Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 18:48

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Niet bereikbaar
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 15:29 

Beste mensen,

De telefoon is bij mij thuis niet te bereiken, als ik deze aansluit op de EB.
Ik ben overgestapt van ISDN naar IPB. De portering is nog niet voltooid, dus is de situatie als volgt:

- Aan het ISRA-punt een ISDN splitter (van IPB)
- Vanaf de splitter een kabel naar de NT1 en een kabel naar de EB
- Vanaf de NT1 een kabel naar de WebFox ISDN centrale
- Vanaf de ISDN centrale een kabel naar de lijn-ingang van de EB
- En aan de Tel 1 aansluiting van de EB hangt een Dect telefoon

Uitgaand bellen werkt prima. Het Voip lampje brandt dan ook continu. Echter wanneer ik met mijn GSM naar mijn huisnummer bel, gaat de huistelefoon niet over. Wel hoor ik op mijn mobiel het geluidje dat de telefoon over gaat.

Op de EB heb ik al geprobeerd een andere DECT-telefoon aan te sluiten, maar deze gaat ook niet over. Het activatie telefoontje is al gebeurd.

Iemand enig idee wat ik nog kan doen? Als ik bel naar het IPB van 0800-0407 wordt de verbinding gewoon verbroken!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 16:05 

Uitgaande gesprekken zou je idd via de Tel1 van de EB kunnen doen en binnenkomende gesprekken moet je tot portering nog even via je isdn laten lopen maw 2 toestellen (uitgaand in de EB op Tel 1 en binnekomend via je ISDN verbinding)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 16:33 

De kosten voor het nog even tijdelijk bellen via ISDN maken mij niet zoveel uit. Waar het mij om gaat is dat als de portering voltooid is ik niet opeens onbereikbaar ben, omdat de telefoon niet over gaat.
Aangezien er een lampje gaat knipperen (rechts van het USB lampje) als de telefoon over gaat, neem ik aan dat de EB het signaal dat de telefoon over gaat wel doorkrijgt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 17:23 

Kevin schreef:
Waar het mij om gaat is dat als de portering voltooid is ik niet opeens onbereikbaar ben, omdat de telefoon niet over gaat.
Aangezien er een lampje gaat knipperen (rechts van het USB lampje) als de telefoon over gaat, neem ik aan dat de EB het signaal dat de telefoon over gaat wel doorkrijgt.

Normaal gesproken ben je na portering gewoon bereikbaar en dat zou je zlef ook makkelijk kunnen zien doordat het lampje op je NT1 uit is.In de porteringsfase zijn meerdere dingen mogelijk en nadien zou het goed moeten werken.Scherp in de gaten houden dus !

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr 01 dec 2006 20:40 

Als je na de portering het probleem blijft houden, moet je even kijken naar de afstand van je experiabox en je DECT telefoon, dit moet minimaal 3meter zijn anders kunnen ze elkaar nog wel eens dwarsliggen.

Profiel  

Berichttitel: Re: Niet bereikbaar
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 00:56 

Kevin schreef:

Prik de DECT telefoon eens direct in de WebFox en bel jezelf met je GSM. Gaat de telefoon over? Zo niet probeer de 2e uitgang van de webfox. Als je dan nog geen bellen hoor dan werkt je ISDN deel waarschijnlijk niet meer. (NT1 lampje uit? spanning van de webfox uit?) Als je op één van de lijnen wel bellen hoor, verbind deze dan met de lijn ingang van de EB.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 10:59 

Heb vaker gehoord dat het koppelen van een Webvox aan de EB problemen geeft met inkomende gesprekken. Volg Maartens advies op totdat de portering gereed is, dan zal je gewoon via de EB bereikbaar zijn.

Profiel  

Berichttitel: Re: Niet bereikbaar
BerichtGeplaatst: za 02 dec 2006 12:21 

Flappie schreef:
Kevin schreef:

Prik de DECT telefoon eens direct in de WebFox en bel jezelf met je GSM. Gaat de telefoon over? Zo niet probeer de 2e uitgang van de webfox. Als je dan nog geen bellen hoor dan werkt je ISDN deel waarschijnlijk niet meer. (NT1 lampje uit? spanning van de webfox uit?) Als je op één van de lijnen wel bellen hoor, verbind deze dan met de lijn ingang van de EB.

Mijn ISDN lijn werkt gewoon, daar heb ik mijn DECT telefoon dan ook even tijdelijk ingeprikt. :wink:

Marcel schreef:
Heb vaker gehoord dat het koppelen van een Webvox aan de EB problemen geeft met inkomende gesprekken. Volg Maartens advies op totdat de portering gereed is, dan zal je gewoon via de EB bereikbaar zijn.

Dankje, dat is weer een zorg minder. :)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]