Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 feb 2008 12:14 

Na gepland onderderhoud door KPN afgelopen nacht werkte I-TV en internet niet meer.

Dit stond op de KPN site:
Onderhoud Surfen&Bellen (afgerond)
Als gevolg van gepland onderhoud kon u op 15-02-2008 tussen 00:00 en 02:00 een korte onderbreking ervaren in uw verbinding via Surfen&Bellen. Mogelijk dient u uw Experiabox uit- en aan te zetten om weer verbinding te kunnen maken. Onze excuses voor dit ongemak. Het onderhoud hebben wij inmiddels afgerond.
Begintijd: 15 Feb 2008 00:00 Eindtijd: 15
Feb 2008 02:00

Echter na het aan en uitzetten van mijn Thomson ST780 was 'ie terug naar fabrieksinstellingen. Al mijn instellingen (vooral lastig bij het WIFI-gedeelte) waren weg.
Is dit normaal?
Iemand hetzelfde gehad ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 15 feb 2008 12:20 
Site Admin

waarschijnlijk zaten er verschillen tussen jouw instellingen die je lokaal via de webinterface van de speedtouch had ingesteld en de instellingen bij mijn kpn.
in geval van een volledige reset zal altijd gebruik gemaakt worden van de instellingen in mijn kpn. zorg er in het vervolg voor dat je de instellingen niet alleen lokaal maar ook bij mijn kpn aanpast. voor alle duidelijkheid: het aantal instellingen bij mijn kpn is niet gelijk aan de webinterface.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 feb 2008 14:34 

Modembeheer via mijnKPN heb ik nog nooit gedaan, maar toen ik dat zojuist voor het eerst deed blijkt alles goed te staan, ook de instellingen die ik vanuit mijn webinterface heb gerealiseerd.
Ik vind het wel vreemd dat het wat zou uitmaken, of je via webinterface of via mijnKPN dezelfde modem beheert....
Hoe dan ook, bedankt voor de tip, ik houd het eens in de gaten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 feb 2008 15:01 
Site Admin

Nahpets schreef:
Ik vind het wel vreemd dat het wat zou uitmaken, of je via webinterface of via mijnKPN dezelfde modem beheert....

de instellingen van mijn kpn worden opgeslagen in een database bij kpn en in geval van terugzetten instellingen worden deze gegevens gebruikt.
instellingen gemaakt via de webinterface worden lokaal opgeslagen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 16 feb 2008 16:50 

Nahpets schreef:

KPN kan zo de instellingen standaard goed zetten dat het ook werkt.
Ook bij iemand die er nul komma nul verstand van heeft krijgt een werkend product in huis.
Het is eigenlijk wel een goed systeem. Er is over nagedacht zeg maar.

Als je zelf via "mijn KPN" veranderingen maakt staat dat echt in no time in je modem.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 19 feb 2008 00:31 

Nahpets schreef:
Na gepland onderderhoud door KPN afgelopen nacht werkte I-TV en internet niet meer.

Dit stond op de KPN site:
Onderhoud Surfen&Bellen (afgerond)
Als gevolg van gepland onderhoud kon u op 15-02-2008 tussen 00:00 en 02:00 een korte onderbreking ervaren in uw verbinding via Surfen&Bellen. Mogelijk dient u uw Experiabox uit- en aan te zetten om weer verbinding te kunnen maken. Onze excuses voor dit ongemak. Het onderhoud hebben wij inmiddels afgerond.
Begintijd: 15 Feb 2008 00:00 Eindtijd: 15
Feb 2008 02:00

Echter na het aan en uitzetten van mijn Thomson ST780 was 'ie terug naar fabrieksinstellingen. Al mijn instellingen (vooral lastig bij het WIFI-gedeelte) waren weg.
Is dit normaal?
Iemand hetzelfde gehad ?

Na onderhoud is dit inderdaad niet normaal, wellicht dat het te maken heeft gehad met een firmware update, in die nacht zijn 7000 ST780's gemigreerd naar 6.5.29.0

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 20 feb 2008 12:32 
Site Admin

Ik heb de topic titel aangepast omdat er inderdaad sprake is van nieuwe firmware. De exacte verbeterpunten zijn mij helaas niet kenbaar gemaakt gezien de hd medewerker daar zelf ook niks van wist.

Tevens komt er binnenkort NOG een nieuwe update aan die vista gebruikers in staat moet stellen beter hun vista computer te configureren met de experiabox. Tevens wordt er in deze update een aanpassing gemaakt zodat telefonie en internet elkaar niet langer meer in de weg zitten.

