Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 28 dec 2024 07:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 23 jun 2009 23:56 

Vorige maand zagen wij dat onze rekening voor ons Internetplusbellenabonnement Economy bij KPN veranderd was. Er stonden kortingen op voor het abonnement en altijd onbeperkt bellen (deze optie hadden wij nooit), maar het totale rekeningbedrag was dus lager als wat wij "normaal" betalen. Ik dacht dat zou wel rechtgetrokken worden binnenkort...gisteren kregen wij opnieuw een rekening en toen viel mij pas op dat ook de naam van het abo was gewijzigd. De rekening was ook weer lager door verschillende kortingen. Toen heb ik even opgezocht hoe en wat.

Oorspronkelijk hebben wij ons abonnement bij Planet afgesloten, maar dat werd een tijdje geleden KPN.
Wat ik denk wat er gebeurd is is het volgende: KPN heeft zijn abonnementvormen veranderd en heeft (Planet) klanten (of toch alleen ons) automatisch omgezet naar de nieuwe abonnementen, maar dan zonder ons te verwittigen. Wij krijgen dus de eerste 3 maanden 50% korting op Internetplusbellen Basis en ook 2.50 Euro korting op de optie altijd onbeperkt bellen.

Ik heb al contact gehad met de helpdesk, maar die schrijven dat ze niet kunnen zien, waarom het abonnement is aangepast....vreemd....want wij hebben het echt niet zelf gedaan en hebben ook geen bericht gekregen dat er een nieuw abonnement is afgesloten of zo. Wij hadden wel per e-mail een aanbieding gekregen (tijdelijk tussen de eerste en tweede rekening in), maar daar zijn wij niet op in gegaan.

Het nieuwe abo kost uiteindelijk na deze 3 maanden 5 cent meer en is ook sneller, maar bijvoorbeeld het ingangsdatum is verschoven van ergens in de herfst bij Planet naar mei (en wij zitten er nu dus 1 jaar aan vast). De altijd onbeperkt bellen functie kost ook 7.50 Euro per maand extra, zonder de korting, dat heeft de klantenservice inmiddels weer uitgezet na een klacht.

Nu kan ik mij wel voorstellen dat KPN de abonnementen wil gelijktrekken, maar mogen ze dat zomaar doen zonder de klant daarvan op de hoogte te brengen en automatisch opties eraan toevoegen, die je helemaal niet wilt, maar binnenkort wel extra kosten?

Het stomme is, bij de helpdesk geven ze het nog niet eens toe, maar wijzen ze je alleen op de voordelen van het nieuwe abonnement, maar voor hetzelfde geld veranderd 'iemand' je abo naar een heel dure versie en kom je daar pas bij de rekening erachter...

Wat kan ik er nu nog doen? Vragen dat ze het ingangsdatum en/of abo terugzetten? Eerlijk gezegd denk ik niet dat wij het oude abo terugkrijgen en het nieuwe kost maar 5 cent meer en is/ wordt sneller, maar mij stoort gewoon geweldig dat het zomaar wordt aangepast zonder ons te vragen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 00:18 

Lijkt me niet dat ze zomaar een contract mogen veranderen.
Dat mag jij toch ook niet zomaar even eenzijdig afkondigen?
Als je dat doet is de beer los.

Vreemd dat dit ook zomaar gedaan is, zelfs dat ze het niet eens kunnen zeggen hoe het is gedaan.
Niet netjes in dat is dan vriendelijk gezegd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 11:39 

Citaat:
Oorspronkelijk hebben wij ons abonnement bij Planet afgesloten, maar dat werd een tijdje geleden KPN.
Wat ik denk wat er gebeurd is is het volgende: KPN heeft zijn abonnementvormen veranderd en heeft (Planet) klanten (of toch alleen ons) automatisch omgezet naar de nieuwe abonnementen, maar dan zonder ons te verwittigen. Wij krijgen dus de eerste 3 maanden 50% korting op Internetplusbellen Basis en ook 2.50 Euro korting op de optie altijd onbeperkt bellen.

