Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 06:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 11:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 10:26
Berichten: 32
Marcel,

Ik heb even een vraagje. Als ik op de KPN monteur pagina herstel software wil gaan downloaden, welke versie moet ik dan nemen? ViF of VuF en wat is het verschil.

Patrick


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 12:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za 11 nov 2006 11:13
Berichten: 1598
Woonplaats: Almere
pmhendriks schreef:
Als ik op de KPN monteur pagina herstel software wil gaan downloaden, welke versie moet ik dan nemen? ViF of VuF en wat is het verschil.


Welke site is dat?

Klinkt als interessante informatie.

_________________
..


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 12:34 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 10:26
Berichten: 32
www.kpnmonteur.nl

Succes!!!

Patrick


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 15:28 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Wat heet....zéér intressant.
Hoe kan het nou dat, wanneer er voor vele mensen zó veel grote problemen zijn, dat er niet wordt doorverwezen naar een pagina waar "pmhendriks" mee aankomt????


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 17:04 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
vankooten schreef:
Wat heet....zéér intressant.
Hoe kan het nou dat, wanneer er voor vele mensen zó veel grote problemen zijn, dat er niet wordt doorverwezen naar een pagina waar "pmhendriks" mee aankomt????

Omdat het voor en door KPN-monteurs is. :wink: Ik ben het met je eens dat IPB klanten er ook profijt van kunnen hebben.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 17:06 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
vankooten schreef:
Wat heet....zéér intressant.
Hoe kan het nou dat, wanneer er voor vele mensen zó veel grote problemen zijn, dat er niet wordt doorverwezen naar een pagina waar "pmhendriks" mee aankomt????

Omdat het een site voor en door KPN-monteurs(en aannemers van KPN) is. Ik ben het met je eens dat IPB klanten er ook profijt van kunnen hebben. :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 17:39 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
pmhendriks schreef:
Marcel,

Ik heb even een vraagje. Als ik op de KPN monteur pagina herstel software wil gaan downloaden, welke versie moet ik dan nemen? ViF of VuF en wat is het verschil.

Patrick

Simpel gezegd.
ViF(VoIP in FIA) wil zeggen dat internet en VoIP dezelfde IP-adres hebben.

VuF(VoIP uit FIA) wil zeggen dat internet en VoIP een eigen apart IP-adres hebben. IP-adres van VoIP begint meestal met 10.

Met de vorige firmware versie hadden IPB klanten met download tot 3Mbs de ViF versie 6.2.29.2( Thomson) of 1.41.4(Siemens).

IPB klanten met een download vanaf 3Mbs of met i-tv hadden de VuF versie 6.5.29.0( Thomson) of 1.43.1(Siemens).

Wanneer je een IPB abo van 1,5Mbs hebt heeft het geen zin om de VuF software te laden. In het netwerk van KPN sta je geregistreerd als ViF dus na het laden van de verkeerde VuF software wordt daarna de ViF software weer geladen. Met verkeerde software kan je VoIP problemen krijgen.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 20:18 
Offline

Geregistreerd: wo 06 aug 2008 21:15
Berichten: 27
Bij deze bevestig ik ook dat vpn niet meer werkt. Ik haalde in outlook via vpn verbinding mail van het werk op. Helaas. Dan maar weer webmail. Triest dit soort zaken.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 21:05 
Offline

Geregistreerd: zo 17 dec 2006 14:56
Berichten: 27
Woonplaats: Schiedam
Ook hier hetzelfde probleem. VPN werkte normaal nu niet meer !
Op de VPN server zie je de verbinding binnenkomen, maar de verbinding komt niet tot stand. Het retour verkeer naar de client lijkt door het modem geblokkeerd te worden.

Vanmiddag nog met de helpdesk gebeld, deze had twee fantastische oplossingen :(
- Gebruik google om een oplossing te vinden, wij ondersteunen het niet, misschien is er op internet wel een oplossing.
Op de vraag hoe ik de aanpassingen door kon voeren op dit dicht gespijkerde modem had hij geen antwoord.
- Koop een nieuw modem, dat heb je dan in eigen beheer en dan kan je dus instellen wat je wil.
Op de vraag hoe ik dan aan het SIP account kwam moest hij het antwoord weer schuldig blijven. Maar dan had ik wel een werkende internet verbinding. :?

Je zou toch zeggen dat de KPN dit wel voor aanstaande donderdag op gaan lossen anders valt de file vrije dag mooi in het water :wink:

Groeten,

Elmar


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2008 23:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 22 feb 2008 10:26
Berichten: 32
Marcel schreef:
pmhendriks schreef:
Marcel,

Ik heb even een vraagje. Als ik op de KPN monteur pagina herstel software wil gaan downloaden, welke versie moet ik dan nemen? ViF of VuF en wat is het verschil.

Patrick

Simpel gezegd.
ViF(VoIP in FIA) wil zeggen dat internet en VoIP dezelfde IP-adres hebben.

VuF(VoIP uit FIA) wil zeggen dat internet en VoIP een eigen apart IP-adres hebben. IP-adres van VoIP begint meestal met 10.

Met de vorige firmware versie hadden IPB klanten met download tot 3Mbs de ViF versie 6.2.29.2( Thomson) of 1.41.4(Siemens).

IPB klanten met een download vanaf 3Mbs of met i-tv hadden de VuF versie 6.5.29.0( Thomson) of 1.43.1(Siemens).

Wanneer je een IPB abo van 1,5Mbs hebt heeft het geen zin om de VuF software te laden. In het netwerk van KPN sta je geregistreerd als ViF dus na het laden van de verkeerde VuF software wordt daarna de ViF software weer geladen. Met verkeerde software kan je VoIP problemen krijgen.


