Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 28 dec 2024 07:38

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 03 apr 2009 17:20 

Hallo,

Omdat de eerste contractduur eropzit, heb ik mijn oude KPN iPB Lite en iTV abonnement laten omzetten naar een iPB Extra en iTV abonnement.
Volgens mijn en de berekening van de KPN medewerker ben ik dan zelfs goedkoper uit...Niet te geloven, dus ik zoek naar het bekende addertje..Voor mijn iPB Lite en iTV betaal ik nu € 70,40 per maand aan periodieke kosten. Hierin zit ook het Pluskanalenpakket voor de korting prijs van € 7,50 (i.p.v. de normale € 9,95 in). Voor het iPB Extra en iTV pakket ga ik €59,95 betalen, exclusief het Plus kanalen pakket voor € 7,50. De medewerker zei me dat ook in het nieuwe pakket ik het kortingbedrag voor het Pluskanalen pakket blijf betalen. Kortom: voor een hogere internet snelheid (8 Mb down en 1 Mb up) i.v.g.m. Lite scheelt me dat € 2,95...Mooi meegenomen. Ik vraag me echter af of ik inderdaad wel de korting op het Pluskanalenpakket blijf houden en of ik nu te maken ga krijgen met verborgen (eenmalige) kosten, technische storingen bij het omzetten, misschien weer nieuwe apparatuur?
Wie heeft ervaring met deze pakketverlenging....? Maar misschien ben ik te achterdochtig..?? :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 07 apr 2009 23:16 

Ik heb nog geen reacties gekregen op mijn post..Ik hoop dat iemand dit forum nog bezoekt..?? :mrgreen:
Vandaag kreeg ik een bevestiging van mijn bestelling: Alles leek te kloppen. Ik moet nu alleen extra betalen voor de extra nummers die ik nog in reserve heb uit de ISDN-tijd..Kost me € 2.50 per nummer...Klopt dit? Vreemde zaak, want bij iPB Lite was dit (nog) gratis...
Verder stond onderaan de brief € 8,95 verzendkosten voor apparatuur...Ik heb direct gebeld met de Klantenservice, waar men mij vertelde dat ik een nieuw modem zou krijgen, aangezien ik naar een hogere snelheid migreer met Extra, die mijn huidige Experiabox (Thomson ST780i WL) niet aan zou kunnen...???? Ik vind dat een raar verhaal..De Thomson is pas een jaar oud en dan nu al uitgerangeerd..? Ik hoop nu maar dat het een simpele kwestie zal worden van stekkertjes omwisselen en mijn notebook weer opnieuw aanmelden want de key zal dan wel weer anders wezen....
Heeft iemand van Webcare hier misschien een duidelijke verklaring voor..?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2009 07:30 

De extra nummers waren zoals in de activeringsbrief van KPN stond "vooralsnog kosteloos". KPN is haar tarieven aan het verhogen en dat ze nu kosten berekenen voor extra nummers is niet gek. Als je de nummers niet gebruikt kan je deze opzeggen middels "MijnKPN".

KPN beschouwt een snelheidsverhoging als een nieuw abonnement en stuurt daarom standaard een nieuw modem. Ze kunnen flink kosten kunnen besparen als ze dit niet zouden doen. De ST780WL is wel degelijk geschikt voor hoge snelheden(minimaal tot 24MB). De nieuwe TG787 wordt overigens niet geleverd voor IPB over ISDN, dus je krijgt de oude Siemens of weer een ST780WL. :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2009 11:44 

Hallo Marcel,

Bedankt voor je reactie...
Toevallig had ik vanmorgen nog een keer gebeld met de Klantenservice van KPN...
Nu was het antwoord dat ik géén nieuw modem krijg... :lol: Reden: Alleen voormalige Planet klanten krijgen een nieuw modem, want het oorspronkelijke Planet modem kan de snelheden niet aan...Ik heb blijkbaar een standaardbrief gekregen en daar staat dan wel in dat je € 8,95 betaalt voor de transportkosten, maar die krijg ik als KPN klant dus niet doorberekend...Nou ja, ik volg het niet zo, maar dat ben ik onderdehand van KPN wel wat gewend..
Ik wacht gewoon af wat er komen gaat en hoop maar dat ik niet een nieuw modem krijg ter vervanging van mijn huidige Speedtouch, want ik zit niet op werk te wachten. Mocht ik toch een nieuw modem krijgen dan hoop ik maar dat ik alleen de ethernetstekkertjes hoef te verwisselen en mijn notebook en de PSP van zoonlief opnieuw moet aanmelden. Oh ja, en het netwerk ID veranderen natuurlijk...
De medewerker van KPN vertelde me dat mijn nieuwe snelheid van Extra per 14 april wordt gerealiseerd, dus ik zie wel of ik per die datum ook daadwerkelijk een snellere verbinding heb...
En wat betreft die extra nummers: Daar wacht ik nog maar even mee, op risico dat er van alles doorlekaar gaat lopen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2009 12:40 

Hallo Lexibel,

Momenteel ben ik ook bezig om mijn abonnement om te zetten. Ik ga van IPB Go naar IPB Basis.
Ook ik heb een brief ontvangen waarin €8,95 staat voor "verzendkosten installatiepakket".
Zie m'n bericht: viewtopic.php?f=32&t=3106&p=25648#p25648
Net als jij heb ik al een ST780 dus hoef helemaal geen nieuw pakket.
Misschien heeft de medewerker die je laatst sprak gelijk en wordt dit bij ons niet uitgevoerd/doorberekend.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 14 apr 2009 16:55 

Even een tussenstand:
Mijn verbinding is afgelopen weekend verhoogd naar de snelheden van iPB Extra (8 Mbs down en 1 Mbs up). Ik heb dit getest met http://www.speedtest.net. Wat dat betreft ben ik dus tevreden...Op "Mijn KPN" staat mijn abonnement echter nog steeds vermeld als InternetPlusbellen Lite en is administratief dus nog niet aangepast. Mijn order status vermeld hier: "Geleverd"...
Verder heb ik (nog) niets gehoord of ontvangen van KPN.
Geen bericht is goed bericht, of ???????

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 07:05 

Het duurt altijd even voordat de administratie is bijgewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 11:28 

@Marcel: Het is inmiddels ook administratief bijgewerkt naar Extra...Ik riep dus blijkbaar voor mijn beurt....

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 14:22 

Mooi dat het rond is en bedankt voor de feedback.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]