Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 21:58

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 28 jan 2009 21:28 
Site Admin

Ik maak al een poos gebruik van de dns server van kpn/planet. Deze zijn: 195.121.1.34 en als alternatief: 192.168.1.66. Deze werken bij sommige pagina`s niet echt super. Weten jullie misschien alternatieve dns servers die ik zou kunnen gebruiken in plaats dan die van kpn/planet?

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 jan 2009 12:58 
Site Admin

Marcel, kijk hier eens: http://www.opendns.com/

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 29 jan 2009 18:41 

Ik gebruik al jaren OpenDNS, met veel plezier.

Site lijkt van een .org naar een .com gegaan te zijn maar daar merk ik niets van.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 30 jan 2009 01:12 
Site Admin

Ik heb dat opendns ook erin gezet, maar in de experia blijft deze gewoon staan op 195.121.1.34 klopt dit?

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 30 jan 2009 16:42 
Site Admin

marcel, heb je dit aangepast in de ip_instellingen van de computer of de router. Of en hoe je dit aanpast in de router weet ik helaas niet (heb je met die ziggo-figuren :wink: ).
Wat voor info over dns krijg je als je op de computer "ipconfig" draait.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo 01 feb 2009 21:23 
Site Admin

jwagenaar schreef:
(heb je met die ziggo-figuren :wink: ).
.

Dat ben ik vanaf morgenavond ook een ziggo figuur, want ik stap over(!) Ik wil graag bij kpn blijven, maar ze weigeren sneller dat glasvezel uit te laten rollen waardoor de kans op hd-kwaliteit via de tv hier in vianen de komende 4 jaar wel vergeten kan worden.

Ik neem zigg0 7 dagen op proef, als het bevalt dan gaat de stekker van kpn er hier uit.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 02 feb 2009 01:06 

Je vroeg KPN of ze een beetje op wilde schieten met glasvezel ion jouw woonplaats?
KPN zomaar even een bak met miljoenen uit de kast pakken om aan jouw wens te voldoen?
Ging het maar zo makkelijk..... 8)

Overstappen naar Ziggo... wie had dat verwacht!
Maar ben wel benieuwd naar je ervaringen met HD.
Ik twijfel daar toch ook sterk aan, ben er bijna uit met de TV denk ik....
Als dat eenmaar rond is dan moet een HD-abonnementje volgen.
Kijk nu af en toe naar HD-films op mijn monitor, dat is niet verkeerd!
Laptop is full-hd met blu-ray en dat is werkelijk fenomenaal.
Gewone PC met veel groter scherm maar met gewone HD-content is ook niet slecht.
Als je dit eenmaal gezien hebt is "gewone" TV maar niks meer.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 03 feb 2009 00:10 
Site Admin

Vanavond om half 8 werd er op de deur geklopt en comform de afspraak kwam de monteur van ziggo de boel installeren. Ik kon aangeven waar ik alles wilde hebben en zo geschiede :) Hij had, laten we zeggen, een kwartiertje moeite om het modem goed aangemeld te krijgen maar ineens popte het lampje op groen en was de boel online. Ik weet dat onder het luik hier de kabels niet helemaal perfect liggen dus morgen ga ik dat even perfect in orde maken.

Het draadloze gedeelte loopt ook prima. natuurlijk was mijn hoop gevestigd op waar ik het allemaal voor doe,...hd kwaliteit en dat werd ook aangelegd met een hardisktuner, smartcard erin en...wow!! eindelijk plezier van mijn plasma tv, wat bloedjemooi dat hd paket! kost €3.95 (en is de eerste 6 maanden gratis) maar dan heb je ook wel wat. daar deed ik het voor.

De snelheid is werkelijk snel hierbij de test gegevens via speedtest.net:

Afbeelding

Niet slecht, nu kijken wat het de komende dagen gaat brengen. Als het zo blijft ga ik toch met pijn in mijn hart afscheid nemen van kpn. Het voelt wel ergens aan als bedrog, maar moet ook realistich blijven dat kpn mij hd niet kan bieden de komende jaren. dat sluit niet uit dat ik ooit terug zal keren naar kpn maar dan pas als glas hier aangelegd is.