Bedankt Marcel voor je reactie.

Patrick


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 08:33 
Offline

Geregistreerd: wo 06 aug 2008 21:15
Berichten: 27
marcel234 schreef:
Als dat zo is denk ik (?) dat kpn op zéér korte termijn weer een nieuwe fw gaat maken gezien heel veel mensen gebruik maken van vpn. Als kpn dat niet wilt oplossen is de kans groot dat ze veel klanten zullen gaan kwijt raken.

Wellicht dat webcare op dit alles nog iets heeft toe te voegen?


Groet marcel.

Ik had dus waarschijnlijk vif (ondanks dat ik premium heb), want ik had na het laden van de vuf software EN voip problemen en het modem was smorgens spontaan gereset (dus waarschijnlijk is de andere software geladen).
Nou vroeg ik mij af of dit niet het probleem is, waardoor wij gecapped worden op 12 mb, gelet op jouw vif en vuf verhaal?


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 08:46 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Heb zelf al eens aan Pdendaas voorgesteld om op eigen kosten een "FRITZZBOX" in huis te halen.
Het enige wat moet gebeuren is de sip-gegevens van KPN in te voeren, maar...........dit kan niet.
Op de vraag waarom dit niet kan komt een moeilijk verhaal.
KPN heeft zich blijkbaar in een bastion verborgen waarop alleen de siemens en de thomson zijn te configureren.
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, maar zonder de sip-gegevens kan er dus niets anders geplaatst worden.
Waarom zou er voor die "paar" mensen die problemen hebben met óf de siemens, óf de thomson (óf met allebei) geen mogelijkheid zijn om een ander modem te plaatsen????
Het zal ongetwijfeld iets zijn met een contract wat afgesloten is met thomson.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 09:46 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 17:39
Berichten: 599
Woonplaats: Middelburg
vankooten schreef:
Heb zelf al eens aan Pdendaas voorgesteld om op eigen kosten een "FRITZZBOX" in huis te halen.
Het enige wat moet gebeuren is de sip-gegevens van KPN in te voeren, maar...........dit kan niet.
Op de vraag waarom dit niet kan komt een moeilijk verhaal.
KPN heeft zich blijkbaar in een bastion verborgen waarop alleen de siemens en de thomson zijn te configureren.
Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, maar zonder de sip-gegevens kan er dus niets anders geplaatst worden.
Waarom zou er voor die "paar" mensen die problemen hebben met óf de siemens, óf de thomson (óf met allebei) geen mogelijkheid zijn om een ander modem te plaatsen????
Het zal ongetwijfeld iets zijn met een contract wat afgesloten is met thomson.


Het is ook zuur het waarom niet terwijl het op de andere dochter van KPN je er op kan hangen wat je wil.


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 10:14 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma 21 jul 2008 17:48
Berichten: 296
saavanalen schreef:
Bij deze bevestig ik ook dat vpn niet meer werkt. Ik haalde in outlook via vpn verbinding mail van het werk op. Helaas. Dan maar weer webmail. Triest dit soort zaken.


Morgen kan ik hier meer over informatie over kwijt,
er zijn op dit moment verschillende monteurs mee bezig voor een oplossing.
Graag nog even geduld.

Mvg

_________________
Met vriendelijke groet,

KPN Webcare specialist
www.kpn.com/webcare


Omhoog
 Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di 07 okt 2008 11:34 
Offline

Geregistreerd: vr 10 nov 2006 15:02
Berichten: 320
Woonplaats: Middelburg
Eigenlijk is het godsgeklaagd.
Je kunt werkelijk nérgens anders terecht met problemen over je thomson of siemens dan op deze plek.
Leuk natuurlijk voor de moderators..
Omdat alleen de buitenkant lijkt op de siemens of de speedtouch heten ze zo.
De firmware is compleet anders en is niet aan te passen.
Stel een vraag bij thomson en je krijgt als antwoord dat je bij KPN moet zijn.
Stel je de vraag bij de helpdesk dan weten velen van ons wat daar de resultaten zijn.
Zoek op allerlei fora naar oplossingen, je vind wat, maar de webinterface van jouw modem ziet er anders uit dan de "officiele".
Je komt er niet in, want het zit goed dichtgetimmerd.
Ik heb zelfs al gelezen van "jonge onderzoekers" die chipjes gingen flashen om er de originele speedtouch-instellingen op te krijgen, maar het lukt dus niet.
Er worden allerlei veranderingen (verbeteringen??) aangebracht, mogelijkheden vergroot of juist verkleind. Dat wordt zonder vooraankondiging op het net geknald en voordat je er erg in hebt zit je ineens in de problemen.
Als je belt weet niemand ook maar iéts van wat er aan de hand is.
Als je frustratie's erg nadrukkelijk aan het licht komen krijg je als ultieme oplossing het voorstel om maar eens ergens anders te gaan kijken.
Ik hoor Robèrt al zeggen "overstappen is niet eng", maar je zit op zoveel plekken met je mailadres in bestanden dat het helemaal niet leuk of practisch is om over te stappen.
Ik heb het nl al 'n keer eerder gedaan.
De enige die géén probleem hebben met het feit dat je een nieuw e-mailadres hebt zijn spammers, want die weten je binnen de kortste keren weer te vinden.
Ik zou zó graag van die dichtgetimmerde thomson afwillen en bv een fritzzbox kopen.
Ondersteuning zal je niet kunnen verwachten via KPN voor de fritzzbox, maar ja, laten we eerlijk wezen, veel ondersteuning als er iets niet gaat met een speedtouch krijg je óók niet.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling