Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 20:14 

Jort schreef:
wezel555 schreef:
Eerstehands informatie ik werk bij de helpdesk, maar ik moet aangeven dat wij ook niet altijd geinformeerd worden over eventuele firmware updates. Maar deze keer kreeg ik deze informatie toevallig wel. Wel weet ik dat alle gemaakte instellingen op de eb verloren gaan.

klopt :)

Ik moet helemaal niet zo :)-en van deze informatie. Een upgrade behoort met een minimum aan impact te worden uitgevoerd.
De instellingen van de gebruiker behoren niet te worden aangetast. Indien dat noodzakelijk is behoren gebruikersgegevens automatisch te worden geconverteerd naar het nieuwe formaat.
Verder behoort een geplande wijziging ruimschoots van tevoren te worden aangekondigd bij de gebruiker, met een precies tijdstip en duidelijke beschrijving van de consequenties voor de gebruiker.
Het gaat hier wel om de beschikbaarheid en bereikbaarheid op de vaste telefoonaansluiting, de beschikbaarheid van het lokale (wifi)netwerk, de firewall-instellingen benodigd voor de goede werking van applicaties.

Ik ben uitermate ongelukkig met deze gang van zaken, en dat mogen de helpdeskmedewerkers wat mij betreft onophoudelijk blijven doorgeven aan de verantwoordelijken.

Operationeel werkt het bij mij allemaal prima, maar bij dit soort acties baal ik verschrikkelijk van de manier waarop met mijn gebruikersbelangen wordt omgesprongen.

--
Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 21:27 

Ben het met Herman helemaal eens.

Voor KPN is het lastig en duur(tijd en geld) om iedere IPB gebruiker op de hoogte te stellen. Dus drukken ze het er doorheen met een 1000-tal en wachten af wat er gebeurd. Met de eerste 1.40 versie ging het fout en duurde het een aantal weken voordat de tweede 1.40 versie kwam.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 14 jan 2007 21:44 

Maar kan iemand van jullie dan ook aangeven welke eventuele problemen met deze firmwareupdate opgelost gaan worden resp welke wijzigingen het betreft :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 00:09 

Marcel schreef:
Voor KPN is het lastig en duur(tijd en geld) om iedere IPB gebruiker op de hoogte te stellen.

Komkom, daar zijn mogelijkheden voor tegenwoordig. Dergelijke informatievoorziening kan perfect mbv RSS-feed worden geregeld.
De informatie zodanig inrichten dat iedere gebruiker eruit kan afleiden wanneer hij aan de beurt is. En dat dan niet 1 dag van tevoren, maar bijvoorbeeld een week.

--
Herman

Profiel  

Berichttitel: Firmware upgrade
BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 00:16 

Maarten schreef:
Maar kan iemand van jullie dan ook aangeven welke eventuele problemen met deze firmwareupdate opgelost gaan worden resp welke wijzigingen het betreft :?:

Dat zou inderdaad handig zijn, die informatie. Waarom moeten al mijn instellingen het veld ruimen? Lost de upgrade 1 bijvoorbeeld 1 van de klachten op die ik of anderen hebben gemeld? Of worden nieuwe problemen geintroduceerd?

--
Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 00:19 

herelder schreef:
Marcel schreef:
Voor KPN is het lastig en duur(tijd en geld) om iedere IPB gebruiker op de hoogte te stellen.

Komkom, daar zijn mogelijkheden voor tegenwoordig. Dergelijke informatievoorziening kan perfect mbv RSS-feed worden geregeld.
De informatie zodanig inrichten dat iedere gebruiker eruit kan afleiden wanneer hij aan de beurt is. En dat dan niet 1 dag van tevoren, maar bijvoorbeeld een week.

--
Herman

En als ze het een beetje netjes doen, eerst de config uitlezen.
Vervolgens nieuwe firmware er in schieten en hup de config er weer in zetten.

Zou me trouwens verbazen als ze het al niet zo deden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 11:54 

Is een gemaakte backup nog normaal terug te zetten na deze aktie?

Of werkt dat ook niet?

