Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu ma 25 nov 2024 08:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 12:36 
voor de siemens, is de juiste adapter DV 121 UP 12v 1200mA

heb een brief van planet gekregen met deze gegevens.
voor mij niet relevant want ikzelf heb de thomson speedtouch, met adapter AA-181 ABN 18v-1ampere


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 13:14 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
wopper schreef:
Maarten schreef:
Gaat dan binnen KPN dit soort brieven ook aanpassen ?


Nou snap ik er echt helemaal niets meer van, wie heeft de officiele brief? Want of ik haal het door de war, of de kpn medewerker heeft dingen door elkaar gehaald...

Heeft iemand de brief die hij even over wil tikken?

Citaat:
IK werk zelf bij KPN, en kan je uit ervaring zeggen dat de 1500 mAH adapter de juiste is. waarschijnlijk heb je nu de 48120120-C5 (1200 mAh), dat is dus de FOUTE adapter. Je kan beter nog een keer bellen naar HetNet (of naar de storingsdienst van KPN, 0800-0407), en vragen of ze je de 1500 mAh adapter willen sturen (type dv-121a2up). Met die adapter moet het wel lukken.



Zal eens even kijken wat er precies in staat !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 13:38 
gedeelte uit de brief die ik van Planet ontving.

Er zijn enkele zaken bekend waardoor er storingen kunnen optreden en wij hebben enkele adviesen om verstoringen uit te sluiten.Wij verzoeken u onderstaande punten door te nemen en waar mogelijk aante passen.

juiste kabels,juiste adapter?

. controleer als eerste alle aansluitingen,wellicht is een van de contakten niet goed aangesloten,waardoor er storing ontstaat.
. Als de KPN Experia box is aangesloten met de adapter, type MU18-2120150-c5 (12v 1500mA) dan dient deze door ons omgeruild te worden.U kunt hiervoor telefonich contact met ons opnemen.De adapter levert te weinig spanning,wat voor een storing kan zorgen.


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 14:02 
Offline

Geregistreerd: do 02 nov 2006 10:47
Berichten: 261
Nou dan heb ik het door elkaar gehaald en degene (van kpn?) die het bericht poste ook.

Of de brief is verkeerd gedrukt...

In mijn ogen is 1500mah of 1200mah de 1200 variant de zwakste en dient vervangen te worden maar de brief spreekt het tegen. Prima ;-) maar zal me niet verbazen als hier een foutje in is geslopen.

Iemand van KPN die antwoord kan geven?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 21:07 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
magik schreef:
Waar het op neer komt is het volgende:
MU18-2120150-C5 (12v 1500 mA) moet vervangen worden door de DV-121A2UP (12v 1200 mA)
De adapter levert te weinig spanning, wat voor een storing kan zorgen
Dit klopt helemaal.

Standaard wordt bij de Siemens EB de MU18-2120150-C5 (12v 1500 mA) geleverd, bij problemen moet deze vervangen worden door de DV-121A2UP (12v 1200 mA).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 06 dec 2006 21:49 
Offline

Geregistreerd: zo 12 nov 2006 12:48
Berichten: 13
Woonplaats: Delfzijl
Begrijk ik het nu goed, zijn er 3 type's adapters voor de Siemens EB, t.w.

48120120-C5 (12 V / 1200 mAh),
MU18-2120150-C5 (12 V / 1500 mA),
DV-121A2UP (12 V / 1200 mA).

En is alleen de laatste, dus DV-121A2UP de enige goede?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2006 00:07 
Offline

Geregistreerd: do 02 nov 2006 10:47
Berichten: 261
Ja dat had ik ook geconstateer, maar ik volg het niet meer. Maar logscher wijs denk je dat de 1500 de goede is omdat hij de hoogste cappaciteit heeft.

Maar ja wat in de brief staat zal wel goed zijn!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2006 10:49 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 16:09
Berichten: 3547
In de brief die ik gekregen heb staat het volgende:

Quote:

Als uw KPN Experia box is aangesloten met de adapter type MU18-2120150-C5 (12V 1500 mA) dan dient deze door KPN omgeruild te worden.De adapter levert te weinig spanning,wat voor een storing kan zorgen.

Unquote

Gedateerd 9-28-2006


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 07 dec 2006 13:18 
Offline

Geregistreerd: di 08 aug 2006 20:41
Berichten: 9
Woonplaats: Oost-Souburg
Misschien is er een technisch probleem met de adapter, en presteert deze niet zoals hij zou moeten doen volgens spec v/d leverancier.
12V op het plaatje wil nog niet zeggen dat dit ook er uit komt!?

_________________
Het grootste probleem van je PC, ben jezelf !


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 dec 2006 18:23 
Offline

Geregistreerd: wo 27 dec 2006 07:42
Berichten: 79
Woonplaats: Westervoort
Kevin schreef:
Ja, welke is nou écht de juiste adapter?!? :?


Daar zit ik ook mee. Het Net geeft aan dat ik de juiste adapter heb,
en KPN geeft aan dat ik de verkeerde heb.