Hallo,

Er is ruim op tijd aangegeven per brief en e-mail dat Planet overging naar KPN. Hierbij horen ook de KPN voorwaarden en de wijziging in het abonnement. Dit hebben we openlijk bekendgemaakt. Zoals op deze site: http://www.kpn.com/planetkpn.htm

Een dergelijke wijze een verandering van een optie in het abonnement kunnen wij niet uitvoeren zonder klant en uw gegevens.

Het spijt me wel dat u geen fatsoenlijke excuses hebt gehad van onze helpdesk. Bij deze onze excuses. Ik hoop dat alles nu wel is geregeld, zo niet meld het dan bij ons.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 13:39 

Dat Planet overging naar KPN dat wisten wij wel, maar dat is al enkele maanden geleden geweest en sindsdien hebben wij de rekeningen ook van KPN ontvangen.

Uit uw link heb ik het volgende gekopieerd:
Citaat:
Wat gaat er voor mij veranderen?
Voor u verandert er niets. Uw abonnement blijft hetzelfde, uw e-mailadres ook. U hoeft dus niets te doen. Voortaan ontvangt u brieven en rekeningen uit naam van KPN.

Maar nu moesten wij aanhand van de rekening achterkomen dat "iemand" ons abonnement van Internetplusbellen Economy ter waarde van 34.95 Euro naar Internetplusbellen Basis + altijd onbeperkt bellen ter waarde van 42.50 Euro heeft veranderd, dat valt alleen de eerste 3 maanden niet op, omdat er 17.50 Euro korting wordt gegeven...en dat stond toch echt nergens in de e-mails en brieven die wij van KPN hebben ontvangen in verband met de overgang en wij hebben het zelf niet aangevraagd!

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 24 jun 2009 19:59 
Ja ik snap die fratsen van KPN ook niet

Ik had Planet comfort met IPB
Nadat het KPN was geworden kon ik niet over naar InternetPlusBellen Extra tot dat mijn Contract was afgelopen
Ruim 1.5 maand voor afloop contract, kontakt met KPN opgenomen voor aanpassen contract (naar InternetPlusBellen Extra )
Kreeg daar te horen dat het geen enkel probleem was en dat ik het al veel eerder had kunnen aanvragen
Ok contract dus om laten zetten naar InternetPlusBellen Extra voor €50 met bellen onbeperkt (behalve de 0800 en 0900 en 06 nummer maar dat is bekent)

Maar dan komt de rekening

Periodieke kosten
Maandtarief voor de periode van 13 juni 2009 tot en met 12 juli 2009
· BelOnbeperkt Weekend & Avond € 2.50
· InternetPlusBellen Extra € 50.00
· Korting Belonbeperkt optie € -10.00

Verbruikskosten
Voor de periode tot en met 12 juni 2009
· Telefonie verbruik: (**********) 98:44 Min € 3.83

Totaalbedrag van deze rekening incl. BTW: € 46.33

Ok het is nu onder de €50 maar in het telefoon verbruik € 3.83 zitten ook gewone nummers
Het is raar maar waar ik heb dus geen onbeperkt bellen behalve in het weekeind en avond ik betaal daar €2.50 voor
Dus overdag op ma,di,wo,do,vrijdag loopt de meter gewoon dus op die dagen veel bellen, gaat dan gewoon geld kosten min de korting Belonbeperkt optie € -10.00

Ik kan maar 1 ding zeggen KPN je maakt er een potje van

Mvg
Henk

BerichtGeplaatst: do 25 jun 2009 14:10 

Ik zou dit voorleggen aan de klantenservice.Die moeten hier een oplossing voor geven.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 26 jun 2009 00:04 

na de eerste klacht bij de klantenservice werd de altijd onbeperkt bellen functie uitgeschakeld en na nogmaals een klacht gestuurd te hebben, werd het begindatum van mijn "nieuw contract" ook veranderd, zodat wij niet een heel jaar verplicht vastzitten, maar sneller kunnen opzeggen
beide keren konden of wouden ze mij niet vertellen, door wie of waarom het contract werd veranderd...ik kreeg er wel een verontschuldiging, maar ja, ik vind het nog steeds niet netjes en door de uitwijkende antwoorden voel ik mij als klant ook niet serieus genomen, het lijkt mij namelijk heel gek dat KPN niet kan zien of weet, wie het contract heeft aangepast

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]