Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 17:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: interactieve tv
BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 14:28 

Yep... het enige nadeel is dat ITV nu ook HET tv-platform wordt voor FttH bij KPN en dat de glasvezel klanten, die verwachten echt op een revolutionair mooie techniek over te stappen met kabel-verzengende beeldkwaliteit en snelheid (en zelfs door KPN aangewakkerd door mensen in Almere een half jaar op een aansluiting te laten wachten onder het motto "het wachten is de moeite waard!") dus in feite overstappen naar een tv-platform waar al jaren mee gemodderd wordt en het nog steeds gewoon niet doet zoals je van een modern digitaal tv platform mag verwachten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 16:57 

@eversteegt

De kleuren zijn aan de warme kant. verder heb ik nog een oude panasonic Quintrix. Met name de commerciele zender zijn aan de warme kant. De publieke omroepen lijken mij in orde.

Enige echte irritante zijn de hangers...en de beeldverhouding 4:3 (mijn Tv strecht vanzelf, maar niet op het signaal van KPN)

HanZ

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 17:44 
Site Admin

Sommige texten in dit topic zijn redelijk "scherp" ik wil verzoeken een ieder met respect om te gaan met andere leden/ kpn medewerkers.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 20:07 

KPNwebcare2 schreef:
Citaat:
Als ik mijn media player aansluit met dezelfde instellingen van de HD TV en opname via satelliet in HD bekijk ziet het beeld in wel beter uit. ( ook een avc/h264 stream)

Dit is geen stream die vanuit een DSLAM komt, deze stream komt via uw eigen thuisnetwerk. Niet te vergelijken.

Citaat:
je sluit een 1 maand oude Philips hd tv toch niet aan op een scart aansluiting als je een digitale ontvanger gebruikt.

De HDMi aansluiting van ITV is nu alleen nog maar een extra optie, omdat wij nog geen zenders hebben die we uitzenden in HD.
Alles dient dus normaal aangesloten te worden met de SCART.
Dus eigenlijk is het aansluiten hiervan meer een persoonlijke voorkeur dan een must.

Citaat:
Maar het stilstaan van het beeld hoort daar zeker niet bij. Want zowel via HDMI en scart komt dat probleem bij ons voor.

Het stilstaan van het beeld kan Firmware-matig probleem zijn, maar kan ook bitrate probleem zijn, of misschien corrosie op de lijn. Zoals iedereen wel weet bestaat een stream uit datapakketjes en ook deze pakketten kunnen onderweg verloren gaan. Dit merk je gelijk als zenders tijdelijk niet beschikbaar of als Glitch, stilstaand beeld of geluid dat niet goed is.
Ook kan het zijn dat de modem vol loopt en zo zijn er verschillende situaties te schetsen.

Het komt er op neer dat we nog steeds zoeken naar een juiste oplossing. Dit is ook mijn laatste reactie en meer informatie kan ik niet geven. Als er meer informatie beschikbaar is laat ik het weten.

- De mp4 file staat op de harddisk van media player en is een opname van ARD HD met een gemiddelde bitrate van 10 MB en is gemaakt met een DVB-S2 card. Alleen de HD TV (instellingen, kabel en ingang) is altijd gelijk of ik nu via de KPN ontvanger of de media player kijk . Als het beeld via de media player wel goed/beter is kan volgens mij het probleem niet komen door instellingen van de TV.

- Ik gebruik een glasvezel verbinding en daar zijn vanaf 781 4 HD zenders beschikbaar in de ontvanger. Dus de HDMI aansluiting is geen optie meer sinds de komst van de HD zenders. Het is wel mogelijk om via scart naar deze zenders te kijken maar daar zijn ze niet voor bedoeld.

- Ik zal eens kijken wanneer ik de component aansluiting ga gebruiken of daar ook dezelfde problemen op treden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 30 sep 2009 20:12 

HanZ schreef:
@eversteegt

De kleuren zijn aan de warme kant. verder heb ik nog een oude panasonic Quintrix. Met name de commerciele zender zijn aan de warme kant. De publieke omroepen lijken mij in orde.

Enige echte irritante zijn de hangers...en de beeldverhouding 4:3 (mijn Tv strecht vanzelf, maar niet op het signaal van KPN)

HanZ

Bij de volgende update voor ITV zou het probleem met de beeldverhouding moeten worden opgelost. Deze update zou als het goed is in oktober komen.

Ik neem aan dat de ontvanger op 16:9 staat ingesteld (breedbeeld TV). Heeft deze TV ook een keuze instelling tussen 16:9 , 4:3 en zoom? Probeer deze eens te wijzingen

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 16:17 

KPNwebcare2 schreef:
De HDMi aansluiting van ITV is nu alleen nog maar een extra optie, omdat wij nog geen zenders hebben die we uitzenden in HD.
Alles dient dus normaal aangesloten te worden met de SCART. Dus eigenlijk is het aansluiten hiervan meer een persoonlijke voorkeur dan een must.

