Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 19:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 23 jul 2009 14:03 

KPN heeft voor HetNet me voorzien van een 787. Daar gebeuren rare dingen mee:

Als ik het ding niet aansluit op ADSL, kan ik het ding configureren, inclusief password, WIFI instellingen, en port forwarding.
Als ik het modem daarna powercycle, blijven mijn instellingen behouden, dus blijkbaar doe ik dat goed en worden de instellingen correct opgeslagen.

Sluit ik het ding aan op ADSL, dan a. reboot het ding zo'n 10 minuten na een power cycle, en b. ben ik daarna WIFI instellingen en port forwarding instellingen kwijt, die staan weer in factory default. Dit is niet een enkele keer, dit gebeurt iedere keer na een power cycle, dus het is niet zomaar een firmware update.

Ik vermoed dat KPN het ding "updated" en daarna reboot en om een of andere reden de settings niet overneemt.
En da's prima, een keer na installatie, maar niet een paar keer per dag en ook niet iedere keer na een power cycle.

Ik zie deze klacht een paar keer eerdere op het forum, maar zonder oplossing ("het werkt op mijn 780" - ik heb een *787*")
Ook wordt vermeld dat ik dit met "my kpn" in zou moeten kunnen stellen maar daar kan ik deze instellingen niet maken.
Mogelijk dat dit werkt voor IPB maar niet voor Het Net instapsurfen.

Hoe voorkom ik dat KPN de settings iedere keer reset?

Geert Jan

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 23 jul 2009 17:15 

Heb je al geinformeerd bij de helpdesk?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 23 jul 2009 20:31 

Marcel schreef:
Heb je al geinformeerd bij de helpdesk?

Diverse malen. "Ik weet het niet", "dit gebeurt alleen bij de eerste keer dat je 'm aansluit".
Maar dit probleem treedt nu al 2 weken op.

Het modem staat in een gebouw waar niet altijd mensen zijn en waar het modem wordt uitgeschakeld als er niemand is.
Het modem heeft een week continue online gestaan en het gaat nog steeds mis.

Geert Jan

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 23 jul 2009 23:47 

Als je portforwarding gebruikt en handmatig insteld moet UpnP uit staan. Als je beide tegerlijkertijd gebruikt krijg namelijk poort conflicts en kan de EB zich gaan resetten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 25 jul 2009 13:33 

Marcel schreef:
Als je portforwarding gebruikt en handmatig insteld moet UpnP uit staan. Als je beide tegerlijkertijd gebruikt krijg namelijk poort conflicts en kan de EB zich gaan resetten.

PnP staat uit. Dat is overigens ook de default. Ik ben vanochtend nog even langsgeweest en heb moeten constateren dat het modem weer alle instellingen kwijt was.

Andere suggesties?

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 25 jul 2009 16:44 

Een PM naar KPNwebcare met omschrijving van je klacht. Wellicht kunnen ze een andere modem opsturen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 22:56 

Marcel schreef:
Een PM naar KPNwebcare met omschrijving van je klacht. Wellicht kunnen ze een andere modem opsturen.

Laat ik, "voor het nageslacht", beschrijven hoe deze soap afgelopen is:
1. Ik heb uiteindelijk een nieuwe 787 gehad
2. Ik heb deze offline getest en bevestigd dat deze, offline, de settings opslaat (net als z'n voorganger overigens)
3. Eenmaal aangesloten op de ADSL lijn werd 'ie door KPN weer netjes op default instellingen gezet. Over en over.

En tenslotte, de winnaar:
4. Een SMC ADSL modem over mogen nemen (tx Jurgen!). Dit modem geinstalleerd en geen enkel probleem meer gehad. Ik snap nou waarom er een schaarste is van die dingen op marktplaats..

Het "defecte" modem gaat netjes terug, met een briefje, naar antwoordnummer 10119, 2400 VB Alphen aan de Rijn.

Case closed, maar ik ben nadrukkelijk niet onder de indruk van het KPN-modem. Het zal best zijn dat dit "klachten voorkomt", maar standaard, altijd het password resetten? Kom nou.

"Generatie KPN" wil dus zeggen dat je vooral hun randapparatuur *niet* moet gebruiken. Dat belooft nog wat voor het fiberwerk waar ze de komende tijd ziel en zaligheid inleggen.....

Geert Jan

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 17 sep 2009 17:52 

Misschien toch weer het bewijs dat eea ongetwijfeld getest zal zijn maar onvoldoende om met een redelijke mate van tevredenheid aan de comsument voor te schotelen.Jammer dat er weinig van geleerd wordt en de klant en dupe is.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]