Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 17 dec 2006 22:30 

Ik heb nu al twee keer meegemaakt dat ik niet te bereiken was via mijn telefoon, ik kon ook niet naar buiten bellen: na het draaien van een nummer kreeg ik elke keer in gesprek ( nou nou, die heeft het druk).
Na het resetten dmv de spanning eraf werkt alles weer normaal, zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik had op dat moment wel gewoon internetverbinding en was niks aan het downloaden ofzo, sterker nog, mijn computer stond gewoon uit. :? :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 dec 2006 23:43 

Wanneer heb je dit gehad :?: Gister was er idd een storing op het gebied van Telefonie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 17 dec 2006 23:59 

Precies hetzelfde gehad afgelopen vrijdag- en zaterdagochtend. Van mobiel naar vast kwam er geen eens een verbinding tot stand en andersom niet een in gesprektoon, maar een van de haak toon.
Na het uit- en weer aanzetten van het modem werkte alles weer :?: :?: :?:

Bij mij stond de pc ook gewoon uit 's morgens. Verders op de dag geen problemen. Zal wel met die genoemde storing te maken hebben gehad. Af wachten maar.

Vanmorgen geen last trouwens. :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 08:54 

Het kan te maken hebben gehad met de storing,maar het kan ook iets "nieuws" zijn.Omdat de Speedtouch nog maar recentelijk wordt uitgeleverd en dus betrekkelijk nieuw,is het wel van belang om terukerende storingen te melden bij de HD want dat is bij frequent voorkomende zaken evt een reden om bugs middels een firmware update (daar waar dat gaat) op te lossen.

Maw schroom dus niet dit soort zaken te melden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 16:58 

Vanmorgen weer geen verbinding. Net toch maar de helpdesk (0800-0505) gebeld. Erg vriendelijke meneer aan de lijn.
Na veel gevraag, kwam het er eigenlijk op neer, dat het modem alle udp sessies onthoudt en deze niet opschoont. Dit kan dan problemen geven met bellen. Pas na een reset (uit/aan) is het modem deze gegevens kwijt.

Het gekke is, ik bel al vanaf 18-11 digitaal en heb pas sinds afgelopen vrijdag last hiervan. Kon die meneer mij ook geen antwoord opgeven.
Hij ging ervan uit dat dit op zeer korte termijn via een firmware-update wel opgelost zal worden.
Tot die tijd lekker blijven resetten dus. :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 17:07 

Ik had vandaag ook weer hetzelfde probleem, dus heeft het niets met de storing te maken, ik zal ooks eens bellen.
Is dat niet handmatig op te schonen?
Krijgen we nu ook restitutie van abbonnementskosten :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 18:08 

Je kunt het "handmatig" opschonen door de idd even de Speedtouch uit en weer aan te zetten.Naar het schijnt heeft het te maken met het vollopen van de firewall en zijn logfile.Is dus iets anders dan udp sessies,maar goed er word wel vaker iets naders gezegd :roll:

Het plan is om begin 2007 (wanneer dat dan ook is) het telefonie verkeer defintief te scheiden van het adsl verkeer omdat oa Qos nog steeds niet goed werkt en verder streaming,P2P verkeer en nog een aantal zaken toch teveel negatieve impact hebben op de gecombineerde dienst !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 21:02 

Ook ik kon afgelopen vrijdag en zaterdag niet bellen
oplossing is tot nu toe alleen modem uit/aan zetten
is lastig maar mee te leven

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 22:07 

@Ave:maar advies is wel om dit bij de HD te melden zodat me inzicht krijgt in de omvang van de problamtiek en dus ook de evt prioriteitsstelling kan aanpassen als het gaat om een oplossing.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 22:23 

ave schreef:
Ook ik kon afgelopen vrijdag en zaterdag niet bellen
oplossing is tot nu toe alleen modem uit/aan zetten
is lastig maar mee te leven

Vanaf vrijdagavond was er bijna het hele weekend een storing bij de SIP server 2 in Amsterdam. Stond ook vermeld op de storingpagina's van de providers.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 23:01 

Maarten,

Ik heb dit vrijdag gemeld bij de HD
Deze hebben vanaf afstand de modem getest
Zowel DSL als VOICE waren goed
Advies was uit/aan zetten modem

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 18 dec 2006 23:39 

OK is allemaal heel leuk en aardig maar ik zou het toch wel fijn vinden om bereikbaar te zijn en ik kom er pas achter dat het foute boel is als ik zelf wil bellen, in de tussentijd kan niemand mij bereiken.
Ik ben niet zo blij met het telkens resetten, voor mij is dat te doen maar niet voor de rest van het gezin ( modem is niet echt makkelijk te bereiken, zou ook niet nodig moeten zijn). is dat niet zo. Ik heb vandaag tot twee keer toe geprobeerd te bellen naar de HD maar kreeg steeds te horen dat het te druk was, belt u een andere keer weer: ik heb nog meer te doen!! Is het ook mogelijk om via de web-interface het modem opnieuw te starten, die optie zit erin, heeft dit hetzelfde effect?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 15:08 

@Honda:je hoeft niet te resetten,uit en weer aan doen is voldoende in deze,want dat leegt de files.Je kunt dit idd ook doen als je inlogt op je modem.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 18:19 

Net maar weer gebeld. Vandaag lijkt het wel een jojo. Nu melde de helpdesk meneer mij dat er nog steeds een storing openstaat aan een server, waar wij blijkbaar ook op zitten.
Dit moeten we eerst afwachten en dan nog maar eens kijken. Ik heb nog nog geduld :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 dec 2006 21:22 

Heeeee ik heb toevallig vandaag eindelijk ook de helpdesk te pakken gekregen en hetzelfde te horen gekregen: er zijn nu nog 3500 abbonnees op deze server met problemen, er wordt hard aan gewerkt, er is nog niet bekend wanneer het opgelost is.
Met het spanningsloos maken van de EB logt deze opnieuw in waardoor er weer gebeld kan worden totdat de verbinding weer vervalt/verbroken wordt ( met de server welteverstaan), zo zou het probleem in elkaar zitten en niet in de EB.
Achteraf bekeken zou het ook vreemd zijn als het aan de EB ligt, deze heeft tot vorige week do / vrij probleemloos gewerkt.
We wachten nog even af
:? :shock:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]