Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 10:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bekabeling...
BerichtGeplaatst: di 23 feb 2010 22:30 

Misschien een wat sullige vraag: kan iemand mij het volledige aansluitschema tonen van IPTV en IPB? :oops:

Dit i.v.m. de (maximale) afstanden tussen de verschillende randapparatuur. Dus graag een schema vanaf IS/RA-punt tot aan de apparaten. :mrgreen:

Profiel  

Berichttitel: Re: Bekabeling...
BerichtGeplaatst: wo 24 feb 2010 01:08 
Site Admin

Kan een poging wagen :D

vanaf het israpunt en cat5 kabel strippen deze aan het israpunt bevestigen en deze max 1.5 meter direct op de experia plaatsen (dit is en vereiste!) je kunt vanaf de experia tot max 100 meter ethernetkabel gaan om de iptv tuner te laten fuctioneren, maar aangeraden word om niet boven de 20 te gaan.

Dus niet echt heel moeilijk om dit werkje te fixen.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2010 00:46 

marcel234 schreef:
Kan een poging wagen :D

vanaf het israpunt en cat5 kabel strippen deze aan het israpunt bevestigen en deze max 1.5 meter direct op de experia plaatsen (dit is en vereiste!) je kunt vanaf de experia tot max 100 meter ethernetkabel gaan om de iptv tuner te laten fuctioneren, maar aangeraden word om niet boven de 20 te gaan.

Dus niet echt heel moeilijk om dit werkje te fixen.

Groet Marcel.

Op dit moment heb ik alleen IPB en zit er vanaf het ISRA-punt circa 20 meter telefoonkabel naar de Experiabox. Dit heeft nooit tot problemen geleid.
Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik nooit op de hoogte ben geweest van die 1,5 meter die jij noemt. Of verandert dit als je IPTV toevoegt? :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2010 01:17 
Site Admin

adjudant schreef:

Op dit moment heb ik alleen IPB en zit er vanaf het ISRA-punt circa 20 meter telefoonkabel naar de Experiabox. Dit heeft nooit tot problemen geleid.
Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik nooit op de hoogte ben geweest van die 1,5 meter die jij noemt. Of verandert dit als je IPTV toevoegt? :mrgreen:

Dat hoeft niet, kan wel, maar ik zou het eerst aansluiten op de manier zoals u het nu heeft aangesloten, stel (?) dat bv tv glichers gaat geven (blokjesbeeld) of andere problemen dan kunt u altijd nog de experiabox op 1.5 meter van het israpunt zetten en het dan opnieuw testen.

Ik hou me even bij de protocollen die Kpn opgeeft, en dat is dat de experiabox max 1'5 meter van het israpunt moet worden aangesloten. Ik lees wel meer dat mensen de experiabox verder weg hebben staan zonder problemen. Maar lees ook wel eens en enkele keer dat het wel problemen gaf en na het verplaatsen op 1'5 meter het probleem opeens opgelost was.

Dus gewoon proberen en als het werkt...Never change en winning team :wink:

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 26 feb 2010 19:05 

Deze discussie is al meerdere malen op dit forum gevoerd.

Ben nog steeds overtuigd dat het onzin is dat je maar 1,5m vanaf het ISRA-punt een EB mag plaatsen. Als je maar gelijkwaardige norm88, CAT5(of hoger) kabel en goede verbindingen gebruikt kan je de EB verder plaatsen. Vanaf de KPN telefooncentrale gaat een kabel soms kilometers naar de abonnee en zou je met een gelijkwaardige kabel of hoger niet een paar meter kunnen verlengen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 27 feb 2010 17:32 

Hallo,
Uit ondervinding:
Verlengen van kabels vanaf het ISRA punt is doorgaans geen probleem, zelfs niet met goedkopere kabel.
Het probleem zit meenstal in a-symetrie (het uit evenwicht zijn van de 2 aders ten opzichte van de rest van wereld).
Binnenkabel gaat meenstal gepaard met snoerspijkertjes, tirewraps, scherpe bochten enz......
Dit zijn dan ook meenstal (incl. slechte connectors) de oorzaak van prestatie vermindering bij langere binnenkabels.

Dus voor de beste prestaties:
Kabel niet op en bosje.
Kabel niet spijkeren.
Noodzakelijke tirewraps niet strakaantrekken.
kabel niet samen met b.v. een 220 volt kabel in dezelfde buis of achter een plint.
Geen bochten maken met een kleine straal.
Bij connectors de twisting van de aders zover mogelijk origineel laten.

U zult versteld staan van de resultaten.

