zat ik gelijk aal op een adsl2 kaart.Heerlijk hoesnel dat ging.Helaas modem gaf 15mb aan en als ik downloade haalde ik maar 6mb.:(
Weer gebeld zou de modem zijn (siemens)had zaterdag al een nieuwe tompson thuis liggen(WAUW wat snel echt hulde!!)
Helaas zelfde probleem weer,dus ik maandag bellen.Tsja dan lag het aan mij.Nou dat kon niet heb net alle kabels nieuw.Maar kpn medewerkers bleven volhouden dat het aan mij lag.Nou dan begin je te twijfelen.Goed kpn expert laten komen a20 euro per 15min.Die beste man is een 1.15 uur bezig geweest en inderdaad het probleem lag NIET bij mij.Kpn had ergens een vinkje niet goedstaan volgens de man.Hij heeft zeker een 15min gebeld met iemand.Dit probleem zou binnen 48 uur verholpen worden.Modem is door kpn vanoctend om 10 uur wel gereset maar helaaas

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 793.2 KByte/sec
(=6346 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 93.0 KByte/sec
(=744 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 755.0 Conn/min
zucht donderdag maar weer bellen dus zal ook even modem pasten

Actief: 0 dagen, 10:59:07

DSL-type: ITU-T G.992.5

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 028 / 15 001

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 211 / 211

wn als ik de test doe van de modem krijg ik dit

Te controleren internetservice: Internet_over_ADSL

Testresultaten
DSL goed
ATM goed
PPP goed
IP goed
Internet fout (roode kruis terwijl ik echt internet heb

de lijnwaardes zijn

Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1 028 / 15 001

Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 211 / 212

Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,4 / 10,9

Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 6,2 / 12,0

SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 7,6 / 13,8

Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / 2D2D2D2D

Frameverlies (lokaal/extern): 0 / -

Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / -

Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / -

Verbindingsverlies (extern): -

Foutseconden (lokaal/extern): 0 / -

FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / -

HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0

die verdubbeling kost mij nu al mee dan 80 euro en dan bereken ik nog niet eens mijn tijd das puur de telefoonkosten en de kpn expert.
Heldesk zijn echt vriendelijke mensen de kpn expert ook die wil ik echt niet affikken maar ergens gaat er wel iets mis.Als de fout bij mij lag doe ik niet moelijk maar dit gaat mij tever.
Mvg Paul

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 10 jun 2010 07:59 

@hobgoblin
Stomme vraag misschien van me, maar wat voor abonnement heb je? Basis, Extra of Premium?
Het lijkt erop alsof je een Basis abonnement hebt. Dat je modem hoger staat ingetraind klopt wel dat is om er zeker van te zijn dat je de snelheid van je abonnement haalt. 793.2 KBute/sec is dan wel goed.
Ik heb zelf Extra en mijn modem staat op 18000 kbps ingetraind en ik haal wel gewoon netjes 16000 kbps. Hij wordt dan na de DSLAM geknepen op je abonnementssnelheid.
Heb je Extra dan is het inderdaad vreemd en haal je inderdaad niet de juiste snelheid.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 10 jun 2010 10:54 

Danim schreef:
Hallo Stijf, staat de snelheid van 16 mb ook bij je abonnementsgegevens als je inlogt op mijn KPN?

Kan Webcare geen migratie uitvoeren naar VDSL? Misschien daar proberen. ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]