Lees ik hier nu dat je TV bij voorkeur niet op de HDMI aansluiting mag aansluiten? Ik ontvang inderdaad geen uitzendingen in HD (maar KPN heeft ze wel voor de klanten met FttH), maar ik heb er wel voor gekozen om de HDMI-uitgang te gebruiken en de tuner ook daarop in te stellen. Niet alleen is het gewone beeld beter, maar met name de door de tuner gegenereerde beelden zijn haarscherp. Dit in tegenstelling tot het gebruik van de SCART-aansluiting.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 16:27 

Je neemt itv voor digitaal en dus scherper beeld. Nee je moet hem met voorkeur aansluiten met de scart kabel ipv Hdmi. Scart is analoog dus je beeld wordt ook minder goed.

Ja lekker logisch allemaal zeg. Is het nou zo moeilijk om een product na zolange tijd eindelijk eens bug vrij te kunnen krijgen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 01 okt 2009 17:54 

Hallo,

Gedreven door nieuwsgierigheid (niet in de laatste plaats door de diverse negatieve posts) ben ik vanmiddag eens langs de KPN-winkel in Zaandam gegaan om me van de itv-beeldkwaliteit te -laten- overtuigen.
Niet dat mijn mening er nou zo veel toe doet, zou ik toch willen melden dat die kennismaking absoluut boven verwachting was......
Het is absoluut niet mijn bedoeling me in jullie discussie(s) te mengen maar geef toch graag in overweging dat ik qua tv-signaal absoluut verwend ben. (satellietkijker/HD-sat tuner Homecast 8100) dus mijn positieve indruk met itv wil toch iets zeggen.

Groet,
roy

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 09:07 

@Marcel: Ik ben me er van bewust dat m'n teksten soms wat aan de scherpe kant zijn. Echter, ik ga er niet van uit dat iemand zich hier beledigd door zou moeten voelen. En ik kan er gewoon erg slecht tegen als KPN medewerkers, terwijl ik er respect voor heb dat ze zich hier uberhaupt op een forum mengen, dan met antwoorden komen die technisch onvolledig of half waar zijn.

Geef dan gewoon aan "wij zijn ons bewust van dit en dit probleem, hier komt het door en zo gaan we het oplossen". Of "voorlopig gaan we dit niet oplossen en houden we het zo".

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 09:14 

@Roy en ook anderen:

Inmiddels heb ik sinds gisteren ook een 40 inch LCD tv (Sony 40v5500). Dus ook ik heb nu wat bevindingen kunnen maken:

* Via scart is het beeld errug slecht, zowel bij de zenders zelf als de door de ontvanger gegenereerde beelden (menu's e.d.). Logisch ook natuurlijk: Het blijft PAL resolutie en de TV moet dit zien te upscalen naar beeldvullend formaat. In ieder geval werden vooral gezichten erg vlak met her en der 'puistjes' van artefacts. Het deed mij erg denken aan Digitenne beeld.
De ingebouwde teletekst van de 1960 was via scart echt om te huilen! Alles zag dubbel en bij m'n vriendin gingen de ogen pijn doen :?

* via HDMI op 576i of 720p was het beeld al stukken beter, maar toch viel de mate van bewegingsonscherpte me nog steeds enorm tegen. Ik heb de 1960 nu op 1080i staan en hiermee zijn de menu's en teletekst haarscherp. Ook het tv-beeld is nu best te doen, maar alles blijft er inderdaad wel erg 'soft' en artefacterig uit zien.

Maar goed, we'll see wat KPN nog voor ons in petto gaat hebben :). En voor de zekerheid heb ik er ook nog maar een scart kabel bij liggen :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 02 okt 2009 17:46 

eversteegt schreef:
Ik heb de 1960 nu op 1080i staan en hiermee zijn de menu's en teletekst haarscherp. Ook het tv-beeld is nu best te doen, maar alles blijft er inderdaad wel erg 'soft' en artefacterig uit zien.

Probeer eens de beeldinstellingen te wijzigen. Vaak staat b.v. het contrast te hoog en als je deze wat lager zet heb je een scherper beeld. Dit geldt ook voor andere beeldinstelingen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2009 11:35 

@Marcel,

Thanx :-). Met de beeld instellingen had ik uiteraard al zitten spelen ;-). Contrast verlagen geeft bij mij juist een averechts resultaat, maar met de scherpte-regeling kon ik nog wel iets winnen. Verder heb ik alle vormen van contrast enhancement, mpeg noise reduction en algemene noise reduction uit gezet. De 1960 staat overigens weer op 576p of 720p omdat je bij 1080i toch de interlacing duidelijk ziet bij harde bewegingen.

