Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 04 jul 2025 03:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2008 14:00 

Robèrt schreef:
Ik weet niet precies wat je had verwacht maar nu heb je 6Mb begrijp ik terwijl je betaald voor meer?
Je kan terug in bedrag maar dan krijg je nog minder snelheid.

Yep, dat heb je helemaal goed. Voorlopig kies ik dus dan maar eieren voor m'n geld ... of eigenlijk: snelheid voor m'n geld :lol:
Wat ik wel vrij vreemd en onbevredigend blijf vinden is dat er geen monteur is geweest die de lijnen ook daadwerkelijk heeft doorgemeten. Het lijkt mij toch dat zowel in de centrale als bij mij thuis eerst eens even fysiek gekeken moet worden voor er conclusies kunnen worden getrokken. Ik vind het enorm knap dat iemand vanaf het KPN-kantoor kan zien of alles wat dat betreft al dan niet okee is. Maar ... misschien zie ik dat wel weer verkeerd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2008 14:13 

dieco schreef:
Robèrt schreef:
Ik weet niet precies wat je had verwacht maar nu heb je 6Mb begrijp ik terwijl je betaald voor meer?
Je kan terug in bedrag maar dan krijg je nog minder snelheid.

Yep, dat heb je helemaal goed. Voorlopig kies ik dus dan maar eieren voor m'n geld ... of eigenlijk: snelheid voor m'n geld :lol:
Wat ik wel vrij vreemd en onbevredigend blijf vinden is dat er geen monteur is geweest die de lijnen ook daadwerkelijk heeft doorgemeten. Het lijkt mij toch dat zowel in de centrale als bij mij thuis eerst eens even fysiek gekeken moet worden voor er conclusies kunnen worden getrokken. Ik vind het enorm knap dat iemand vanaf het KPN-kantoor kan zien of alles wat dat betreft al dan niet okee is. Maar ... misschien zie ik dat wel weer verkeerd.

ik heb de lijn nog eens een keer doorgemeten maar vanaf mijn positie is er niet veel wat ik kan doen. Uiteraard komt er nog steeds naar voren dat de lijn van slechte kwaliteit is...

Wat ik eventueel kan doen (als je dat wil natuurlijk) is een service monteur in laten plannen zodat hij de lijn door kan meten en kijken wat hij kan doen.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2008 14:56 

eweis schreef:

ik heb de lijn nog eens een keer doorgemeten maar vanaf mijn positie is er niet veel wat ik kan doen. Uiteraard komt er nog steeds naar voren dat de lijn van slechte kwaliteit is...

Wat ik eventueel kan doen (als je dat wil natuurlijk) is een service monteur in laten plannen zodat hij de lijn door kan meten en kijken wat hij kan doen.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

Op zich denk ik dat dat een prima idee is, maarre ... ik heb ergens gelezen dat die servicemonteur best prijzig is en dat de kosten voor rekening van de klant zijn indien daar de oorzaak van het probleem ligt. Nou denk ik absoluut niet dat het probleem aan mij ligt, maar toch ... alles kan. Dus ik wil heel graag eerst even een paar dingen weten:

- wat zijn de eventuele kosten van zo'n servicemonteur?
- hoe lang kan zoiets gaan duren (wachttijd + controle)?
- wat kan zo iemand eventueel voor me doen?
- meet hij/zij dan ook echt alles door? (zowel centrale als thuis en alles daar tussenin?)

Ja ik weet 't: ikke is lastig mensenkind ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2008 15:12 

dieco schreef:
eweis schreef:

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

Op zich denk ik dat dat een prima idee is, maarre ... ik heb ergens gelezen dat die servicemonteur best prijzig is en dat de kosten voor rekening van de klant zijn indien daar de oorzaak van het probleem ligt. Nou denk ik absoluut niet dat het probleem aan mij ligt, maar toch ... alles kan. Dus ik wil heel graag eerst even een paar dingen weten:

- wat zijn de eventuele kosten van zo'n servicemonteur?
- hoe lang kan zoiets gaan duren (wachttijd + controle)?
- wat kan zo iemand eventueel voor me doen?
- meet hij/zij dan ook echt alles door? (zowel centrale als thuis en alles daar tussenin?)

Ja ik weet 't: ikke is lastig mensenkind ;-)

De eventuele kosten (al denk ik ook niet dat het probleem bij jouw ligt) is lastig te bepalen.
Dat is afhankelijk van werktijd en materiële kosten.
Het zelfde geld eigenlijk voor de werktijd en of hij al daadwerkelijk bij jouw in huis op bezoek komt of in de wijkcentrale het een en ander moet gaan bekijken, daar zal dan dus ook uit komen wat hij eventueel voor jouw kan doen daar (natuurlijk proberen de snelheid omhoog te krijgen).