Prettig weekend,
PQ.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2010 22:13 

:D Ik heb de stap gewaagd! :D

M.i.v. 3 mei wordt mijn IPB abonnement uitgebreid met IPTV. Ik ben benieuwd... :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2010 23:02 
Site Admin

adjudant schreef:
:D Ik heb de stap gewaagd! :D

M.i.v. 3 mei wordt mijn IPB abonnement uitgebreid met IPTV. Ik ben benieuwd... :mrgreen:

Hou ons op de hoogte van uw bevindingen!

Gr marcel234.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 11 mei 2010 22:36 

Afgelopen zondag (Moederdag dus...) heb ik de tuner voor de eerste keer aangemeld. Aanvankelijk kreeg ik steeds foutcode 14, maar één telefoontje naar de ISP was genoeg: de EB had een harde reset nodig (met een uitgebogen paperclip). :o

Hoewel de functionaris van de helpdesk zeer betrokken was en redelijk vakkundig op mij overkwam had ik het - achteraf - wel prettig gevonden als-ie ook even had aangegeven dat met zo'n harde reset meteen ook alle andere instellingen op de EB werden teruggezet naar fabrieksinstellingen... (wachtwoord, MAC-adressen van WiFi-cliënts, etc.) :?

Ik moet vaststellen dat ik - ondanks het gebruik van de scartkabel (ik had even geen HDMI-kabel beschikbaar) - een prachtig mooi beeld op mijn LG HD Ready LCD TV kreeg te zien! Vervolgens heb ik het spul weer in de doos gedaan omdat ik het pas echt installeer zodra we verhuisd zijn. :|

By the way: heeft iemand ervaring met de draadloze verbindingsset tussen de Motorola tuner enerzijds en poort 3 van de EB anderzijds? Het lijkt mij een pracht oplossing in mijn nieuwe woonsituatie. :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010 09:17 

adjudant schreef:
By the way: heeft iemand ervaring met de draadloze verbindingsset tussen de Motorola tuner enerzijds en poort 3 van de EB anderzijds? Het lijkt mij een pracht oplossing in mijn nieuwe woonsituatie. :mrgreen:

Tot voor kort maakte ik gebruik van de zogenaamde 'PowerPlugs' om een netwerk-verbinding via het stopcontact te maken. Totdat ik HD-TV had werkte dit perfect, maar bij HD-uitzendingen ging het niet altijd even goed meer, zeker niet als ik een tijd naar een SD-kanaal had gekeken en daarna overschakelde naar een HD-kanaal. Nu heb ik weer een gewone kabel tussen de Experiabox en de 1960 en zijn deze problemen verdwenen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 12 mei 2010 18:54 

Hier in huis maak ik genruik van 2 setjes homeplug verbindingen.
De eerste gaat vanuit de EB naar de I-Tv tuner en het werkt perfect.
Direct daarnaast in dezelfde stekkerdoos zit een 2e plyg waarvan de andere boven bij de pc het internet signaal weer oppakt.

De 2 setjes zien wel van elkaar dat er verkeer is maar ze zitten elkaar niet in de weg.
het eea is ook getest zonder de homeplug sets direct op de EB en ik heb geen snelheidsverschillen in welke config dan ook

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 13 mei 2010 20:35 

Sluit de Homeplug wel direct aan op de 230V wandcontactdoos in de muur en niet via een verlengblok of iets dergelijks. Koop ook een Homeplug die geschikt is voor iTV, deze zijn meestal 200Mbps.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 15 mei 2010 21:32 

Marcel schreef:
Sluit de Homeplug wel direct aan op de 230V wandcontactdoos in de muur en niet via een verlengblok of iets dergelijks. Koop ook een Homeplug die geschikt is voor iTV, deze zijn meestal 200Mbps.

:D Had vandaag een meevallertje: 'k was in de KPN winkel op de Korte Lijnbaan in Rotterdam om zo'n draadloze verbindingsset te kopen. Blijken ze in de aanbieding te zijn: 65 i.p.v 80 euri! :o

Heb dus meteen twee sets aangeschaft: kan ik in de nieuwe situatie eventueel ook mijn wifi verbinding tussen EB en laptop 'bedraad' weer opbouwen wanneer de wifi verbinding om wat voor reden dan ook ermee is opgehouden (ik kan dan via het lichtnet de EB bereiken voor controle en/of configuratie). :|

Overigens ook handig als ik even liever niet via wifi wil werken... :!:

Julius Caesar schreef:
Tot voor kort maakte ik gebruik van de zogenaamde 'PowerPlugs' om een netwerk-verbinding via het stopcontact te maken. Totdat ik HD-TV had werkte dit perfect, maar bij HD-uitzendingen ging het niet altijd even goed meer, zeker niet als ik een tijd naar een SD-kanaal had gekeken en daarna overschakelde naar een HD-kanaal. Nu heb ik weer een gewone kabel tussen de Experiabox en de 1960 en zijn deze problemen verdwenen.

En ik heb vooralsnog geen HD-pakket... :mrgreen:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]