Marcel schreef:
Sluit de Homeplug wel direct aan op de 230V wandcontactdoos in de muur en niet via een verlengblok of iets dergelijks. Koop ook een Homeplug die geschikt is voor iTV, deze zijn meestal 200Mbps.
Had vandaag een meevallertje: 'k was in de KPN winkel op de Korte Lijnbaan in Rotterdam om zo'n draadloze verbindingsset te kopen. Blijken ze in de aanbieding te zijn: 65 i.p.v 80 euri!
Heb dus meteen twee sets aangeschaft: kan ik in de nieuwe situatie eventueel ook mijn wifi verbinding tussen EB en laptop 'bedraad' weer opbouwen wanneer de wifi verbinding om wat voor reden dan ook ermee is opgehouden (ik kan dan via het lichtnet de EB bereiken voor controle en/of configuratie).
Overigens ook handig als ik even liever niet via wifi wil werken...
Julius Caesar schreef:
Tot voor kort maakte ik gebruik van de zogenaamde 'PowerPlugs' om een netwerk-verbinding via het stopcontact te maken. Totdat ik HD-TV had werkte dit perfect, maar bij HD-uitzendingen ging het niet altijd even goed meer, zeker niet als ik een tijd naar een SD-kanaal had gekeken en daarna overschakelde naar een HD-kanaal. Nu heb ik weer een gewone kabel tussen de Experiabox en de 1960 en zijn deze problemen verdwenen.
En ik heb vooralsnog geen HD-pakket...