Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 23 nov 2024 22:07

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di 12 dec 2006 19:17 

Hoi,

Is het mogelijk een tweede router aan te sluiten op de EB.
In mijn geval wil ik graag de speedtouch router er op aansluiten, weet alleen niet of het mogelijk is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 12 dec 2006 20:00 

Het kan wel alleen is het wel lastig configureren, je zou het IP van die router dan in EXPOSED host moeten zetten in de EB.

Waarom wil je dit? Misschien is er een beter/mooiere oplossing?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 10:24 

Misschien voor extra afscherming van je interne netwerk, gebruik het hier ook, en NAT mijn verbindingen twee maal, het configureren valt wel mee, in de EB NAT je alles naar je tweede router, en daar routeer je het verkeerd naar het juiste ip adres.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 12:05 

arjanhs schreef:
Misschien voor extra afscherming van je interne netwerk, gebruik het hier ook, en NAT mijn verbindingen twee maal, het configureren valt wel mee, in de EB NAT je alles naar je tweede router, en daar routeer je het
verkeerd naar het juiste ip adres.

Moet denk ik verkeer zijn:P Maar appart want ik kreeg dit niet werken met me vroegere ADSL modem. Maar het zeker een stuk veiliger alleen je hebt meer configureer werk.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 14 dec 2006 12:41 

arjanhs schreef:
Misschien voor extra afscherming van je interne netwerk, gebruik het hier ook, en NAT mijn verbindingen twee maal, het configureren valt wel mee, in de EB NAT je alles naar je tweede router, en daar routeer je het verkeerd naar het juiste ip adres.

Ik begrijp dit niet echt,maar misschien kun je me het uitleggen :?:
Een van de eigenschappen van een modem-router zoals de EB is oa de afscherming van je interne netwerk door een firewall die het verkeer aan de buitenkant bewaakt,dus waarom dan de functie van de een uitzetten en er een tweede modem/router achter hangen met als risico dat je problemen krijgt bij bijv openen van poorten :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 15 dec 2006 19:01 

Maarten schreef:
Ik begrijp dit niet echt,maar misschien kun je me het uitleggen :?: Een van de eigenschappen van een modem-router zoals de EB is oa de afscherming van je interne netwerk door een firewall die het verkeer aan de buitenkant bewaakt,dus waarom dan de functie van de een uitzetten en er een tweede modem/router achter hangen met als risico dat je problemen krijgt bij bijv openen van poorten :?

Ik spreek hier niet over het uitschakelen van een van de functies, beide firewall functionaliteit blijft behouden, van de laatste router in mijn netwerk, weet ik zeker dat er geen aanpassingen van buitenaf in kunnen worden gemaakt, in het EB kun je aanpassingen in je modem maken mbv de cokcpit op de KPN site, dit houd in dat er ook meer mogelijk is.

Op deze manier heb ik deze mogelijkheid verder afgeschermd.

Arjan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 jan 2007 21:40 

wopper schreef:
Het kan wel alleen is het wel lastig configureren, je zou het IP van die router dan in EXPOSED host moeten zetten in de EB.

Waarom wil je dit? Misschien is er een beter/mooiere oplossing?

Doel is het om pc's te sturen voor wat betreft het internet gebruik. In mijn vorige router kan ik verschillende tijdklokken instellen voor het internet gebruik. vb: ik wil altijd internetten en de kid's tot een bepaalde tijd, daarna moet het signaal bij hun wegvallen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 06 jan 2007 22:27 

Toeter schreef:
Doel is het om pc's te sturen voor wat betreft het internet gebruik. In mijn vorige router kan ik verschillende tijdklokken instellen voor het internet gebruik. vb: ik wil altijd internetten en de kid's tot een bepaalde tijd, daarna moet het signaal bij hun wegvallen.

Dat schijnt ook via instellingen in het register te kunnen of dmv software als dit:

http://www.akrontech.com/

Je zou de gratis proef eens kunnen proberen :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 07 jan 2007 10:43 

Toeter schreef:

Ik kan me natuurlijk vergissen, maar volgens mij kan dat in de Siemens EB (1.40.9) ook. Niet geprobeerd overigens.

Advanced Settings > Internet > Firewall > Access Control > On. Lees eventueel de helptekst (klik op vraagteken) die erbij staat.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]