Nou ik snap het ook niet meer.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 dec 2006 18:45 
Offline

Geregistreerd: vr 17 maart 2006 21:09
Berichten: 1657
Bij problemen wordt de standaard adapter MU18-2120150-C5 (12 V / 1500 mA) door de KPN monteur vervangen voor de DV-121A2UP (12 V / 1200 mA).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 dec 2006 18:53 
Offline

Geregistreerd: wo 27 dec 2006 07:42
Berichten: 79
Woonplaats: Westervoort
Marcel schreef:
Bij problemen wordt de standaard adapter MU18-2120150-C5 (12 V / 1500 mA) door de KPN monteur vervangen voor de DV-121A2UP (12 V / 1200 mA).


Ik dacht dat de 1200 mA te weinig stroom leverde,
en dat je daarom een 1500 mA moet hebben.

Dat is mij zo verteld. ????


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 dec 2006 20:05 
Offline

Geregistreerd: wo 27 dec 2006 07:42
Berichten: 79
Woonplaats: Westervoort
henri-aalten schreef:
Marcel schreef:
Bij problemen wordt de standaard adapter MU18-2120150-C5 (12 V / 1500 mA) door de KPN monteur vervangen voor de DV-121A2UP (12 V / 1200 mA).


Ik dacht dat de 1200 mA te weinig stroom leverde,
en dat je daarom een 1500 mA moet hebben.

Dat is mij zo verteld. ????


Op de site van het net staat dit.

Adapter
Aansluiting voor de voeding (12 Volt gelijkspanning 1.5 A).

Wie het weet mag het zeggen !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 dec 2006 20:06 
Offline

Geregistreerd: do 12 okt 2006 20:12
Berichten: 77
De brief:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u bij onze helpdesk een storing met betrekking tot de kwaliteit van uw telefoonverbinding gemeld. Wij hebben uw aansluiting nagekeken en geen oorzaak gevonden in het netwerk van KPN.

Mocht u nog problemen ondervinden met uw aansluiting, dan verzoeken we u onderstaande punten te controleren bij u thuis. Wij hebben ervaren dat veel storingen bij onze klanten verholpen konden worden dankzij één van onderstaande oplossingen.

Indien u de storing met de onderstaande adviezen niet kunt verhelpen, dan verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met de Multiplay helpdesk via telefoonnummer 0900 – 0244 (€0,10/min). Deze helpdesk is dagelijks van 8:00 tot 22:00 uur bereikbaar.

• Controleert u als eerste alle aansluitingen. Wellicht is een van de contacten niet goed aangesloten, waardoor er storing ontstaat.

• Als uw KPN Experia box is aangesloten met de adapter, type MU18-2120150-C5 (12v 1500 mA) dan dient deze door KPN omgeruild te worden. De adapter levert te weinig spanning, wat voor een storing kan zorgen. Wilt u in dit geval contact opnemen met de Multiplay helpdesk: 0900-0244. Uiteraard zijn er voor u aan deze omruil geen kosten verbonden.

• Indien uw KPN Experia Box met een grijze patchkabel is aangesloten op de hoofdaansluiting (waar de telefoonkabel uw huis binnenkomt), wilt u de grijze kabel dan vervangen door de witte kabel. De witte kabel is meegeleverd in uw InternetPlusBellen pakket. De grijze kabel bevat vier koperdraadjes en de witte kabel slechts twee. Vaak zijn de verkeerde draadjes uit de grijze kabel aangesloten, wat storingen kan veroorzaken.

• Test met één telefoontoestel, bij voorkeur geen draadloos toestel, de kwaliteit van uw telefoonverbinding. U kunt dit testen door het telefoontoestel direct aan te sluiten op de TEL1 uitgang van de KPN Experia Box. Het komt voor dat meerdere toestellen onderling storingen veroorzaken. Als de kwaliteit van uw telefoonverbinding met één toestel goed is, dan zit de storing vermoedelijk in de combinatie van de overige toestellen die u heeft aangesloten.

• Indien u een draadloos toestel gebruikt, zorg dat de afstand tussen het draadloos basisstation van uw telefoon en uw KPN Experia box minimaal 3 meter bedraagt. Als deze te dicht bij elkaar staan, dan leidt dat vaak tot storingen.

• Als u ** draait en geen kiestoon hoort kunt u de splitter verwijderen. De splitter kan storingen veroorzaken en is niet meer nodig als u volledig naar InternetPlusBellen bent gemigreerd. Sluit de hoofdaansluiting (waar de telefoonkabel uw huis binnenkomt) direct aan op de ADSL poort van uw KPN Experia Box.

• Het gebruik van download programma's kan de kwaliteit van de telefoonverbinding negatief beïnvloeden. Als u bijvoorbeeld films of muziek aan het downloaden bent vanaf het internet en tegelijkertijd wilt telefoneren, dan kan de kwaliteit van uw telefoonverbinding minder zijn dan u bent gewend. Afhankelijk van het download programma dat u gebruikt, kan het tot een halve dag na downloaden voorkomen dat uw telefoonverbinding mindere kwaliteit heeft.

