Jort schreef:
wezel555 schreef:
Eerstehands informatie ik werk bij de helpdesk, maar ik moet aangeven dat wij ook niet altijd geinformeerd worden over eventuele firmware updates. Maar deze keer kreeg ik deze informatie toevallig wel. Wel weet ik dat alle gemaakte instellingen op de eb verloren gaan.
klopt
Ik moet helemaal niet zo
-en van deze informatie. Een upgrade behoort met een minimum aan impact te worden uitgevoerd.
De instellingen van de gebruiker behoren niet te worden aangetast. Indien dat noodzakelijk is behoren gebruikersgegevens automatisch te worden geconverteerd naar het nieuwe formaat.
Verder behoort een geplande wijziging ruimschoots van tevoren te worden aangekondigd bij de gebruiker, met een precies tijdstip en duidelijke beschrijving van de consequenties voor de gebruiker.
Het gaat hier wel om de beschikbaarheid en bereikbaarheid op de vaste telefoonaansluiting, de beschikbaarheid van het lokale (wifi)netwerk, de firewall-instellingen benodigd voor de goede werking van applicaties.
Ik ben uitermate ongelukkig met deze gang van zaken, en dat mogen de helpdeskmedewerkers wat mij betreft onophoudelijk blijven doorgeven aan de verantwoordelijken.
Operationeel werkt het bij mij allemaal prima, maar bij dit soort acties baal ik verschrikkelijk van de manier waarop met mijn gebruikersbelangen wordt omgesprongen.
--
Herman