Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 24 nov 2024 22:30

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2006 14:37 

Marcel schreef:
1368 had je toch al bij de installatie gebeld en kan je nu helemaal niet meer uitgaand bellen?

Jeps correct!

Heb hem gewoon geactiveerd en een dag later heb ik niets meer...ik bel nu volledig analoog (nog wel) want uitgaand gaat dus niet via EB.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2006 14:52 

Heb je het modem al een keer uit en aan gezet? Als dat niet helpt een harde reset d.m.v. de resettoets minimaal 20sec. ingedrukt houden. Als dat niet helpt de helpdesk bellen 0800-0407 optie internetplusbellen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2006 15:14 

Marcel schreef:
Heb je het modem al een keer uit en aan gezet? Als dat niet helpt een harde reset d.m.v. de resettoets minimaal 20sec. ingedrukt houden. Als dat niet helpt de helpdesk bellen 0800-0407 optie internetplusbellen.

Heeft de Speedtouch ook een reset knopje?

Jeps het is Het Net dat is denk ik een ander nummer, of gewoon even eerst dat bovenstaande gratis nummer bellen?

EDIT: gevonden viewtopic.php?p=8241#8241

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2006 15:32 

wopper schreef:
Jeps het is Het Net dat is denk ik een ander nummer, of gewoon even eerst dat bovenstaande gratis nummer bellen?

Eigenlijk moet je dat € 0,45 per minuut helpdesklijn bellen, maar omdat het een telefoniestoring betreft kan je 0800-0407 bellen. Niet zeggen dat je Surfen en Bellen van HetNet hebt, maar InternetPlusBellen en dat je niet uitgaand kan bellen. Je hebt overigens de telefoons wel op TEL1 aangesloten?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2006 15:43 

Marcel schreef:
wopper schreef:

Eigenlijk moet je dat € 0,45 per minuut helpdesklijn bellen, maar omdat het een telefoniestoring betreft kan je 0800-0407 bellen. Niet zeggen dat je Surfen en Bellen van HetNet hebt, maar InternetPlusBellen en dat je niet uitgaand kan bellen. Je hebt overigens de telefoons wel op TEL1 aangesloten?

Okey bedankt, jeps op TEL1 en op TEL2 ook niets (als test gedaan)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 19 nov 2006 16:19 

Helaas, reset heeft niet gewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 20 nov 2006 10:11 

wopper schreef:

Net gebeld met 0800-0407 en ze bellen me met 3 dagen terug en 2e lijn gaat kijken ernaar.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2006 11:21 

wopper schreef:
wopper schreef:

Net gebeld met 0800-0407 en ze bellen me met 3 dagen terug en 2e lijn gaat kijken ernaar.

Goed zijn we weer ;-) Zal het topic even updaten...

Weer een keer of 6 gebeld met 1e lijn waarvan er uiteindelijk maar 3 mij doorverbonden hebben naar 2e lijn.

Van die 3x 2elijn kwamen ze allemaal op verschillende problemen uit, zoals lijn, config EB, bekabeling en nog wat geneuzel.

De laatste persoon heeft de box gesynchroniseerd waarna ik wel naar huis kan bellen (zit op werk) en hopelijk ook uitbellen. Want naar huisbellen kreeg ik altijd ingesprek toon.

Kortom ze maken er een lekker zooitje van...hopelijk blijft hij nu werken want met een andere 2elijner heeft hij het ook een zaterdagmiddag gedaan., hierna niet meer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2006 11:51 

Pas op met spanning uitval en reset, de EB is hier erg gevoelig voor.
Je bent zo je voip gedeelte kwijt, en het is natuurlijk belachelijk als je voip het niet meer doet dat je dan min. 72 uur niet meer kan bellen.
Ergens ben je verplicht een mobiel te hebben.

Ook als je een pre pay toestel heb, bel dan hiervoor het 0800-0407 nummer het kost dan ook geen beltegoed.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2006 11:58 

Henk.W schreef:
Je bent zo je voip gedeelte kwijt, en het is natuurlijk belachelijk als je voip het niet meer doet dat je dan min. 72 uur niet meer kan bellen.

Ook als je een pre pay toestel heb, bel dan hiervoor het 0800-0407 nummer het kost dan ook geen beltegoed.

Henk, tja met de huidige firmware heeft KPN en eigenlijk de gebruikers een groot probleem.

Ik heb een stuk of 4 poorten nodig voor download en remote benaderen. Alleen met de huidige firmware bug (vastlopen web interface) is dit nagenoeg niet mogelijk om zonder reset in te voeren.

En een reset betekend dus 80% zeker geen VOIP...ik sta nog niet te juichen voor de 780...toen ik de doos open maakte wel maar nu niet meer.

PS was het maar 72 uur ;-) Tis een dikke week geworden...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2006 12:15 

wopper schreef:
Henk.W schreef:

Henk, tja met de huidige firmware heeft KPN en eigenlijk de gebruikers een groot probleem.

Ik heb een stuk of 4 poorten nodig voor download en remote benaderen. Alleen met de huidige firmware bug (vastlopen web interface) is dit nagenoeg niet mogelijk om zonder reset in te voeren.

En een reset betekend dus 80% zeker geen VOIP...ik sta nog niet te juichen voor de 780...toen ik de doos open maakte wel maar nu niet meer.

PS was het maar 72 uur ;-) Tis een dikke week geworden...

Je kan inderdaad moeilijkheden hebben bij HetNet, de down load is leuk, maar de upload is laag en hier schuilt met de EB en wat belasting met download het probleem. Vandaar dat ik volgend jaar overstap.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2006 12:21 

Tja die upload lig ik niet zo wakker van, als je iets upload is een een keer klaar ;-) Maar downloaden daar wacht een gebruiker meestal op en dat is wel lekker snel.

Maar hopelijk is hij nu stabiel, ik vrees dat ik thuis kom dat mijn poorten weer weg zijn en ik die opnieuw instel en het dan weer fout gaat.

Hebben KPN of Planet minder problemen als Het Net ?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 29 nov 2006 18:08 

wopper schreef:
Hebben KPN of Planet minder problemen als Het Net ?
Helaas wel, het is allemaal hetzelfde. Als ze nu eindelijk jouw VoIP gedeelte goed geladen hebben mag je geen problemen meer verwachten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]