Profiel  

Berichttitel: formware upgrade
BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 12:16 

wivando schreef:

Of werkt dat ook niet?

Je kunt helemaal niets. Je kunt geen backup maken, je kunt dus niets terugzetten ook. De speedtouch 780 heeft een wereld aan mogelijkheden, maar de KPN-versie van de firmware is tot op het ridicule af uitgekleed.

Als de komende upgrade voorziet in fatsoenlijke mogelijkheden die je lokale beheer ondersteunen (zoals bijvoorbeeld backup/restore van je lokale instellingen) zou dat de moeite waard zijn.

Heren van de helpdesk, zijn jullie er al achter wat die upgrade ons gaat bieden? Of krijgen we alleen lasten en geen lusten?

--
Herman

Profiel  

Berichttitel: Re: formware upgrade
BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 12:35 

herelder schreef:
Heren van de helpdesk, zijn jullie er al achter wat die upgrade ons gaat bieden? Of krijgen we alleen lasten en geen lusten?

--
Herman

Helaas zullen ze de inhoud van deze update niet in detail aan hun doorgeven,dus blijft het afwachten :roll:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma 15 jan 2007 12:46 

Maarten schreef:
herelder schreef:

Helaas zullen ze de inhoud van deze update niet in detail aan hun doorgeven,dus blijft het afwachten :roll:

Dan hoop ik wel dat de helpdeskers de suggesties die we hier doen voortdurend onder de neus blijven wrijven van de verantwoordelijken, en duidelijk maken dat de huidige manier van werken van minachting getuigt voor de gebruikers. Dus blijven zeuren alstublieft.

--
Herman

Profiel  

BerichtGeplaatst: di 16 jan 2007 22:52 

herelder schreef:
wivando schreef:

Of werkt dat ook niet?

Je kunt helemaal niets. Je kunt geen backup maken, je kunt dus niets terugzetten ook. De speedtouch 780 heeft een wereld aan mogelijkheden, maar de KPN-versie van de firmware is tot op het ridicule af uitgekleed.

Als de komende upgrade voorziet in fatsoenlijke mogelijkheden die je lokale beheer ondersteunen (zoals bijvoorbeeld backup/restore van je lokale instellingen) zou dat de moeite waard zijn.

Fijns, ze hebben mij dus afgelopen nacht te grazen genomen. Ik zie geen nieuw softwareversienummer, het enige wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat de Speedtouch niet meer op zomertijd staat. Nou, dat is het echt waard hoor. Mail weer een dag vertraagd, met een beetje pech zelfs 3 dagen (ik noem het belangijkste gevolg). Kan ik wifi-netwerknaam weer wijzigen, alle servers opnieuw koppelen aan de juiste PC, en dat gaat ook zo lekker, na 1 toewijzing loopt die functie vast en moet je de boel weer resetten, dat schiet lekker op. Tsja, voor het wijzigen van de zomertijd-instelling is het onvermijdelijk dat je je lokale instellingen kwijtraakt, maar dan heb je ook wat: Geen zomertijd.

Ben ik kwaad? Ja, ik ben kwaad. Ik wist (alleen dankzij dit forum) van te voren dat het ging gebeuren en toch ben ik kwaad. Wat is dit voor amateuristisch gestoethaspel?

--
Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 jan 2007 00:35 

Zet je je boosheid ook om in een schrijven richting KPN met het verzoek om hier in de toekomst professioneler mee om te gaan (ook al weet je dat de impact wellicht gering is) :?: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 jan 2007 00:52 

Maarten schreef:
Zet je je boosheid ook om in een schrijven richting KPN met het verzoek om hier in de toekomst professioneler mee om te gaan (ook al weet je dat de impact wellicht gering is) :?: :wink:

Goed idee. Maar wie bij KPN ga ik aanschrijven dan als ik wil dat het aankomt bij een beleidsmaker?

--
Herman

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 17 jan 2007 00:52 

herelder schreef:
Maarten schreef:

Goed idee. Maar wie bij KPN ga ik aanschrijven dan als ik wil dat het aankomt bij een beleidsmaker?

--
Herman

Jij mag niet weer vragen :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]