bandiet schreef:
bandiet schreef:
Ik ben er nu eindelijk achter hoe je kunt overstappen van surfen en bellen van hetnet naar internetplusbellen van kpn.
1. Laat je surfen en bellen-abbo (hetnet) omzetten naar analoge telefonie + adsl van hetnet. Als je aangeeft dat je wil overstappen naar ipb van kpn, zal de helpdesk niet moeilijk doen over je lopende contract bij hetnet.
2. Laat je analoge telefonie + adsl van hetnet omzetten naar analoge telefonie + adsl van kpn. (misschien kan deze stap zelfs overgeslagen worden?)
3. Vraag nu bij kpn internetplusbellen aan.
Op deze manier zul je niet zonder adsl komen te zitten en hou je hetzelfde telefoonnummer.
A.s. dinsdag komt hier de monteur om de zaak terug te brengen naar analoge telefonie + adsl. Daarna de volgende stappen.
Ik zag trouwens op de site van kpn, dat je nu wel in de bestelprocedure kunt aangeven dat je surfen en bellen van hetnet hebt. Vervolgens krijg je een melding dat een rechtstreekse overstap niet mogelijk is. Hopelijk komt dit in de toekomst.
Dan een advies voor iedereen die tegen het probleem aanloopt dat je bij wijzigingen met verschillende afdelingen te maken krijgt, die allemaal verschillende (en te weinig) bevoegdheden hebben. Kies in het belmenu voor Annuleren / Annuleringen en je komt bij de hoofdafdeling (die trouwens in België zit!) uit, die alles kan zien en alles kan regelen. Deze afdeling heeft uiteindelijk voor mij kunnen regelen dat ik kan overstappen vóór mijn einddatum contract.
Weer een ervaring: Vanmorgen kwam de monteur voor de remigratie. Echter, op zijn opdrachtbon stond: nieuwe aansluiting ipb hetnet
. Ik heb de man uitgelegd wat ik wilde. Hij heeft toen de splitter gemonteerd, zodat ik klaar zou zijn voor een toekomstige remigratie. Nadat de monteur weg was, heb ik naar de afdeling Annuleringen gebeld. Zij konden de order voor remigratie niet terugvinden in het systeem
Opgebeld naar de TD voor een nieuwe afspraak tot remigratie. De mevrouw wilde toen weer een monteur langssturen. Ik zei dat dat niet nodig was, omdat bij mij thuis alles klaar was voor een remigratie. Daarna belde zij naar de Schakelafdeling, want het omzetten van ipb naar een vaste telefoonlijn kan op afstand (!!). Bijzonder, want ik had verwacht dat dit in de plaatselijke centrale zou moeten gebeuren. Toen de mevrouw weer terugkwam, zei ze: meneer, u hebt weer een vaste lijn.
Ik meteen testen en ja, het werkt! Nu binnenkort ipb van kpn aanvragen.
edit: zelf bellen gaat nu via ipb, gebeld worden via de vaste lijn. Blijkbaar zit ik nu weer in een soort van porteringsfase?