Kortom kan ik daar niet echt inhoudelijk op reageren omdat ik zelf ook niet weet welke stappen de monteur allemaal kan gaan doen.
Als de afspraak gemaakt mag/kan worden met de monteur, zal hij met jou contact opnemen om in ieder geval een datum en tijd af te spreken.
Je kunt eventueel tijdens het gesprek ook het een en ander vragen (ook de mensen van die afdeling zullen begrip hebben voor jouw beperking in spraak en de tijd voor je nemen).

Als je de monteur alsnog wil hebben, mail dan nogmaals even je adres gegevens EN een mobiel nummer waarop gebeld kan worden om de afspraak te maken.

mvg.
E. Weis
KPN Webcare Team.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2008 16:14 

Zo komt er toch een oplossing.... :D

En als medewerkers van KPN nu al zien dat de lijn van een slechte kwaliteit is kunnen er toch geen kosten voortvloeien uit een monteursbezoek?
Dat bepaald KPN toch en niet de monteur?
Ik lees duidelijk dat de lijn van een slechte kwaliteit is, heeft een klant geen recht op een goede lijn?
Heb je als klant recht op garantie voor een goede lijn?

De monteur zou een andere aderpaar moeten kunnen kiezen, die moet dan wel goed zijn.

Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen.
Laat het aub weten hier op het forum.... :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2008 16:26 

Een monteur die alles doormeet is natuurlijk ontzettend leuk aangeboden (en dat meen ik!) maar kàn ook ontzettend prijzig worden.
En ik heb daar ook eigenlijk helemaal geen budget voor.
Dat komt heel flauw over van iemand die wel 50 euro neer wil tellen voor 'alleen maar' internet, maar dat is dan maar even niet anders.

Daarnaast merk ik dat dit hele gedoe toch een behoorlijk effect heeft op mijn fysieke gesteldheid.
De teleurstelling, irritatie en dergelijke vergen teveel van me en dat kan ik er niet bij hebben.
Ik blijf erbij dat ik het allemaal principieel onjuist vind, maar dit gevecht kan ik niet meer vechten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2008 19:18 

Dieco,
Ik kan mij voorstellen, dat je het niet meer ziet zitten.
Echter blijf bellen, en denk om je gezondheid.

Zelf ben ik al maanden met de KPN bezig, over anderen zaken.
Maar het probleem is dat de linkerhand niet weet wat de rechterhand doet.
Ik neem tegenwoordig elk telefoongesprek op.

Hou je haaks.

gr. Arie :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2008 21:35 

Het zou echt geen geld mogen kosten, er moet iemand gewoon die toezegging doen.
Het is toch van de gekke dat jij een slechte lijn heb, toegegeven door KPN, dat jij dan moet betalen?

Als je jarenlang een slechte lijn hebt gehad dan moeten ze jou misschien wel betalen!
Een product leveren over een slechte lijn, misschien heb je al jarenlang te weinig snelheid gehad?

Kan me voorstellen dat je het niet ziet zitten, ziek zijn vergt al energie genoeg.
Gelukkig heb ik voor veel "regel" zaken een soort van zaakwaarnemer, dat geeft mij energie voor andere, leuke, dingen!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2008 23:03 

dieco schreef:
Daarnaast merk ik dat dit hele gedoe toch een behoorlijk effect heeft op mijn fysieke gesteldheid.
De teleurstelling, irritatie en dergelijke vergen teveel van me en dat kan ik er niet bij hebben.
Ik blijf erbij dat ik het allemaal principieel onjuist vind, maar dit gevecht kan ik niet meer vechten.

Laat je niet gek maken.Misschien kan iemand anders het van je overnemen ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 19 sep 2008 23:52 
Even een reactie van mij over het fenomeen lijnmeting

Had # 1.5 jaar gelede problemen met wegvallende verbinding
Ik heb toen div malen de helpdesk moeten bellen en iedere keer voerde men een lijnmeting uit en ze konden niets raars ondekken
De conclusie was dat de lijn goed was
Na de laaste lijnmeting is er een afspraak gemaakt voor een KPN monteur
Deze kwam en zag dat mijn ISRA punt wel erg oud was (oud gammel lasdoosje er verteerde oude loodkabel) conclusie de kabel ploeg moest er bij komen
Deze heeft 2 meter buiten het huis de kabel opgegraven en een nieuw stuk kabel opgelast en het ISRA punt volgens de huidige normen afgemonteerd
Daarna nooit meer problemen gehad

Mvg
Henk

BerichtGeplaatst: za 20 sep 2008 08:27 

Misschien een idee voor KPN

Ik heb zelf mobiele telefonie bij T-mobile. Op dit moment heb ik rondom mijn huis geen goede verbinding met een van de masten. Dit komt door werkzaamheden aan de toren waar de masten op staan.
Tot het moment dat de werkzaamheden, ongeveer 5 maanden 50% korting op mijn abbonnement.

