Citaat:
Als ik mijn media player aansluit met dezelfde instellingen van de HD TV en opname via satelliet in HD bekijk ziet het beeld in wel beter uit. ( ook een avc/h264 stream)
Dit is geen stream die vanuit een DSLAM komt, deze stream komt via uw eigen thuisnetwerk. Niet te vergelijken.
Citaat:
je sluit een 1 maand oude Philips hd tv toch niet aan op een scart aansluiting als je een digitale ontvanger gebruikt.
De HDMi aansluiting van ITV is nu alleen nog maar een extra optie, omdat wij nog geen zenders hebben die we uitzenden in HD.
Alles dient dus normaal aangesloten te worden met de SCART.
Dus eigenlijk is het aansluiten hiervan meer een persoonlijke voorkeur dan een must.
Citaat:
Maar het stilstaan van het beeld hoort daar zeker niet bij. Want zowel via HDMI en scart komt dat probleem bij ons voor.
Het stilstaan van het beeld kan Firmware-matig probleem zijn, maar kan ook bitrate probleem zijn, of misschien corrosie op de lijn. Zoals iedereen wel weet bestaat een stream uit datapakketjes en ook deze pakketten kunnen onderweg verloren gaan. Dit merk je gelijk als zenders tijdelijk niet beschikbaar of als Glitch, stilstaand beeld of geluid dat niet goed is.
Ook kan het zijn dat de modem vol loopt en zo zijn er verschillende situaties te schetsen.
Het komt er op neer dat we nog steeds zoeken naar een juiste oplossing. Dit is ook mijn laatste reactie en meer informatie kan ik niet geven. Als er meer informatie beschikbaar is laat ik het weten.
- De mp4 file staat op de harddisk van media player en is een opname van ARD HD met een gemiddelde bitrate van 10 MB en is gemaakt met een DVB-S2 card. Alleen de HD TV (instellingen, kabel en ingang) is altijd gelijk of ik nu via de KPN ontvanger of de media player kijk . Als het beeld via de media player wel goed/beter is kan volgens mij het probleem niet komen door instellingen van de TV.
- Ik gebruik een glasvezel verbinding en daar zijn vanaf 781 4 HD zenders beschikbaar in de ontvanger. Dus de HDMI aansluiting is geen optie meer sinds de komst van de HD zenders. Het is wel mogelijk om via scart naar deze zenders te kijken maar daar zijn ze niet voor bedoeld.
- Ik zal eens kijken wanneer ik de component aansluiting ga gebruiken of daar ook dezelfde problemen op treden.