Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu za 19 apr 2025 21:32

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do 09 nov 2006 00:35 

hallo

ik probeer een probleem voor mijn opa op te lossen die heeft sinds 2 maanden een experia bos nu zat hij vorige week te internetten zoals altijd en toen hij klaar was heeft hij zijn laptop uitgezet

toen hij een dag later zijn laptop aanzetten kan zijn laptop de experiabox niet meer vinden hij heeft draadloos verbinding via wifi

om te kijken of het aan de experiabox ligt heb ik met mijn psp gekeken of hij hem wel kon vinden en die vind hem wel dus
weet iemand wat het kan zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 09 nov 2006 12:31 
Site Admin

je zult toch wat meer info moeten geven. welk besturingssysteem, merk en type wifikaart, verbinding wifikaart met windowssoftware of software wifikaart, automatisch of vast kanaal, e.d.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 10 nov 2006 00:08 

Meestal is de oorzaak dat de EB niet op een vast kanaal(tussen 1 en 11) staat.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 22:57 

Handige tip, heb ik heel wat aan gehad, af en toe viel mijn laptop uit.

Vaak nadat buiten mijn handelen om de experiabox is gereset. Dan kon ik zien aan de tijd online als ik rechtstreeks inlogte op de experiabox.

Is KPN af en toe bezig?

toen ik de experiabox op kanaal 1 zette werd gelijk het signaal heel zwak en moest ik met de laptop bijna in de meterkast kruipen voor een verbinding. De box staat nu vast op kanaal 10 en heb een heel sterk signaal, de buren zitten al op 11 dus dat was geen optie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 23:24 

KPN laadt geregeld nieuwe firmware in de EB. Op een vast kanaal zetten doe je in "MijnKPN". Als je het niet veranderd in "MijnKPN" maar in de webinterface van de EB, worden bij een volgende firmware update deze gegevens gewijzigd in de data van de instellingen bij "MijnKPN" en kan je hetzelfde probleem krijgen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 23:32 

ok, doe ik het ook nog even bij mijnkpn, dank je wel

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec 2006 13:31 

Marcel schreef:
KPN laadt geregeld nieuwe firmware in de EB. Op een vast kanaal zetten doe je in "MijnKPN". Als je het niet veranderd in "MijnKPN" maar in de webinterface van de EB, worden bij een volgende firmware update deze gegevens gewijzigd in de data van de instellingen bij "MijnKPN" en kan je hetzelfde probleem krijgen.

Maar als je de instellingen via de web-interface van de EB aanpast, worden ze op MijnKPN gewoon getoond.

Na de recente aanpassingen van de firmware was ik in ieder geval mijn instellingen kwijt. Zal mijn eigen instellingen nog eens doen via MijnKPN en dan zien we de volgende keer weer verder.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 24 dec 2006 13:55 

Frank schreef:
Maar als je de instellingen via de web-interface van de EB aanpast, worden ze op MijnKPN gewoon getoond.

Zover ik weet is er (nog)geen database koppeling tussen de webinterface en "Mijn KPN" en "Beheer telefoniegegevens".

Als je de Wifi wijzigingen veranderd in "Mijn KPN" of "Beheer telefoniegegevens" worden deze toegevoegd aan de klanten database in de KPN servers. Bij een firmware update worden deze gegevens geladen. Het is jammer voor gebruikers zoals jij dat de andere gewijzigde gegevens niet vastgelegd kunnen worden in die klanten database.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 dec 2006 13:01 

Marcel schreef:
Als je de Wifi wijzigingen veranderd in "Mijn KPN" of "Beheer telefoniegegevens" worden deze toegevoegd aan de klanten database in de KPN servers. Bij een firmware update worden deze gegevens geladen. Het is jammer voor gebruikers zoals jij dat de andere gewijzigde gegevens niet vastgelegd kunnen worden in die klanten database.

Aangezien ik toch al diverse zaken handmatig moet doen, doe ik alles maar lokaal. Ze willen mijn WPA-PSK niet accepteren omdat hij te lang (32 ipv 26) is en hij bevat vreemde karakters (zoals bijvoorbeeld een &) :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 27 dec 2006 13:30 

Frank schreef:
Aangezien ik toch al diverse zaken handmatig moet doen, doe ik alles maar lokaal. Ze willen mijn WPA-PSK niet accepteren omdat hij te lang (32 ipv 26) is en hij bevat vreemde karakters (zoals bijvoorbeeld een &) :?

Ik snap je niet. Een 128bits WPA key is 26 karakters lang en hexadecimaal(0 t/m 9 en A t/m F). Dus waarom een code van 32 karakters lang met & tekens, dan vraag je om problemen?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]