Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu do 03 jul 2025 18:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za 20 sep 2008 17:01 

Even een vraag,welke postcode zit je ? (laat even per pm weten)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2008 13:50 

dieco schreef:
Het is geinstalleerd door iemand waarbij ik mocht aannemen dat het goed zou gebeuren, maar de ervaring heeft geleerd dat ik daar dus -bij nader inzien- niet van op aan kan. In mijn geval: jammer maar helaas ... Ik weet dat de EB rechtstreeks op het ISRA-punt is gezet, maar de rest van de bekabeling ziet er (voor zover ik dat kan zien) uit als een rommeltje. Er is inderdaad bij te komen, maar door mijn electrische rolstoel kan ik er zelf helaas niet dicht genoeg bij komen.
Het is dus in feite geen kwestie van die monteur er niet bij wìllen hebben, maar door teveel onzekerheden (goed begrepen Robèrt ;-)) kan ik dat risico gewoon niet nemen.
Ik ben, normaal gesproken, heel goed in staat om zelf m'n zaken te regelen maar ik zit nu 'gewoon' even klem.

Allen,
Uiteindelijk is het heel simpel.
De lijn waarop het abonnement is geleverd voldoet niet aan de eisen van het abonnement.
Dit moet doorgemeten worden en waar mogelijk aangepast. Dit is een onderneming waar dieco zelf niets aan kan doen, en ik kan het me nogmaals niet voorstellen dat jij daar dan kosten voor moet betalen.

Als dieco het aan kan, kan ze mij of Pdaas een mail sturen met de vraag voor een monteur. Wij ondernemen dan de stappen om de monteur met mevr contact op te laten nemen voor een afspraak.

Als dieco het niet aankan en tot nu toe "tevreden" is met de snelheid, dan doen we er nu even niets aan en laten we het zoals het is.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2008 14:18 

Citaat:
Dit is een onderneming waar dieco zelf niets aan kan doen, en ik kan het me nogmaals niet voorstellen dat jij daar dan kosten voor moet betalen.

Hmm, jij kunt het je niet voorstellen ... maar ik wel. Ik bedoel dat niet lullig ofzo maar ik ga gewoon liever uit van zekerheden ... logisch toch?
Kan het nou niet zo geregeld worden dat de KPN als gebaar van goede wil sowieso die rekening op zich neemt, ongeacht waar het probleem zich bevindt? Dan hoef ik me dààr in elk geval geen zorgen meer om te maken. En die belofte zou ik dan natuurlijk wel zwart-op-wit willen hebben ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2008 14:37 

ik zou het je graag willen toezeggen maar helaas laat "het systeem" dat niet toe.
Ook zekerheid over dit probleem kan ik met betrekking tot de monteur niet geven omdat het namelijk op dit moment niet bekend is waardoor de kwaliteit zo te wensen over laat.

Ik wacht gewoon af totdat jij je goed genoeg voelt om een monteur in te laten plannen.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2008 15:11 

Er lopen nu twee verschillende dingen door elkaar heen, volgens mij.
Ik voel me namelijk niet goed genoeg om het gevecht met KPN aan te gaan. Ik voel me wèl goed genoeg om een monteur te ontvangen ... maar mijn portemonnee niet.

Nu is er dus eindelijk een eventuele oplossing dichtbij, maar mijn financiële toestand steekt er vakkundig een stokje voor. En dat gaat ook niet veranderen (goh, was het maar waar). Is het het ene probleem niet dan is het het andere wel :-( Ik word er zo onderhand een beetje triest van ...

@eweis: is er iemand binnen KPN die ik kan mailen die die toezegging wèl zou kunnen doen?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2008 15:22 

dieco schreef:
Er lopen nu twee verschillende dingen door elkaar heen, volgens mij.
Ik voel me namelijk niet goed genoeg om het gevecht met KPN aan te gaan. Ik voel me wèl goed genoeg om een monteur te ontvangen ... maar mijn portemonnee niet.

Nu is er dus eindelijk een eventuele oplossing dichtbij, maar mijn financiële toestand steekt er vakkundig een stokje voor. En dat gaat ook niet veranderen (goh, was het maar waar). Is het het ene probleem niet dan is het het andere wel :-( Ik word er zo onderhand een beetje triest van ...

@eweis: is er iemand binnen KPN die ik kan mailen die die toezegging wèl zou kunnen doen?

Helaas niet,

Wat jij wil en dat is heel begrijpelijk, is zekerheid dat je niets hoeft te betalen.
Zoals ik net ook "zei", kunnen we dit niet toezeggen omdat het ook onzeker is wat de monteur allemaal moet gaan doormeten en waar uiteindelijk het probleem moet liggen.
Ik ben bang dat je het van mijn kant alleen moet doen met een waarschijnlijk en misschien.

Wat je wel zou kunnen doen is in ieder geval mij die monteur laten bestellen, je zult dan zo snel mogelijk gebeld worden om dus een afspraak te laten plannen. In dat gesprek zou je eventueel kunnen vragen of hun (de persoon die dus de planning maakt) je kunnen vertellen of er voor jou kosten aan vast zitten.