Maar goed, we gaan de 7 dagen testen en we zien het wel.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 03 feb 2009 02:51 

Ik ben echt benieuwd wat je van HD-tv gaat vinden.

Ik wil ook een plasma kopen en misschien ook wel een HD-abonnementje, je moet tenslotte het uiterste uit het scherm halen.
Dit voorjaar komt Nederland 1, 2 en 3 in HD maar precies wanneer weet niemand.

Het grappige van de kabel is dat je die snelheid gewoon hebt ook al kijk je naar HD-TV.
Het zit elkaar niet in de weg.

Als het nu eind maart was geweest had je over een paar dagen "1 april" kunnen roepen...... :mrgreen:
Marcel die overstapt naar de kabel zeg, wie had dat durven dromen.... :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 03 feb 2009 05:57 
Site Admin

Ik moet slapen, ja ik weet het, maar ik kon echt de slaap niet vatten dus ik heb nog maar zitten rommelen :mrgreen:

Minpunt: de verbinding is uiterst onstabiel, haal je het ene moment bijna de 20mb, haal je vrolijk het andere moment amper de 13mb. Ik snap dat niet zo goed, want de upload ik wel gewoon stabiel.

Verder jammer dat de draadloze router van netgear niet in het nederlands te krijgen is, je moet nu (helaas) door engelse taal heen roffelen. Ook heeft ziggo zijn eigen firmware erin geschoten waardoor bepaalde functies niet te veranderen zijn.

Pluspunt: had ik al eerder gezegd, de hd kwaliteit is uitmuntend te noemen. had dat ook wel verwacht gezien ziggo van origino een tv boer is dus dat is hun specialiteit.

Ik vind de router van internetplusbellen, ondanks zijn beperkingen, makkelijker in te stellen.

Tot zover mijn ervaring met ziggo op dag 1. En nu oogjes toe en snaveltjes dicht..slaap lekker :wink:

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 03 feb 2009 21:34 
Site Admin

Leuk dagboekje :mrgreen:

Dag 2- het blijft met de download echt te ontstabiel. de marges verschillen rond de 10mb! en dat is simpelweg té veel als je het mij vraagt. Met kpn is het altijd uiterst stabiel op 8.5mb en daar hou ik wel van.

dan maar eens die helpdesk proberen. leuk deuntje maar na 30 min in de wach word ik toch een tikkeltje ongeduldig. maar dan eindelijk contact. Ik leg het probleem voor/uit en de medewerker kijkt in het modem: "ja euh, ik zie niets bijzonders, gebruikt u draadloos" ik antwoord met ja en krijg hierop een knullig antwoord dat het daar aan ligt. Met kpn gebruik ik ook draadloos en hiermee nooit 1 probleem gehad qua snelheid. Afijn ik moet een ethernetkabel direct aanlegen van de pc naar het ziggo modem. Wat gehannes maar het lukt, en wederom weer swabbert de verbinding ruim 10mb uit elkaar. Weer krijg ik te horen dat draadloos het probleem is, maar euh, ik zit nu bedraad beste man. een diepe stilte valt en prompt word de verbinding verbroken.

Nou dan maar weer opnieuw proberen en na ruim 15 in de wacht krijg ik puur toevallig de zelfde medewerker. Hij legt het voor bij zijn collega maar zegt niks te kunnen betekenen..what the... :evil: dus? ik moet het er maar mee doen. Hij stelt voor een monteur te sturen maar moet wel voorijkosten betalen, why? want mijn pcis goed en de rest ook het ligt imho puur in de verbinding.

Nu begrijp ik wel een beetje wat de mensen bedoelen, zijn echt stelletje rommelaars bij elkaar die je té makkelijk weer weg sturen. De verbinding kan het wel halen, want via een nzb haalde ik met gemak de 2.4mb afgelopen nacht en nog redelijk stabiel ook dus of het ligt eraan waar ik bang voor ben dat als er veel mensen gaan interneppen dat de snelheid in elkaar kelderd, of toch iets anders. Donderdag als het nog niet goed is bel ik nogmaals. Maar ik ga zeker niet blijven als de snelheid zo heen-en-weer blijft schommelen.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2009 02:18 

Met downloaden via Usenet wel even SSL aanvinken.
Wie weet heb je dan geen schommelingen meer.