Wilde tevens opmerken dat voornamelijk op beveiligde sites tijdens het bellen inloggen moeilijk of bijna niet gaat. dit is alleen op hhts sites zoals bv mijn postbank (girotel) of hotmail.com

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 20 feb 2008 21:09 

marcel234 schreef:
Tevens wordt er in deze update een aanpassing gemaakt zodat telefonie en internet elkaar niet langer meer in de weg zitten.

Dat is deze update, het telefoonnummer (sip account) wordt aangestuurd over een Virtual Connection.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 20 feb 2008 21:43 
Site Admin

Oke, dat zou mooi zijn. De hd medewerker zei dit tegen mij dat er 2 updates in korte tijd zouden zijn. Maar als dat deze is zijn denk ik een hoop mensen wel blij, toch een groot deel van de klachten (niet alleen op dit board) gaan over het terugvallen van snelheid tijdens het bellen.

Als kpn dit met deze update zou oplossen is weer een groot probleem ten einde en komt "perfectie" weer een stukje dichterbij.

Groet Marcel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 20 feb 2008 23:41 
Site Admin

marcel234 schreef:
Als kpn dit met deze update zou oplossen is weer een groot probleem ten einde en komt "perfectie" weer een stukje dichterbij.

en nu nog enige perfectie ten aanzien van de prijsstelling :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 20 feb 2008 23:55 

jwagenaar schreef:
en nu nog enige perfectie ten aanzien van de prijsstelling :wink:

De weg naar perfectie is lang en gaat met ups en downs...... :)
Of ze er ooit komen dat betwijfel ik maar zolang iedereen er wel naar streeft is het goed.

Gaan we nu witte tegels en blauwe verf uitdelen? :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 20 feb 2008 23:58 
Site Admin

Robèrt schreef:
Gaan we nu witte tegels en blauwe verf uitdelen? :D

:?: :?:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do 21 feb 2008 00:07 

Het zijn toch antwoorden in de vorm van "oost west thuis best"..... :wink:
Dat staat leuk op een witte tegel naast de open haard.

Perfectie is iets wat nooit gehaald kan/zal worden, tegen de tijd dat je er bijna bent wordt het systeem door iets nieuws vervangen.

Neem de Siemens EB die afgedankt is, er is een mooiere/betere opvolger maar KNP heeft anders besloten.
Ook deze 780 zal eens vervangen worden door een mooiere/betere en dan begint het firmware updaten weer van voren af aan...... :D

Op het UPC forum over een Philips HDTV-decoder, moet je het ontvanger "oogje" een beetje afplakken want anders doet de afstandsbediening het niet goed.......
Zoiets kan je toch niet verkopen?
Kijken ze een product niet na voor het definiteif in massa-productie gaat vraag ik me dan af.
Wat is er nu simpeler dan de communicatie met een afstandsbediening.. :shock:
Ook hier moet een firmware update het gaan doen.

Nieuwe update = nieuwe problemen...... :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: za 22 maart 2008 05:10 
Site Admin

Ineens vanavond had ik door waarom ik een beetje sloom internette, de draadloze verbinding was maar 5.5mb/ps in plaats van 54mb/ps. een soft reset hielp niet dus uiteindelijk maar gekozen voor de harde reset.

In mijn achterhoofd zat al te rommelen dat eventueel de nieuwe firmware geladen zou worden en die gedachten kwamen ook uit :mrgreen:

Ik dacht, gelijk even uit testen die handel want het idee achter deze nieuwe firmware was dat de internetsnelheid niet langer onderhefigt zou zijn als iemand aan het bellen is (Virtual Connection). Dus ik open bbned 100mb test eerst zonder bellen en dat ging goed 650kb/ps, maar toen ging ik testen met telefoneren erbij, en wat denk je? pats gewoon vrolijk terug naar 450kb/ps :evil:

Kortom, zover ik kan zien haalt deze nieuwe firmware geen ruk uit. Nog steeds zakt je internetsnelheid zodra je begint met bellen, en dat terwijl ik vaak heb gelezen, hier en op tweakers dat dit expliciet was bedoelt voor het niet inzakken van downloadsnelheid tijdens het bellen.

Het opstarten van i-tv gaat in mijn geest wel sneller. Ik heb er een stopwach bij gehouden en in exact 1.30 was het geheel ready om tv te kijken.

Verder geen veranderingen kunnen ontdekken. Ik test het hele boeltje morgen nog een keertje, misschien dat die Virtual Connection nog actief moet worden ofzo, maar vrees grote vrezen. ahoewel? zeg nooit, nooit!

Groet Marcel.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]