Het is in ieder geval een vervelende situatie waar we nu in zitten, dat zal iedereen met ons eens zijn.

mvg.
E Weis
KPN Webcare Team

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2008 15:44 

@eweis:wij waarderen het meedenken en zoeken naar een oplossing.Wellicht dat deze kosten gezien de situatie eenamlig weg te boeken zijn :?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2008 15:47 

Maarten schreef:
@eweis:wij waarderen het meedenken en zoeken naar een oplossing.Wellicht dat deze kosten gezien de situatie eenamlig weg te boeken zijn :?

Als ik de mogelijkheid zou hebben om dit toe te zeggen, dan had ik t meteen gezegd maar helaas heb ik dat gewoon niet.
Een soort van last resort zou zijn een klacht indienen als er alsnog kosten in rekening gebracht worden.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2008 16:02 

Als we over kosten spreken, hoe hoog kunnen die kosten dan worden?
Anders kunnen we altijd nog even met de pet rond gaan en het zo oplossen?

Maar als de lijn al niet goed is dan kunnen er toch voor 99,9% zekerheid geen kosten aan verbonden zijn?

Wie bepaald eigenlijk of er kosten komen?
De monteur ter plaatse?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2008 16:10 

Je geeft het zelf ook al aan. Met grote zekerheid kunnen we aannemen dat er geen kosten in rekening zullen worden gebracht omdat ze er zelf ook niets aan kan doen maar er blijft altijd die ALS.
Hoeveel het zal zijn weet ik niet, dat is afhankelijk van tijd en eventueel materiaal plus voorrijkosten alleen dat bij elkaar kost ongeveer 60€ minimaal (even een wilde gok dus pin me er niet op vast).

De werkzaamheden op zich bepalen dus ook of er kosten in rekening gebracht moeten worden.

mvg
E. Weis
KPN Webcare Team

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2008 19:39 

En een lijnmeting vooraf alvast vanuit KPN (kantoor),ik meen me te herinneren dat dit een jaar of 1,2 geleden ook gedaan werd,kan dat niet voldoende uitsluitsel geven ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 22 sep 2008 20:46 

@Maarten, eweis heeft in het begin al een gedeelte van een lijnmeting gepost. Hieronder zie je een voorbeeld van een nagenoeg volledige lijnmeting. De reden dat de snelheden niet gehaald worden is meestal de lijnkwaliteit tussen de KPN centrale en de klant of slechte verbinding tussen ISRA en Experiabox. Dit kan door diverse oorzaken zijn, zoals:
- lichte sluiting tussen de aders onderling of met aarde
- slechte lassen in de kabel ondergronds
- lijn ligt naast een ISDN over een groot gedeelte van het traject
- etc, etc

Voorbeeld van een nagenoeg volledige lijnmeting.
De verbindingsstatus uit NA : GOED.
Lijnkwaliteit : Fout, de bandbreedte wordt DOWN niet gehaald (UP is goed).
Afstand van de lijn : 1.92 km
Mogelijke storing : onbekend
Storing locatie : Graad verschil in downstream richting. LET OP: verbinding kan op lagere snelheid zijn ingetraind waardoor melding waarde heeft.
---------------------------- DETAILS --------------------------------
DslType : non.shdsl.opermode adsl2plus.g9925.ab.no, line.type.isdn, latency.interleaved
LineSync : Ja
Laatste statusverandering :

Upstream (Contract Bitrate) : 1024.0 kb/s
Downstream (Contract Bitrate): 16000.0 kb/s

Upstream (Actuele Bitrate) : 1028.0 kb/s
Downstream (Actuele Bitrate) : 12056.0 kb/s

Upstream (Haalbare Bitrate) : 1424.0 kb/s
Downstream (Haalbare Bitrate): 17112.0 kb/s

Attenuation : Up: 10.1 dB
Attenuation : Down: 23.0 dB
Noise margin : Down: 8.0 dB
Output power : Down: 18.3 dBm
ATM total traffic : Up: 2.17960881062E11 octets / Down: 1.05001289359E11 octets

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 23 sep 2008 09:39 

Begin augustus heb ik vergelijkbaars gehad.
Op de EB stond wel aangegeven wat mijn download moest zijn, maar de werkelijke snelheid was gelijk gebleven.
Na veel metingen, en veel aan de telefoongehangen, zou er een monteur op bezoek komen.
Een uur voordat de monteur zou komen was opeens de snelheid aangepast.

Mijn vermoeden was dat de ene afdeling wel alles had doorgevoerd, dus de modem op de nieuwe waardes, maar dat er ergens de snelheid werd afgeknepen, bv dat de toegewezen snelheid nog op het oude abbo stond.

Nu erg tevreden met een lijn van 14 mb

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 23 sep 2008 13:37 

@marcel:dat klopt idd maar er schijnt nog een andere optie te zijn,tenminste dat was zo 1,5 jr geleden.Maar wellicht is dat niet meer te doen gebruikelijk en is de door jouw voorgestelde optie doorslaggevend.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 23 sep 2008 14:34 

Maarten schreef:
En een lijnmeting vooraf alvast vanuit KPN (kantoor),ik meen me te herinneren dat dit een jaar of 1,2 geleden ook gedaan werd,kan dat niet voldoende uitsluitsel geven ?

Helaas is de enige lijnmeting die ik kan (laten)uitvoeren al gedaan, de uitkomst daarvan heb ik inderdaad eerder al gepost.
Het enigste wat ik kan doen is of een monteur sturen, of de gebruiker zal de huidige situatie voor zolang het moet duren accepteren.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]