We hopen dat uw storing na het uitvoeren van deze adviezen is verholpen. Mocht dat niet het geval zijn, dan helpen we u graag op de Multiplay Helpdesk, via telefoonnummer 0900 – 0244 (€0,10/min). Deze helpdesk is dagelijks van 8:00 tot 22:00 uur bereikbaar.

Met vriendelijke groet,
KPN
Multiplay helpdesk


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 28 dec 2006 20:26 
Offline

Geregistreerd: wo 27 dec 2006 07:42
Berichten: 79
Woonplaats: Westervoort
magik schreef:
De brief:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u bij onze helpdesk een storing met betrekking tot de kwaliteit van uw telefoonverbinding gemeld. Wij hebben uw aansluiting nagekeken en geen oorzaak gevonden in het netwerk van KPN.

Mocht u nog problemen ondervinden met uw aansluiting, dan verzoeken we u onderstaande punten te controleren bij u thuis. Wij hebben ervaren dat veel storingen bij onze klanten verholpen konden worden dankzij één van onderstaande oplossingen.

Indien u de storing met de onderstaande adviezen niet kunt verhelpen, dan verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met de Multiplay helpdesk via telefoonnummer 0900 – 0244 (€0,10/min). Deze helpdesk is dagelijks van 8:00 tot 22:00 uur bereikbaar.

• Controleert u als eerste alle aansluitingen. Wellicht is een van de contacten niet goed aangesloten, waardoor er storing ontstaat.

• Als uw KPN Experia box is aangesloten met de adapter, type MU18-2120150-C5 (12v 1500 mA) dan dient deze door KPN omgeruild te worden. De adapter levert te weinig spanning, wat voor een storing kan zorgen. Wilt u in dit geval contact opnemen met de Multiplay helpdesk: 0900-0244. Uiteraard zijn er voor u aan deze omruil geen kosten verbonden.

• Indien uw KPN Experia Box met een grijze patchkabel is aangesloten op de hoofdaansluiting (waar de telefoonkabel uw huis binnenkomt), wilt u de grijze kabel dan vervangen door de witte kabel. De witte kabel is meegeleverd in uw InternetPlusBellen pakket. De grijze kabel bevat vier koperdraadjes en de witte kabel slechts twee. Vaak zijn de verkeerde draadjes uit de grijze kabel aangesloten, wat storingen kan veroorzaken.

• Test met één telefoontoestel, bij voorkeur geen draadloos toestel, de kwaliteit van uw telefoonverbinding. U kunt dit testen door het telefoontoestel direct aan te sluiten op de TEL1 uitgang van de KPN Experia Box. Het komt voor dat meerdere toestellen onderling storingen veroorzaken. Als de kwaliteit van uw telefoonverbinding met één toestel goed is, dan zit de storing vermoedelijk in de combinatie van de overige toestellen die u heeft aangesloten.

• Indien u een draadloos toestel gebruikt, zorg dat de afstand tussen het draadloos basisstation van uw telefoon en uw KPN Experia box minimaal 3 meter bedraagt. Als deze te dicht bij elkaar staan, dan leidt dat vaak tot storingen.

• Als u ** draait en geen kiestoon hoort kunt u de splitter verwijderen. De splitter kan storingen veroorzaken en is niet meer nodig als u volledig naar InternetPlusBellen bent gemigreerd. Sluit de hoofdaansluiting (waar de telefoonkabel uw huis binnenkomt) direct aan op de ADSL poort van uw KPN Experia Box.

• Het gebruik van download programma's kan de kwaliteit van de telefoonverbinding negatief beïnvloeden. Als u bijvoorbeeld films of muziek aan het downloaden bent vanaf het internet en tegelijkertijd wilt telefoneren, dan kan de kwaliteit van uw telefoonverbinding minder zijn dan u bent gewend. Afhankelijk van het download programma dat u gebruikt, kan het tot een halve dag na downloaden voorkomen dat uw telefoonverbinding mindere kwaliteit heeft.

We hopen dat uw storing na het uitvoeren van deze adviezen is verholpen. Mocht dat niet het geval zijn, dan helpen we u graag op de Multiplay Helpdesk, via telefoonnummer 0900 – 0244 (€0,10/min). Deze helpdesk is dagelijks van 8:00 tot 22:00 uur bereikbaar.

Met vriendelijke groet,
KPN
Multiplay helpdesk


Dit soort brieven heb ik wel via de mail gehad.

Ik heb al alle aanwijzingen en adviesen van zowel de KPN, en Het Net
uitgevoerd.

Ik begin er zo langzamerhand een beetje moe van te worden, iedere keer bellen, en schrijven, en er wordt gewoon niets gedaan.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB? Forum Software ? phpBB Group  | Hosted by 123-webhost
phpBB.nl Vertaling