Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 16:39

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: do 08 okt 2009 16:06 

keesjan schreef:
Tja dat is ook wel zo.
Maar ik hoop wel dat ze hier iets meedoen en dat dit niet een soort uitlaat klep wordt en men daarna in alle kleuren stil zwijgt.
De discussie en openheid naar de klant toe is wat mij betreft te weinig.
Men zal dit eerst moeten verbeteren.

Op een ander ITV forum staan tienstallen reacties over problemen van het rebooten van de ontvangers. Ik neem aan dat KPN dit onderhand wel van de problemen weet. Dat de communicatie beter moet ben ik met je eens.

Ik heb vandaag met de glasvezel helpdesk gebeld over de reboot problemen met mijjn 1960 itv ontvanger. Ik heb het volgende advies gekregen: om mijn Thomson TG787v modem met een paperclip te resetten en bij de ontvanger via het systeem menu de firmware en software te laten verwijderen.

Ik heb de ervaring ( net 4 weken gebruiker van itv) dat bij andere problemen dit kan helpen

Dit kan een oplossing zijn maar alleen voor gebruikers welke ervaringen met het resetten hebben.

Bij het modem worden bijvoorbeeld alle poort settingen "Delen van spelen & toepassingen" verwijderd.
Voor de combinatie itv ontvanger/beeldbeeld TV moet deze in het menu weer op 16:9 worden gezet, bij gebruik van de HDMI uitgang even de settings controleren in het systeem menu (720P/1080i).

Nogmaals voor gebruikers welke geen ervaringen hiermee hebben kunnen beter met de helpdesk bellen

De toekomst moet uitwijzen of dit een oplossing is.

van dit bericht op een andere forum http://glasvezel.gebruikers.eu/forum/vi ... 0#post_450

"Er zou voor het einde van de week een oplossing moeten zijn hoorde ik van een glasdeskmedewerker..."

Heb ik vandaag geen bevestiging gekregen bij de helpdesk

gr

Hans

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2009 11:18 

Op woensdag is door KPN een aantal zenders terug gezet naar mpeg2 maar dit heeft niet voldoende geholpen.
Vanmiddag zullen wederom werkzaamheden plaatsvinden waardoor er korte onderbrekingen kunnen voorkomen.
Als het goed is zullen de spontane reboots, het stil staan van het beeld en de ‘zender tijdelijk niet beschikbaar’ meldingen hierdoor zijn verholpen

Bron KPN medewerker ITV op een forum van KPN (alleen voor gebruikers toegankelijk)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2009 11:58 

Welke zenders zijn weer terug gezet? Hebben ze dat ook vermeld? ;)

Ik dacht gisteren op de publieke omroepen wel een verandering te hebben gezien maar kon het niet met zekerheid zeggen..... Ik vond het beeld iig niet echt substantieel beter.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 09 okt 2009 17:24 

eversteegt schreef:
Welke zenders zijn weer terug gezet? Hebben ze dat ook vermeld? ;)

Ik dacht gisteren op de publieke omroepen wel een verandering te hebben gezien maar kon het niet met zekerheid zeggen..... Ik vond het beeld iig niet echt substantieel beter.

Nee dat stond er niet bij. Persoonlijk vind ik de eerste 10 kanalen veel sneller starten dan bijvoorbeeld kanaal 11 zeker als je vergelijkt met de laatste dagen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 10 okt 2009 09:25 

Hier nog niet veel verbetering te zien.
Prettig weekend

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 10 okt 2009 11:08 

Hier lijkt het beeld van vooral Ned. 1, 2 en 3 (meer heb ik niet bekeken) eerder een stuk slechter geworden. Netalsof men naar mpeg2 is terug ge-switched maar wel de lagere bandbreedte van mpeg4 heeft aangehouden. Eerst meldde ik hier nog dat het beeld van iTV toch nog wel een stuk beter is dan dat van Digitenne. Maar nu weet ik het zo zeker niet....... :S

Op gathering.tweakers.net meldde iemand ook dat bij Ned. 3 gisteravond het beeld en geluid niet synchroon liep.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 10 okt 2009 11:47 

Ticket wat was aangemaakt naar aanleiding van mijn klachten is afgesloten.
En de problemen zijn totaal nog niet opgelost.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 11 okt 2009 11:27 

Pfff... daar zou ik geen genoegen mee nemen als ik jou was. Direct bellen en weer laten openen en een klacht!

Vanochtend liep ook hier de ontvanger vast (terwijl ik daar tot nu toe nauwelijks last van had). Ik drukte de 3 cijfers van een radiostation dat ik wilde luisteren, wat overigens weer zowat op de ouderwets trage manier ging (niet reageren e.d., wat ook voor de firmware update van juli was). En daarna crashte de ontvanger. Reageerde nergens meer op maar bleef nog wel het beeld van de (verkeerd gekozen) zender weergeven....

