Aha- probleem!
Ik heb alweer een email gekregen van KPN dat het abonnement bij Planet op een andere naam staat dan dat van KPN- respectievelijk op mijn vrouw's en mijn naam- en dat dat een probleem is en daarom wordt het nu allebei op mijn naam gezet. Terloops wordt even dit medegedeeld, wat ik niet helemaal vertrouw:
De kosten voor een contractovername bedragen normaal gesproken, onder voorbehoud, EURO 30,00 maar worden tijdelijk niet in rekening gebracht.
Straks wel misschien...?
Ik heb inmiddels ook een brief van Planet binnen met daarop alle afspraken en gegevens. Er staat niets over in over de gratis installatie en ze hebben aangekondigd 8,95 voor de verzendkosten van het installatiepakket te gaan incasseren. M.a.w. dat wordt dus weer bellen a 0,10 p/minuut.
Moest die vent van Planet een screenshot sturen om hem te laten zien dat ik toch echt een gratis monteur krijg. Tijdens het gesprek zit ik een beetje te surfen en zie allerlei aanbiedingen op internet voor IPB Planet Comfort waaronder één die niet 59,95 maar 54,95 per maand is en de eerste 12 maanden 10,- per maand korting + gratis installatie
Gewoon rekeningen via Planet en ADSL via KPN- exact zelfde pakket maar dan via een third party. Ik zeg tegen die jongen dat ik er eigenlijk maar helemaal vanaf zie omdat ik teveel betaal en andere partijen mij voor hetzelfde pakket allerlei behoorlijke kortingen geven of portable DVD-spelers (toch ook al snel 150,-) ...
Dus hij verbindt me door met de betreffende afdeling bij wie ik de order annuleer en ik geef ook gewoon de reden op.
Ik vertel haar ook dat als Planet/KPN die korting via derden kan geven, dan kunnen ze dat ook direct. Dat ze dus totaal niets aan klantenbinding doen op dit gebied en dat ik dat niet begrijp. Ze vraagt mij of ik dat uiteen wil zetten zodat zij daarvan een verslag kan maken. Ze was oprecht geinteresseerd

!
Gaf me totaal gelijk, schreef het allemaal op in een rapport voor haar superieur, zei ook erbij dat het waarschijnlijk allemaal niets zou uithalen maar desondanks... ze nam initiatief, was intelligent, realistisch en buitengewoon vriendelijk. Dus... om een lang verhaal kort te maken: ik heb haar uit eten gevraagd en we hebben net een fantastische dag&nacht achter de rug
Nee, natuurlijk niks van waar, maar ik was wel zeer verrast door haar professionaliteit- een topwijf! Promotie voor die vrouw!
Hoe dan ook, ik heb mezelf waarschijnlijk wel weer wat aangedaan maar ik ga eerst maar wachten tot ik de annuleringsbrief binnen heb voordat ik via zo'n third party hetzelfde pakket opnieuw ga bestellen, maar dan 180,- goedkoper.
The Story Continues...