Voor mij is het lastig dat ik in en rondom mijn huis niet mobiel bereikbaar bent, maar de compensatie maakt in dit geval veel goed.

En dit noem ik Klantvriendelijk handelen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 20 sep 2008 10:16 

Dank jullie wel voor de opbeurende reacties.
Als de lijnmeting oplevert dat de fout buiten mijn huis ligt, dan zijn -volgens mijn informatie- de kosten voor KPN. En dan zou er dus geen probleem komen.
Als echter blijkt dat de fout tòch bij mijn eigen bekabeling ligt ... ja, dan moet ik voor de monteurskosten e.d. opdraaien. En daar zit 'em nou net de kneep.
Dat hele spulletje zit bij ons in de meterkast. Die staat in een vrij kleine hoek waar ik amper bij kan komen. Ik kan eigenlijk nog maar net bij de Experiabox om die te resetten enzo maar daar houdt het ook echt mee op. De kabeltjes liggen er wel, maar die kan ik niet controleren ... en daarom kan ik niet met zekerheid zeggen dat het probleem niet bij mij ligt. Ik dènk dat het probleem buitenshuis ligt, maar zeker kan ik daar niet van zijn. En dus kan ik ook niet het risico nemen om een monteur te laten komen.

Begrijp me niet verkeerd: ik ben best tevreden met mijn huidige snelheid. Er werd me echter een aanbieding gedaan voor iets snellers en ik ben er vanuit gegaan dat dat dan ook daadwerkelijk kàn. Silly me ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 20 sep 2008 10:59 

Ik begrijp het volkomen.

Toch zou KPN het gewoon moeten kunnen toezeggen.
Nu trek jij je teurg vanwege lichamelijke tekortkomingen en is de zaak afgedaan, dat is jammer.
Waarschijnlijk is het aangesloten met kabeltjes die je toch al van KPN hebt gehad, eentje vanuit het ISR-punt naar de EB.
Kan weinig aan fout zitten lijkt mij.

T-Mobile doet het blijkbaar anders..... :wink:
Maar ik begrijp niet dat je dan 50% korting krijgt, het werkt dan namelijk nog steeds niet.
T-Mobile mobiel heb ik ook gehad, het werkt nagenoeg nooit binnenshuis.
Het is ook voor buiten kreeg ik te horen bij die helpdesk.... :shock:
KPN mobiel werkt wel overal en binnenshuis.

Maar goed, nu betaal je "teveel" voor een internetsnelheid die je niet haalt.
Door teveel onzekerheden laat je het er bij zitten, KPN heeft weer gewonnen.... :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 20 sep 2008 11:03 

Als IPB destijds door een KPN monteur geïnstalleerd is heb je geen kosten. Ook als het probleem buiten zit of in de EB zijn er geen kosten aan verbonden.

De EB staat in de meterkast en daar is wellicht ook het ISRA-punt. Zitten de aders wel goed(vast) op het ISRA-punt? Het is ooit geïnstalleerd, dus er is bij te komen.

Ik zal het aanbod van eweis aannemen. Als eweis het maandagochtend doorgeeft wordt je dezelfde dag nog gebeld voor de datum(meestal de volgende dag of de dag daarop) en tijd(deel van 2 uur dus je hoeft niet de hele dag thuis te zijn).

Eweis moet wel aangeven dat er een service monteur met een Argus meetinstrument ingepland moet worden. Onderaannemers hebben vaak geen Argus en doen de klacht vaak af met: de lijn is goed en de Bitrate is max. haalbare Bitrate.

Overstappen naar een andere DSL aanbieder die via het KPN kopernet levert heeft geen zin. Het ligt niet vaak niet aan de apparatuur, maar aan de kwaliteit van de lijn tussen de KPN centrale en jouw huis. Dus probleem verhuist mee naar andere provider, tenzij je het via de CAI-kabel neemt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 20 sep 2008 12:24 

Het is geinstalleerd door iemand waarbij ik mocht aannemen dat het goed zou gebeuren, maar de ervaring heeft geleerd dat ik daar dus -bij nader inzien- niet van op aan kan. In mijn geval: jammer maar helaas ... Ik weet dat de EB rechtstreeks op het ISRA-punt is gezet, maar de rest van de bekabeling ziet er (voor zover ik dat kan zien) uit als een rommeltje. Er is inderdaad bij te komen, maar door mijn electrische rolstoel kan ik er zelf helaas niet dicht genoeg bij komen.
Het is dus in feite geen kwestie van die monteur er niet bij wìllen hebben, maar door teveel onzekerheden (goed begrepen Robèrt ;-)) kan ik dat risico gewoon niet nemen.
Ik ben, normaal gesproken, heel goed in staat om zelf m'n zaken te regelen maar ik zit nu 'gewoon' even klem.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 110 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]