Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 19 apr 2025 13:23

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 11:22 

Geachte heren,

Ik heb een probleem met het aanmelden van de EPB aan mijn laptop, ik heb Windows XP SP 2 gedownload op mijn laptop dat is een vereiste om contact te maken. Nu wil ik de EPB aanmelden via de SX......... code maar deze herkent hem niet, daarna nog via KPN.com verder uitgewerkt blijkt dat ik nog een soort bestandje (met allemaal nummers http://18......) moet downloaden om contact te krijgen, dit ook gedaan maar dan krijg ik de melding dat het bestandje niet werkt met Windows XP SP2

Dus de een verwijst naar de ander en als ik ze samen erop zet lukt dat nog steeds niet, internetten via de draad kan ik wel

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mvg

Bas Verbunt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 11:33 

@Bas:Heb je de topics gelezen die bovenaan in deze sectie staan mbt Wifi dan wel draadloos ?
Wat voor bestandje heb je het over ? Heb je ergens een firewall nog actief ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 11:56 

Hey,

je moet hem niet aanmelden via de SX code (dat is de naam van je netwerk) je moet hem aanmelden via de WPA code welke je in een brief ontvangen hebt.

Je krijgt wel die pop up 'voer uw key/naam in voor dit netwerk" ? Want dan gaat het daar denk fout. Even in de brieven zoeken, heb je die niet kan je zelf de key wijzigen naar iets exotisch in de box.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 12:16 
Site Admin

wopper schreef:
Even in de brieven zoeken, heb je die niet kan je zelf de key wijzigen naar iets exotisch in de box.

vergeet dan trouwens ook niet deze sleutel ook te wijzigen in mijn kpn.

Meen je dat? Geheheh zo wel een hele goede tip...ga hem daar gelijk even inzetten.

EDIT: hij moet het in HEX notatie hebben, en dat heb ik niet voor WPA dat is toch alleen bij WEP? Hmmm zal hem thuis eens aan en uitzetten kijken wat er gaat gebeuren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 15:42 

ik heb laatst ook een probleem om met m'n laptop het internet op te gaan via de eb maar ik ben naar mijn kpn gegaan daar heb ik het kanaal ingesteld op 9 en via een knopje voorop de laptop de wifi aangezet en toen kwam ik de sx tegen van de eb en sleutel ingevoerd en internetten maar.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 15:53 
Site Admin

jwagenaar schreef:
wopper schreef:
Even in de brieven zoeken, heb je die niet kan je zelf de key wijzigen naar iets exotisch in de box.

Meen je dat? Geheheh zo wel een hele goede tip...ga hem daar gelijk even inzetten.

EDIT: hij moet het in HEX notatie hebben, en dat heb ik niet voor WPA dat is toch alleen bij WEP? Hmmm zal hem thuis eens aan en uitzetten kijken wat er gaat gebeuren.

voor alle duidelijkheid; de cursieve tekst is geen opmerking van mij. wellicht een van mijn collega's: wopper?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 16:36 

jwagenaar schreef:
jwagenaar schreef:
wopper schreef:

voor alle duidelijkheid; de cursieve tekst is geen opmerking van mij. wellicht een van mijn collega's: wopper?

Hmmm dat moest een EDIT van mijn eigen bericht zijn ! Excuses. Ik verbaasde me over het feit dat het in HEX notatie moest (niet echt gebruiksvriendelijk)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 19:52 

Nu maar even wachten op de topic starter :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]