Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu wo 27 nov 2024 11:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2006 21:45 

Hallo,
Ik ben in het bezit van een Dell Axim X51v PDA maar het lukt mij niet om hiermee draadloos te kunnen internetten. Ik heb al flink op dit forum lopen speuren naar mogelijke oplossingen maar het mag tot nu toe niet baten. Ik weet inmiddels dat de Axim wel werkt op het draadloze netwerk bij mijn werkgever.
Het draadloze netwerk wordt thuis wel gevonden door de DELL en is available, maar als ik de internetbrowser open om te internetten lukt dit niet.
Ik heb al van alles geprobeerd als WEP en WPA-PSK encrypte, een vast kanaal beneden de 10 en automatische automatische DHCP maar wat ik ook doe het werkt niet. Volgens mij is het toch ergens een instelling in de experiabox, maar welke?
Wie kan mij helpen of heeft ook een DEll Axim en zo'n box?
Of kan het nog iets zijn met een firewall?
Ik hoor het graag.....
Groeten Luc

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2006 22:18 

Heb je de setting ook in mijn kpn gewijzigd ? (WPA-WEP)
Je noemt zelf een firewall,heb je die op je systeem zitten of bedoel je van de EB ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2006 23:35 

EB op WEP en een vast kanaal zetten en met de juiste encryptie sleutel moet het lukken. Getest met mijn Qtek G100.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 04 dec 2006 23:49 

Je moet even opletten want mijn 2003 PDA kan geen tekst aan bv "keyvanwlanmodem" maar daar moet ik hem omzetten naar EBBEE7845FACB etc bij WEP.

Maar er zijn zat freeware progjes of trial progjes om te kijken of je wel een ip hebt gehad op je PDA. Kijk eers of je die krijgt en dan kunnen we wat oorzaken uitsluiten. Zie je boven in wel de pijltjes <- -> onder elkaar verschijnen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 20:46 

Maarten schreef:
Heb je de setting ook in mijn kpn gewijzigd ? (WPA-WEP)
Je noemt zelf een firewall,heb je die op je systeem zitten of bedoel je van de EB ?

Hoi Maarten,
ik heb de settings rechstreeks in de EB gewijzigd via http://192.168.2.1
Dit komt toch op hetzelfde neer als via mijnkpn?

Met firewall bedoelde ik de instelling die ik ook zie in het menu van de EB.
Ik zal nog even verder moeten zoeken:-(

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 20:48 

Marcel schreef:
EB op WEP en een vast kanaal zetten en met de juiste encryptie sleutel moet het lukken. Getest met mijn Qtek G100.

Mijn gewone-pc en de dell axim zitten beide draadloos aangesloten via de WEP sleutel en met kanaal 8 als instelling. De Dell doet het helaas nog steeds niet, de draadloze insteekkaart van mijn gewone pc wel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 05 dec 2006 20:52 

wopper schreef:
Je moet even opletten want mijn 2003 PDA kan geen tekst aan bv "keyvanwlanmodem" maar daar moet ik hem omzetten naar EBBEE7845FACB etc bij WEP.

Maar er zijn zat freeware progjes of trial progjes om te kijken of je wel een ip hebt gehad op je PDA. Kijk eers of je die krijgt en dan kunnen we wat oorzaken uitsluiten. Zie je boven in wel de pijltjes <- -> onder elkaar verschijnen?

Ik snap even niet helemaal wat je precies bedoelt hiermee maar het vreemde is dat met de sleutel van mijn werkgever ik wel gewoon (op mijn werk) kan internetten met de Dell. Het invullen van de sleutel zal dus wel geen probleem zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 22 jan 2007 18:06 

Ik heb een soortgelijk probleem.
Ik heb ook de EB en als PDA een HP 4700 die geen draadloze verbinding kan krijgen met de EB.
Een notebook met losse pcmcia card werkt draadloos prima en ook de siemens USB adapter doet het wel.

Nouja, prima meer redelijk.
Als ik een videostream doe van bv Gouden Kooi oid met een PC die draadloos is verbonden met de EB via de USB adapter van siemens hakkelt die regelmatig.
Bedraad loopt het wel vloeiend. De USB adapter er maar afgegooid dus perfect is het zeker niet.

Ik heb ook nog een Linksys router met WiFi en daarmee kan de PDA wel een draadloze connectie maken wat werkt.

Uiteraard alles met WPA encryptie geprobeerd daar WEP te zwak is.

Iemand die een oplossing heeft?

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]