Mijn provider doet aan traffic-shaping en dat is dus gewoon het zware downloaden wat beperken.
Als je SSL aanzet dan krijgen ze dit knijpen niet voor elkaar en gaat het downloaden als een speer.
Misschien doet Ziggo wel hetzelfde.

Ik zet de limiter bij Alt.Binz op 60-70% als iedereen thuis is en bezig is met internet.
Is het rustig dan gaat de limiter eraf en komt het met bakken tegelijk binnen.... :)
Sinds ik het downloaden via Usenet ontdekt heb lig mijn kabeltje roodgloeiend in de grond.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 04 feb 2009 22:16 
Site Admin

Dag 3-

Nou, wat een zooitje bij ziggo zeg :evil: allereerst heeft de hd tuner de geest eraan gegeven. vanmiddag riep mijn vrouw dat hij was uitgevallen en dat hij niks meer deed. Ik kijken, maar echt niks meer, van alles geprobeerd maar geen leven meer in te krijgen. ook de schommelingen zijn nog erger geworden, ik fluctereer tussen de 6 en 19mb. weer van alles geprobeerd maar aan mijn pc of dergelijke ligt het zeker niet.

dan maar bellen met de helpdesk. dit keer binnen 10 min contact, ik leg uit dat de hd recorder niks meer doet. er word een nieuwe toegestuurt binnen 6 tot 8 weken...wat! :evil: ik vraag hoe we dan die weken tv moeten kijken. "ach leg hem maar analoog aan dan tot die tijd" is het antwoord :evil: en? vraag ik, moet ik dan wel gewoon door betalen terwijl ik geen hd of dergelijke kan kijken...droog krijg ik "jep" te horen :evil: .

Dacht het ff niet, bij kpn krijg ik binnen 4 werkdagen een andere als er iets mankeert en ik weiger 6 tot 8 weken niks te kijken op analoog na dan.

Ook opper ik het probleem met de schommelingen (weer) op tafel. Weer een paar metingen, tig minuten in de wacht maar de medewerker zegt weer droog niks te kunnen doen dan alleen een monteur sturen op MIJn kosten. Die is mooi! jullie leveren een brakke knudde verbinding op en weigeren daar iets aan te doen, ja of op mijn kosten doei!.

Ik heb de stekker eruit getrokken en bel morgen op dat ze 1 mogelijkheid hebben, of ze maken alles in orde inc een nieuwe hd tuner en goeie verbinding, of ik betaal simpelweg geen eurocent. ben me daar gekke loetje niet. kapotte tuner, verbinding brak en dan droog verwachten dat ik wel ga betalen, dacht het even niet.

Mijn verhaal met ziggo is tot nu toe om te janken morgen gooi ik mijn bod op tafel en dat is betaling opschorten totdat alles is opgelost (en goed!) zo niet dan einde exit ziggo.

Kpn is zeker ook niet alles, maar qua dienstverlening moeten ze toch echt eens in de ler bij kpn, want kan niks anders zeggen dat kpn met kop en schouders boven ziggo uit steekt.

Ik ben nu weer online via kpn want heb het zooitje van ziggo eruit getrokken, maar dat spreekt voor zich lijkt mij zo.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 05 feb 2009 00:10 

Betalen als het niet werk is wel om te gillen zeg!

Ik zou zo iedereen een lege kast leveren en dan toch allemaal betalen!
Je treft het niet zullen we maar zeggen.

Maar SSL?
Nog getest of niet?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 05 feb 2009 00:15 
Site Admin

Jep, sll getest, rechtstreeks op het ziggo modem, geloof mij ik heb alles uit de kast gehaald om uit te sluiten dat het hier in huis ligt. Ik lees op tweakers meer berichten over kwakkelende snelheden, het kan goed zijn dat er teveel druk op de servers staat maar daar heb ik geen boodschap aan. met kpn heb ik altijd exact 8.5mb en geen kilobit meer of mider.

Ik kan er niks aan doen maar erger mij kapot als een snelheid zo erg fluctoreert. 1mb, oké kan ik mee leven maar dit is wel héél erg veel. dan nog dat gezeik met dat hd modem geeft mij sterk het idee toch bij kpn te blijven om te voorkomen dat ik nog verder in een poel van chit te belanden dat ziggo heet.

Groet Marcel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]