Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 05:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Ontslagen :)
BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 03:35 

Zoals ik in een eerder bericht schreef heb ik net als anderen hier gewerkt bij de klantenservice van KPN. Afgelopen dinsdag echter ben ik na een training van een aantal weken en nog geen twee weken op de lijn samen met een groot deel van mijn collega's per direct ontslagen, de rest mag nog twee weken blijven. Dit aangezien KPN heeft besloten het project bij het externe bedrijf te stoppen. Erg jammer en dit kwam voor ons als een donderslag bij heldere hemel aangezien er verschillende keren aangegeven is dat we het goed deden.

Zelf heb ik ook als klant IPB, dus ik blijf in ieder geval nog af en toe meelezen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 08:42 

Dat is knap lullig.
Alles wordt dus geoutsourced.
Zelf zit ik nu ook in een outsourcing maar bij ons geld de wettelijke regel "mens volgt werk". Geld dit niet voor jullie?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 09:34 

Getrverderrie!
Doe je je werk goed wordt je ontslagen!

Ken het gevolg, ik ben ook gedeeltelijk ontslagen.
Mijn werkgever wil met pensioen en nu moet ik eruit na 18 jaar trouwe dienst..
Ik ben ziek maar even beter verklaard door Arbo/UWV dus meteen ontslagen voor een deel.
Dankzij het CWI mag hij mij nu voor de resterende uren een jaarcontract aanbieden.
Dus straks na 19 jaar trouwe dienst kan ik oprotten.

Fijn, want ik lig nu alweer 3 maanden plat in bed met rugproblemen na een hernia operatie. Dat vooruitzicht is dat het nooit meer beter zal worden.

Nu werkt werkgever/Arbo niet mee met een ziek uit dienst melding dus krijg ik voor mijn reeds ontslagen-deel geen WW/Ziekengeld.
Dan ben je ziek en mis je meteen de helft van je loon.

M.v.g,
Robèrt (die nog IPB heeft totdat het geld op is)

Profiel  

Berichttitel: Re: Ontslagen :)
BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 12:34 

KSA schreef:
Zoals ik in een eerder bericht schreef heb ik net als anderen hier gewerkt bij de klantenservice van KPN. Afgelopen dinsdag echter ben ik na een training van een aantal weken en nog geen twee weken op de lijn samen met een groot deel van mijn collega's per direct ontslagen, de rest mag nog twee weken blijven. Dit aangezien KPN heeft besloten het project bij het externe bedrijf te stoppen. Erg jammer en dit kwam voor ons als een donderslag bij heldere hemel aangezien er verschillende keren aangegeven is dat we het goed deden.

Zelf heb ik ook als klant IPB, dus ik blijf in ieder geval nog af en toe meelezen.

Ja maar ik begrijp niet dat het zo onverwacht voor jullie aankomt, je hebt vast ook meegelezen op het SOS forum intern, alle mensen die in Arnhem zitten waren ingehuurd totdat de problemen minder werden. Die worden nu duidelijk minder ( ook op dit forum ) en nu ( persoonlijk vind ik het nog wat te vroeg! ) gaat Arnhem en over een tijdje Antwerpen er ook uit. Alleen Enschede en Groningen blijven MPHD. In Groningen zitten nu nog een stuk of 50? man op KR klachtenafhandeling ( mensen terugbellen, met een in verleden gemelde klacht ) Als alle klachten weggewerkt zijn komen ook deze mensen allemaal weer op MPHD.

Anyway, thnx voor alle hulp en goede inzet! En veel succes met het vinden van een nieuwe leuke baan! Best of luck!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 13:08 
Site Admin

dat is knap balen ksa. uit je postings hier blijkt dat je zeker een kundig persoon bent, en dat je nu op straat wordt gezet is erg vervelend :evil: maar dat is en stukje nederland ten voete uit, als en werkgever je nodig hebt doen ze oh-zo-vriendelijk, maar als je NIET meer nodig bent knal je der net zo onpersoonelijk weer uit.

ik wens je wel alvast sucses in je zoektocht naar en nieuwe baan. de arbeidsmarkt staat zeer gunstig dus ik denk dat je die nieuwe baan zo weer gevonden zult hebben.

tevens hoop ik dat je hier bijdrage`s blijft leveren op eventuele problemen rondom ipb :wink:

groet marcel.

Laatst bijgewerkt door marcel234 op do 31 mei 2007 14:08, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 13:49 

marcel234 schreef:
dat is knap balen blizzaa.

blizzaa heeft volgens mij nog geen ontslag gehad, KSA wel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 14:08 
Site Admin

@maarten: had m`n ogen net open, dus bij deze aangepast :lol:

groet Marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 14:37 

Dat zijn idd vervelende berichten.Zeker bij multinationals zijn de bewegingen niet altijd goed te begrijpen laat staan volgen.

Hoofdzaak is dat je nu op korte termijn een nieuwe baan kunt vinden,en daar wens ik je veel succes mee !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 14:38 

Marcel schreef:
marcel234 schreef:

Gelukkig zal ik ook niet zo snel ontslagen worden ;)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 14:47 
Site Admin

blizzaa schreef:
Marcel schreef:
marcel234 schreef:

Gelukkig zal ik ook niet zo snel ontslagen worden ;)

niemand weet hoe en koe een haas vangt :wink:

greetz marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 15:42 

Bedankt voor alle reacties!

Zelf heb ik waarschijnlijk snel nieuw werk gevonden, en zo niet dan heb ik als student voorlopig voldoende inkomen en financieele reserves. Helaas is dat niet voor iedereen zo, sommige mensen komen in de problemen als ze niet snel iets nieuws hebben. Het is dan niet fijn om met onmiddelijke ingang ontslagen te worden. Persoonlijk vind ik het vooral jammer dat ik al mijn leuke collega's moet missen en het type werk lag me ook goed.

Begin mei is er nog een groep mensen aangekomen, ik zat daar ook bij. Zoals ik al zei, een aantal weken training en vervolgens amper twee weken op de lijn. Het bericht op het SOS forum heb ik helaas niet meegekregen. Vanuit KPN begrijp ik best dat het op deze manier aangepakt is, wij konden bijvoorbeeld alleen doorverbinden met MPSD (2e lijn), voor alle overige afdelingen moest de klant maar opnieuw bellen..

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 16:04 

Staat in de contracten van de uitzenbureau's ook iets dergelijks,resp dat het zo van de ene op de andere dag afgelopen kan zijn ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 22:13 

Als je voor langere tijd via een uitzendbureau werkt bouw je rechten op zoals het recht op een tijdelijk en later vast contract. Ook als je niet via een uitzendbureau werkt krijg je altijd te maken met een proeftijd van maximaal twee maanden waarin zowel jij als de werkgever het werkverband met onmiddelijke ingang kunnen verbreken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 31 mei 2007 22:29 

Blijkbaar is er toch enige nuance maar goed we gaan dan wel erg off-topic in relatie tot het forum :wink:

http://www.arbeidsrechter.nl/h/h133.htm

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 jun 2007 18:16 

Maarten schreef:
Blijkbaar is er toch enige nuance maar goed we gaan dan wel erg off-topic in relatie tot het forum :wink:

http://www.arbeidsrechter.nl/h/h133.htm

Hoe dan ook, KPN heeft(maakt) zijn eigen regels. Zo houden ze hun juridische afdeling aan het werk. :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]