Ik heb wel nog even een mooie vergelijking kunnen doen.... Ik heb ook een gratis digitenne smartcard (mainly als backup en om op te nemen met een ander apparaat) en die even samen met een CAM in de TV gestoken. Zo kon ik door van input te switchen (TV decodeert dus zelf het Digitenne signaal) makkelijk vergelijken. De beeldinstellingen staan bij DVB-T gelijk als bij iTV, alleen heb ik wel de mpeg2 ruisonderdrukking aangezet op een laag pitje, anders was het echt niet om aan te zien :oops: .

Well... iTV is nog steeds beter dan Digitenne als het aankomt op blokkerigheid en andere MPEG noise. iTV heeft hier alleen last van bij heftige beeldveranderingen, terwijl je bij Digitenne al blokjes ziet rond het omroeplogo, rondlopende mensen, etc. Het is alleen wel duidelijk te zien dat qua scherpte iTV net zo ' slecht' is als Digitenne. Bij iemand met een even grote TV, ook van Sony, is het beeld van de kabel (Caiway in dit geval) toch echt wel veel scherper, ook op standard definition.

Maar goed, qua prijs concurreert iTV in ieder geval nog wel mooi :D. Laten we alleen wel hopen dat KPN op termijn voor de VDSL2 en FttH klanten iets anders gaat verzinnen om die klanten ook bij SD een veel betere bitrate aan te kunnen bieden. Ook ik zou met m'n op 16 mbit ingetrainde ADSL verbinding best terug willen naar 4 mbit down voor internet, als daarvoor de bitrate van TV omhoog kan :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2009 18:28 

Bij de overschakeling op Mpeg4 had de Kpn gewoon de bitrates hetzelfde moeten houden dan hadden ze tenminste een stap voorwaarts gemaakt. Nu is het eigenlijk allemaal hetzelfde gebleven of misschien wel slechter dan dat het was. Ik snap wel dat ze de bitrates omlaag hebben gegooid want nu kunnen ze straks meer mensen Itv aanbieden. Maar ze kunnen nog steeds niet concurreren met de kwaliteit van de kabel.

Ik ben zelf pas geleden overstap op de kabel en ik moet zeggen het beeld is stukken beter als Itv en ik ben ook nog eens 10 euro per maand goedkoper uit.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 05 okt 2009 09:54 

:-) Tsja, het hangt er dus precies van af waar je zit.

Bij UPC zou ik 16-17 euro p/mnd kwijt zijn voor alleen maar (in Almere) matig analoog beeld en moet ik ook nog eens meer betalen als ik alles ook digitaal wil hebben.

Los van het feit dat ik wel waarde hecht aan kwalitatief goed beeld is TV echter ook weer niet zo belangrijk voor mij en m'n vriendin dat we daar de hoofdprijs voor willen betalen. En dat is dus precies het punt waarop iTV wel degelijk nog een publiek heeft: Namelijk precies die doelgroep die voor nog geen tientje per maand gewoon een leuk zenderaanbod en redelijk tot voldoende goed beeld wil hebben, met daarbij ook nog wat interactieve mogelijkheden (programma gemist zouden we bv. nu al bijna niet meer willen missen).

Alleen is het jammer dat KPN zowel iTV als Digitenne positioneert als "DE dienst met haarscherp/perfect digitaal beeld". DAT is gewoon pertinent onjuist, want van alle TV aanbiedingen behalve analoog zijn ze toch echt wel de onscherpste. Zeker ITV is absoluut redelijk goed te noemen voor z'n prijs, maar ik weet wel dat als ze veel duurder waren geweest, geen hond er interesse in had gehad.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 05 okt 2009 21:12 
Site Admin

Dreetje schreef:
Ik ben zelf pas geleden overstap op de kabel en ik moet zeggen het beeld is stukken beter als Itv en ik ben ook nog eens 10 euro per maand goedkoper uit.

Beter? nou hier toch echt een andere ervaring met interactieve tv gebeuren van ziggo. 3 keer per dag dat cisco geval opnieuw aan en uit zetten, een arris modem dat soms 3/4 dagen NIET werkt. Dan ook daarbij niet tel bereikbaar.

Ik heb ook de petitie getekend op ziggo gebruikers, want deze gaan naar tros radar om dit wanboel pakket eens aan te pakken en ziggo de mensen met problemen eens te compenseren ipv alleen maar cashen.

Qau beeld, ja beter, maar qua interactieve televisie: waardeloze troep. en dat voor een apparaat van bijna 500 euro. Eerlijkheid gebied, was bij kpn toch echt 100 maal beter geregeld.

Groet Marcel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 191 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 13  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]