Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 09:57

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Storing tijdens onweer.
BerichtGeplaatst: do 26 nov 2009 22:13 

Hallo allemaal,

Ik merkte vandaag dat ik storing had op mijn tv tijdens onweer in de lucht.
Vlak na de flits blijft mijn beeld even hangen.

Is dit normaal of moet ik verdere actie ondernemen.

Mvg, Ted.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 27 nov 2009 00:13 
Site Admin

Als u na de flits het even "freezen" van het beeld weer normaal kan tv kijken hoeft er geen actie ondernomen te worden.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 27 nov 2009 12:06 

Hallo Marcel,

Bedankt voor de reactie.
Het is toch zeker niet normaal dat ik op een bekabeld systeem storing ondervind tijdens electromagnetische wisselingen in de lucht.
Het is nu net of ik tv kijk via een schotel ( dit signaal heeft last van de storingen in de lucht tijdens onweer).

Hoe kan deze storing dan ontstaan want het is knap irritant tijdens het tv kijken?

Mvg, Ted.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 28 nov 2009 16:11 
Site Admin

Tuurlijk wel, electronische ontladingen storen ook via het stroomnet en daarom zit u die freesjes. Ik zit bij ziggo met een stb en ook hier in vianen stoort het op de stb van ziggo als het onweert.

Groet marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 03 dec 2009 14:16 

marcel234 schreef:
Tuurlijk wel, electronische ontladingen storen ook via het stroomnet en daarom zit u die freesjes. Ik zit bij ziggo met een stb en ook hier in vianen stoort het op de stb van ziggo als het onweert.

Een KPN moderator die bij Ziggo zit??? Dat is als een bakker die brood koopt in de supermarkt... :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 03 dec 2009 16:50 

Giant2000 schreef:
marcel234 schreef:

Een KPN moderator die bij Ziggo zit??? Dat is als een bakker die brood koopt in de supermarkt... :mrgreen:

Maar hij weet wel heel veel van dat brood , hij heeft eerst bij een andere bakker gezeten :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 03 dec 2009 22:55 
Site Admin

Dat ik bij ziggo klant ben klopt, maar trust my, ik hou exact bij wat er gebeurt bij kpn en voornamelijk op het gebied van iptv :wink:

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04 dec 2009 14:13 

Hoi Marcel,
Ik hoop dan ten zeerste dat jouw Ziggo ervaringen zullen worden besproken bij de ITV ontwikkelaars, dat er lering uit getrokken wordt zodat we binnenkort de ontbrekende zenders kunnen verwelkomen, om maar niet te zwijgen over stabiele software, kwaliteit, HD voor alle abonnees en de bekende ontbrekende features. Misschien dat KPN in 2010 dan wel écht de concurrentie aandurft voor ITV als serieus alternatief voor Ziggo, UPC en andere kabelaars.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04 dec 2009 17:48 

Inderdaad, want nu lachen de kabelaars (met name UPC) KPN nog vierkant en publiekelijk uit....

Het is dat ik UPC een rot bedrijf vind en 20 euro per maand in totaal voor een basic digitaal abonnement way te overpriced vind en voor 9,95 via DSL krijg je bij KPN nieteens zo'n slecht pakket, maar toch: Qua kwaliteit van de signalen is concurrentie tov. de kabel uitgesloten, direct!

Wat is de bitrate van HD signalen eigenlijk? Ik heb in totaal 8 mbit tot m'n beschikking op mijn DSL lijn. Volgens mij moet dit HD makkelijk trekken. Is het niet een idee om HD gewoon open te zetten met duidelijk een "best effort" vermelding erbij? (YMMV, afhankelijk van uw DSL lijn, timeshiften en tegelijk een andere zender opnemen niet mogelijk)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 04 dec 2009 17:58 
Site Admin

Giant2000 schreef:
Hoi Marcel,
Ik hoop dan ten zeerste dat jouw Ziggo ervaringen zullen worden besproken bij de ITV ontwikkelaars, dat er lering uit getrokken wordt zodat we binnenkort de ontbrekende zenders kunnen verwelkomen, om maar niet te zwijgen over stabiele software, kwaliteit, HD voor alle abonnees en de bekende ontbrekende features. Misschien dat KPN in 2010 dan wel écht de concurrentie aandurft voor ITV als serieus alternatief voor Ziggo, UPC en andere kabelaars.

Het waren puur de hd kanalen die mij de overstap naar ziggo deed besluiten. Niet de kwaliteit van iptv, want deze ervaarde ik als uitmuntend. Uitzending gemist op ziggo is om te huilen, te duur, programma`s die totaal niet getoond worden enzo, enzo. Wat uitzending gemist kan ziggo nog erg veel leren van kpn!

Helaas is hier de komende jaren nog geen hd via ds beschikbaar, hd content trekt over dsl minimaal 19mbp.s! dus je moet minstens op glas zitten wil je hd goed kunnen aanbieden. aan gezien de economie bar is en veel projecten niet van de grond afkomen zie ik niet eerder dan 2013 pas in vianen glas in de grond komen.

Aan gezien ik een leuk plasma tv-tje heb hangen en ik persé ook hd content wilde hebben ben ik naar ziggo verkast, als ziggo dit niet had gehad had ik NOOIT bij kpn weg gegaan, moge dat duidelijk zijn.

Ziggo komt aan alle kanten zijn beloftes niet na, in de herfst zou ik al op 80mb moeten zitten, nou vergeet het maar, niet eerder dan 2010 en die 120mb kunnen ziggo klanten al helemaal op de buik schrijven.

relaas: ziggo lijkt het wat maar is buiten hd content om BAGGER!

marcel

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 07 dec 2009 11:56 

Bedankt voor je openheid, Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 13 dec 2009 22:00 

marcel234 schreef:
Giant2000 schreef:
Hoi Marcel,
Helaas is hier de komende jaren nog geen hd via ds beschikbaar, hd content trekt over dsl minimaal 19mbp.s! dus je moet minstens op glas zitten wil je hd goed kunnen aanbieden. aan gezien de economie bar is en veel projecten niet van de grond afkomen zie ik niet eerder dan 2013 pas in vianen glas in de grond komen.

marcel

Een bitrate van 10 Mb/s komt eerst bij KPN via glasvezel voor de HD kanalen. Of ziggo 19 Mb/s gebruikt voor HD denk ik niet uit hilversum komt volgens mij niet meer dan 15 voor de HD kanalen. In theorie zou 1 HD kanaal door een snelle ADSL2+ lijn kunnen maar in de praktijk is dat niet werkbaar i.v.m met het internet over dezelfde ADSL lijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 14 dec 2009 10:27 

Bovenstaande quote kwam niet van mij :oops:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]