Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 07:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo 15 okt 2006 13:04 
Hallo,

Ik heb twee computer is mijn netwerk via experiabox. Allebei draadloos, dat werkt perfect. Maar nu wil ik mijn printer aansluiten op de experiabox, maar hij word niet herkent. Ik heb namelijk lexmark 2300 serie. Als ik op de website van kpn leeste, moet elke printer erop kunnen, want ze vermelden niet erbij dat alleen een bepaalde printer kan? Iemand een oplossing?

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 15 okt 2006 14:23 

Deze informatie heb je wellicht niet gezien ?

viewtopic.php?t=153

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 14:48 

Mijn printer op de USB van EB aangesloten.
ALLES gaat goed bij het installeren.\Zowel de PC als de EB herkennen de printer.
ECHTER: Bij het printen verdwijnt alles in een zwart gat.

Planet IpB Experiabox Firmware 1.38.6-iptv
Printer : HP laserjet 1018

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 15:38 
Site Admin

loop onderstaande eens goed door:

U kunt op de USB-aansluiting van de KPN Experia Box een printer of een USB-opslagapparaat aansluiten. Deze zijn dan via het netwerk te gebruiken door alle computers. Via http://www.kpn.com kunt u een USB-opslagapparaat beveiligen met een wachtwoord.

Voor het gebruik van een USB-opslagapparaat is geen aparte software vereist. Het USB-opslagapparaat zal zichzelf bekend maken in de netwerkomgeving in de werkgroep "Werkgroep". U kunt dit via http://www.kpn.com veranderen in een door u gewenste werkgroep.

Een printer aangesloten op de KPN Experia Box werkt maar in één richting. Dit betekent dat eventuele meldingen vanaf de printer, over papier of inkt, niet gemeld kunnen worden op de computer.

De drivers voor de printer worden geleverd door de fabrikant van de printer of bevinden zich al in het operatingsysteem van uw pc. Het kan noodzakelijk zijn om deze te installeren volgens de door de fabrikant voorgeschreven methode.

Nadat een printer is aangesloten op de KPN Experia Box, kunt u de printer installeren op uw pc. Het installeren onder Windows 2000 en XP gaat als volgt:
Klik op Start en ga naar Instellingen
Klik op Printers
Klik op Printers toevoegen
Selecteer een lokale printer, niet automatisch een Plug en Play printer laten zoeken
Klik op Volgende en selecteer Een nieuwe poort aanmaken, en als type poort een standaard TCP/IP poort
Klik op Volgende
Vul het IP-adres 192.168.2.1 van de KPN Experia Box in. De poortnaam wordt automatisch ingevuld.
Klik op Volgende
Selecteer bij Apparaattype achter standaard de Network Printer Server (1port)
Selecteer uw printer en rond deze installatie op voor de voor u gewenste situatie af

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 20:51 

Onder de EB staat ook optie printer server aangevinkt ? Usb led kan wel branden maar dat is niet voldoende. Staat de printer wel Gereed/online vermeld onder het printer en faxen configuratiescherm. :wink:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr 03 aug 2007 12:09 

Hallo,

Ik heb gepoogd mijn printer, Canon PIXMA MP600R aan te sluiten op de usb-poort van de EB volgens onderstaande procedure. Maar de printer wordt niet herkend. Het signaallampje van de usb brandt wel. Wat kan er mis zijn gegaan?
De printer doet het overigens wel normaal via usb direct op de pc. Zijner specifieke voor- of nadelen aan aansluiting op de EB, behalve eenrichtingverkeer?
B.v.d. voor de reactie,
Ton

jwagenaar schreef:
loop onderstaande eens goed door:

U kunt op de USB-aansluiting van de KPN Experia Box een printer of een USB-opslagapparaat aansluiten. Deze zijn dan via het netwerk te gebruiken door alle computers. Via http://www.kpn.com kunt u een USB-opslagapparaat beveiligen met een wachtwoord.

Voor het gebruik van een USB-opslagapparaat is geen aparte software vereist. Het USB-opslagapparaat zal zichzelf bekend maken in de netwerkomgeving in de werkgroep "Werkgroep". U kunt dit via http://www.kpn.com veranderen in een door u gewenste werkgroep.

Een printer aangesloten op de KPN Experia Box werkt maar in één richting. Dit betekent dat eventuele meldingen vanaf de printer, over papier of inkt, niet gemeld kunnen worden op de computer.

De drivers voor de printer worden geleverd door de fabrikant van de printer of bevinden zich al in het operatingsysteem van uw pc. Het kan noodzakelijk zijn om deze te installeren volgens de door de fabrikant voorgeschreven methode.

Nadat een printer is aangesloten op de KPN Experia Box, kunt u de printer installeren op uw pc. Het installeren onder Windows 2000 en XP gaat als volgt:
Klik op Start en ga naar Instellingen
Klik op Printers
Klik op Printers toevoegen
Selecteer een lokale printer, niet automatisch een Plug en Play printer laten zoeken
Klik op Volgende en selecteer Een nieuwe poort aanmaken, en als type poort een standaard TCP/IP poort
Klik op Volgende
Vul het IP-adres 192.168.2.1 van de KPN Experia Box in. De poortnaam wordt automatisch ingevuld.
Klik op Volgende
Selecteer bij Apparaattype achter standaard de Network Printer Server (1port)
Selecteer uw printer en rond deze installatie op voor de voor u gewenste situatie af

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]