Begin het nu toch wel een beetje zat te worden..... M'n vriendin begint zich er nu ook langzaam aan te ergeren dat het spul niet gewoon WERKT.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 13 okt 2009 13:37 

Als het goed is moet het probleem met MPEG4 zo goed als zijn opgelost.

Mocht u toch nog problemen ondervinden, (NA GISTEREN 12-10-2009 16:30), dan horen wij dat graag.

Bel dan met 0900-0244. Optie Interactieve TV

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 13 okt 2009 15:02 

Stef, Thanks voor de mededeling.

Betekent dit nu echter dat alle zenders nu weer op een goede manier mpeg4 doorgeven, of dat de tijdelijke switch terug naar mpeg2 voor de belangrijkste zenders voorlopig wat meer permanent is gemaakt?

MAW: Wat zijn na de acties m.b.t. de switch naar mpeg4 en de daaruit voortgekomen problemen nou precies geweest?

* Wat is nu de standaard?
* Zijn er nog software updates geweest?
* Wordt HDMI nu ook als ondersteund beschouwd?

Wij zijn (ik vermoed grotendeels) technische en kritische gebruikers hier (waar KPN kwalitatief haar voordeel mee zou kunnen doen) die geinteresseerd zijn in meer dan alleen maar "het werkt weer" ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 13 okt 2009 15:06 

Bedankt Stef voor je reactie. Nog even een vraag m.b.t. de update beeld formaat 16/9 wordt deze een dezer dagen nog uitgerold?. Ik hoor het graag van je.

Patrick

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 13 okt 2009 15:29 

Hallo,

Er is een tijdelijke switch naar MPEG2, we zijn bezig met installeren andere Encoders zodat we straks weer op MPEG4 verder kunnen gaan.

Maar we zijn nu bezig met bewaking van kwaliteit dus meer info heb ik nog niet.

Toch wil ik er aan toevoegen dat als er dus iets mis is gegaan na gisteren 16.30 om dit bij ons te melden op de helpdesk.
Geen melding betekend automatisch geen probleem.

* HDMi geld hetzelfde verhaal nog. Nog geen verdere/andere ondersteuning dan dat we nu hebben.
* Software update m.b.t. zwarte balken kom ik nog op terug.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 13 okt 2009 15:54 

Het is bijna zielig.
Hoe kan men toch zo een bedrijf leiden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 13 okt 2009 16:16 

@keesjan, rustig rustig ;-).

Ik deel je frustratie, maar zo is nou eenmaal het beleid bij KPN, en ik vraag me af of veel andere bedrijven het veel beter doen.

Wel nog een opmerking richting webcare:

Dan ben ik in ieder geval niet gek, dat ik gisteravond het beeld nog steeds erbarmelijk slecht vond. Op de huidige mpeg2 encodering is het beeld echt net zo blokkerig als bij Digitenne. Oftewel: iTV is nu dus gewoon Digitenne met toevoeging van uitzending gemist en de mogelijk tot opnemen, en een enorm sluipverbruik.......

Maar goed, dat ga ik maar niet aan de helpdesk melden, het kwaliteits probleem. Misschien onderschat ik ze hoor, maar ik ga geen betaald 0900 nummer bellen om het advies te krijgen m'n kabels eens te controleren of het modem of settopbox te herstarten..........

Maar goed, Het was bij mij altijd nagenoeg stabiel, op afgelopen weekend na, dus zolang dat in ieder geval in orde is houd ik me wel koest, tot er in Almere een fatsoenlijke concurrent voor KPN glasvezel komt of tot UPC ook een CI+ cam voor hun digitale kabel signaal gaat aanbieden.......

Ondanks dit gedoe is er namelijk nog steeds geen (voor mij acceptabel) alternatief qua prijs/kwaliteit ratio..... Ja is er wel maar niet voor m'n vriendin (schotel) :P

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 13 okt 2009 16:48 

Ik vind het van de zotte dat die arme Stef dit allemaal op zich moet nemen. Er zijn 2 officiele forums van KPN waar een en ander gemeld kan worden, maar toch moeten wij, proefpersonen, ja, zo voel ik mij, een proefpersoon! maar een duur 0900 betaalnummer moeten bellen om klachten door te geven. Met het "dreigement": geen melding=geen probleem. Jammer Stef (of eigenlijk degene die jou stuurt), maar ik heb ipb waarmee ik GRATIS naar alle vaste nummers kan bellen en ik ben echt niet van plan om klachten betaald door te geven. Eigenlijk zou het andersom moeten zijn, geef de itv klanten maar eens een bonus voor de geleden schade.

Haaaa, dat lucht op...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]