Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 05:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: URL blokkeren
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2006 15:14 

Ik probeer al de hele morgen bepaalde websites te blokkeren. Dit lukt, de websites zijn niet meer te bereiken. Maar zodra ik naar een website gaat met een bepaald poortnummer kom ik ook niet meer op die site. Het is niet dat ik een keurige melding krijg, maar de website blijft gewoon hangen en na verloop van tijd zegtie bekijk het maar.
Wil ik een bepaald mac nummer koppelen aan die url filter zodat een andere pc die URL niet kan zien accepteerd hij dit gewoon niet, hij springt automatisch terug naar het blokkeren van alle clients op die URL.

Wie weet raad?

Profiel  

Berichttitel: Re: URL blokkeren
BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2006 23:17 

Ik heb ook een Url-gerelateerde vraag en het lijkt op jouw probleem. Als ik bepaalde URL's blokkeer (want een werk, je kunt niet op steekwoorden blokkeren), gaan ook meteen alle poorten dicht.

Het emailprogramma krijgt geen verbinding meer en winamp kan geen radiostations meer verbinden. Alle overige websites, voor zover ik kan beoordelen, doen het wel goed, ook webmail. Maar ik wil natuurlijk gewoon kunnen blijven emailen via Outlook.

Wat moet ik allemaal instellen?

groet Rene (Slim bellen)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 05 maart 2007 23:40 
Site Admin

ik zit met hetzelfde probleem. vorige week zag ik bij toeval dat mijn dochter op http://www.spelletjes.nl had gezetten, en dan de chatbox wel te verstaan. daarna zag ik dat er 23(!!) mensen zich hadden toegevoegd op haar msn.

ik was benieuwdt wat er gebeurt was op msn dus las haar gespreksgeschiedenis na, en wat ik daar las overtrof mijn ergste fantasie, wel 7 pedofielen hadden mijn dochter haar msn ontfutseld en hadden mijn dochter van 9 proberen aan te sturen op de meest ranzigste dingen. natuurlijk heb ik aangifte gedaan op ip en hoop dat de politie hiermee iets kan.

1 dag daarna heb ik via whois gegevens contact gehad met spelletjes.nl in hilversum en hun erkennen het probleem. ze hebben wel moderators zitten, maar zodra mensen privè gaan hebben zei geen overzicht meer, met dus zeer nare gevolgen :evil: het commentaar is terecht dat de ouders als eerste overzicht behoren te houden, maar het is toch te gek dat je als site weet dat je pedo`s op je chatbox hebt zitten je zo`n chatbox dan actief laat zijn :evil:

oke ff on-topic. ik probeer dus die site te blokkeren maar hij doet niets :roll: ik heb de url toegevoegd en gedrukt op toevoegen, de box "reset" zich even en dan lijkt mij dat het moet kunnen. toch als ik die url doe dan komt die gewoon tevoorschijn op mijn pc. heeft iemand en idee hoe je het goed moet doen? kortom: sugestie`s welkom :wink:

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 maart 2007 00:01 

Tjeemig dat is heftig zeg.
Mijn zoon zit ook wel eens spelletjes.nl maar zit nooit te chatten. Wel op MSN maar dan met zijn vriendjes. Ik hou hem echter wel in de gaten door af en toe stiekum mee te kijken op zijn pc via remoteadmin.
Het is toch vreselijk dat zulk soort tuig (pedo's) zich op het internet verschuilt. Die lui zijn het doodschoppen nog niet eens waard. Ik kan me daar zo boos om maken :twisted:

Ook offtopic maar ik moest het ook even kwijt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 maart 2007 00:44 

Er is een trucje om te voorkomen dat je vanaf een pc bepaalde url's kan opvragen. Maar dan moeten je kinderen niet teveel verstand van pc's hebben want dan kunnen ze het weer uitzetten. Het gaat als volgt:

Open windows verkenner.
Ga naar \windows\system32\drivers\etc
Klik op het bestand "hosts" (zonder extensie) en open het met kladblok
In dit bestand staat onderstaande regel
127.0.0.1 localhost
Voeg daar deze regel onderaan aan toe "127.0.0.1 http://www.spelletjes.nl"

Als nu http://www.spelletjes.nl wordt geopend dan zal IE in deze file kijken waar dit eventueel te vinden is. 127.0.0.1 is het locale hostadres en er zal geen site gevonden worden. De site is vanaf deze pc niet meer bereikbaar.

De file is in principe oneindig aan te vullen. Hiermee kan je alles blokkeren wat je wil.

Hopelijk heb je hier iets aan!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 maart 2007 00:56 
Site Admin

of overstappen op vista. maak zelf gebruik van vista ultimate en daarop is ouderlijk toezicht mogelijk. waaronder het blokken van sites gekoppeld aan accounts. daarnaast zijn er nog meer mogelijkheden binnen die ouderlijk toezicht, bv. rapportages.
zie ook http://www.microsoft.com/netherlands/wi ... trols.mspx

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 maart 2007 01:00 
Site Admin

mijn dank is weer groot flappie :lol: heb het opgevolgd en de site is niet meer te vinden. nogmaals dank en hoop dat de rest van de lezers hier ook iets aan hebben (mocht dat nodig zijn)

groet marcel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 maart 2007 01:08 

Graag gedaan!!! Ik heb het niet zelf bedacht hoor maar dit is de supertrick van Kaza. Zie ook http://www.downloadmaster.nl/kl_supertrick.php

Je kan hier ook een host file downloaden waardoor een heleboel "vervelende" site geblokkeerd worden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 06 maart 2007 10:03 

Ook namens mij bedankt!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]