Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 13:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2009 00:48 

Hallo,

Ik ben helemaal blanco op dit gebied, maar vraag het volgende af:
Is het mogelijk om via iTV radio te luisteren - met het geluid doorgezet naar mijn AV-Receiver- zonder hierbij de tv aan te moeten hebben? Ik vind het eigenlijk zo dwaas om hiervoor steeds de tv aan te moeten zetten, maar ik heb geen andere manier kunnen ontdekken om de zenders te kunnen selecteren....
Vind dat toch een nadeel van iTV t.o.v. de reguliere kabel. Toen ik nog via de coaxkabel de radio beluisterde, kon ik de zenders selecteren via de tuner van mijn AV Receiver en werden de stations weergegeven in het display van dit apparaat..
Misschien is het allemaal niet mogelijk, maar niet gevraagd is niet geweten.... :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2009 05:25 
Site Admin

Helaas, er is simpelweg geen andere manier dan toch die tv aan te zetten om de radio te kunnen beluisteren. Ik doe het wel eens zonder de tv aan maar dan is het puur op de gok of ik wel de juite knoppen op de ab hebt gebruikt. Mischien dat er in de toekomst en update komt waardoor er meer af te lezen is op het display, of, dat er een andere stb komt die deze feautere ondersteunt.

groet marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 05 jan 2009 11:37 

Ik luister wel naar de radio zonder de tv aan te zetten. Ik tik dan gewoon het zendernummer in van het radiostation. Wat Marcel al zegt gaat dit niet altijd gelijk goed omdat je niet ziet wat je doet.

Volgens mij is het display van de Kpn ontvanger niet echt geschikt op tekst weer te geven. En op je receiver zal alleen maar Rds zien als je hem aansluit via de kabel of via een gewone antenne.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2009 12:14 

Hallo Dreetje,

Je hebt gelijk. Het zou wel kunnen zonder TV aan te zetten.
Helaas is er nog geen mogelijkheid om RDS te laten zien in het display.
Misschien kan je je nodige info vinden op http://forum.kpn.tv/

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 23 maart 2009 22:55 

Hmm, ik heb sinds een paar weken ook iTV en het bevalt verder erg goed, maar ook ik zit dus met het radio ' probleem'.

Ik krijg het zelfs niet voor elkaar om een radiozender op basis van nummer in te voeren, aangezien de ontvanger dan meteen het overeenkomstige TV kanaal activeert? :? Erg irritant!

Voorlopig heb ik het maar ondervangen door op mijn Logitech Harmony in de activiteit voor TV kijken over de HiFi ook een knop te programmeren om naar radio te switchen, de zender uit het menu te kiezen en dan de TV weer uit te schakelen.

Maar ik weet nog wel genoeg dingen die het gebruik van de STB stukken prettiger zouden maken!

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 08 sep 2009 19:20 

Toch nog maar even een reply in dit topic, mocht iemand het toch nog willen weten....

Sinds de laatste update (van juli) kan ik direct de radiozenders adresseren. Dus bv. op de afstandsbediening '884' invoeren! :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009 09:45 

eversteegt schreef:
Voorlopig heb ik het maar ondervangen door op mijn Logitech Harmony in de activiteit voor TV kijken over de HiFi ook een knop te programmeren om naar radio te switchen, de zender uit het menu te kiezen en dan de TV weer uit te schakelen.

Maar ik weet nog wel genoeg dingen die het gebruik van de STB stukken prettiger zouden maken!

Ik heb ook een Logitech harmony en luister naar de radio zonder mijn TV aan te zetten. Je kan bij een activiteit de vertraginging inbouwen en ook andere toetsaanslagen sturen. Ik heb dus een activiteit "iRadio Luisteren". Deze schakelt de STB in en mijn Surround systeem. En schakelt daarna naar radio (met de nodige vertragingen):

Code:
Motorola PVR        Motorola PVR is on
Sony AV-ontvanger   Sony AV-ontvanger is on
Other               All other devices are off
Motorola PVR        Motorola PVR  is set to "Tuner"
Sony AV-ontvanger   Sony AV-ontvanger  is set to "VIDEO2"
Motorola PVR        The remote pauses for 5000 milliseconds
Motorola PVR        "Radio" command is sent to the Motorola PVR
Motorola PVR        The remote pauses for 1000 milliseconds
Motorola PVR        "Select" command is sent to the Motorola PVR
Motorola PVR        The remote pauses for 2000 milliseconds
Motorola PVR        "Select" command is sent to the Motorola PVR
Motorola PVR        The remote pauses for 1000 milliseconds

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 16 sep 2009 16:19 

@Julius Caesar,

ziet er ook uit als een mooie oplossing! Echter, ik houd toch niet zo van die macro's, zeker niet op apparatuur waarvan je nooit 100% zeker weet of ze op het IR commando reageren en wanneer / op welke manier.

Op di tmoment vind ik het dus wel prettig dat je ook gewoon netjes de radiostation-nummers achtereenvolgens kan intikken :-).

Ach, en verder luister ik toch nog via de FM. Ik vind zeker de kwaliteit van bv. 3fm om te huilen via iTV-radio: naast het feit dat in de studio het geluid zelf al flink wordt opgepompt en ik me niet aan de indruk kan onttrekken dat ze alle muziek al in een lossy formaat vanuit hun "Dalet"-systeem afspelen, wordt dat door KPN nog eens vergergerd door er een verouderde compressie techniek overheen te gooien bij het distribueren (dit is bi jDigitenne overigens nog veel erger).

Nee.... doe mij maar good old FM. Goede dipool op zolder en alles wat hier wel eens geluisterd wordt ontvangen we goed :D. Alleen voor omroep Gelderland zetten we nog wel eens iTV-radio aan omdat die in Almere net wat te zwak door komt voor mooie FM ontvangst.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]