Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 22 dec 2024 19:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 17:45 

Heb afgelopen zondag het installatiepakket (speedtouch) aangesloten. Ging zonder problemen. Nu even 2 vragen?

-Ik kan geen poorten openzetten via de webinterface. Kan dit uberhaupt niet of moeten ze (KPN) dit er nog inbakken net als bij de siemens?
-Snelheid bij nieuwsgroepen (planet server) was vóór IPB max. 300, nu nog maar 240. Haal met torrents nog wel gewoon mijn max. snelheid. Komt dit door het modem of knijpen ze IPBers die op de planet server zitten?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 17:52 

Mbt poorten openen lijkt het me wel heel sterk als de firmware van KPN eea dusdanig gewijzigd heeft dat je zoiets niet zelf zou kunnen doen.

Kijk anders ook eens hier:

http://www.speedtouch.nl/hotitems.html

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 18:39 

Thanks voor die link. Daar werd me al iets meer duidelijk :idea: .

Heb de kpn handleiding op de kpn site ook nog eens verder bekeken. Blijkbaar moet ik dieper graven dan in mijn vorige speedtouch (510i) :( . Ga het thuis vanavond eens verder proberen.

Misschien nog een idee w.b.t. de snelheidskwestie :?:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 21:15 
Site Admin

ten aanzien van snelheid van nieuwsgroepen is op dit forum al genoeg te vinden. kortom even search.php gebruiken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 21:45 

Ja in de toolbox kan je dat doen ..... Delen van spelen en toepassingen.

Als dat is wat je bedoelt

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 21:59 

tjub schreef:
-Snelheid bij nieuwsgroepen (planet server) was vóór IPB max. 300, nu nog maar 240. Haal met torrents nog wel gewoon mijn max. snelheid. Komt dit door het modem of knijpen ze IPBers die op de planet server zitten?

Bij de nieuwsgroepen is wel degelijk een limiet.Ik weet niet wat je zo per week naar binnen haalt,maar op het moment dat het teveel gaat worden gaat men idd knijpen en het is in de avond sowieso minder snel dan overdag.Zit je over je tax,dan wordt sosm ook wel de verbinding verbroken door de newsmaster :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 22:42 

Dialtone schreef:
Ja in de toolbox kan je dat doen ..... Delen van spelen en toepassingen.

Als dat is wat je bedoelt

Ja, daar heb ik al wel zitten kijken in het modem, maar wist niet goed wat te doen. Ga daar als ik thuis ben zeker nog even mee stoeien.

Maarten schreef:
tjub schreef:

Bij de nieuwsgroepen is wel degelijk een limiet.Ik weet niet wat je zo per week naar binnen haalt,maar op het moment dat het teveel gaat worden gaat men idd knijpen en het is in de avond sowieso minder snel dan overdag.Zit je over je tax,dan wordt sosm ook wel de verbinding verbroken door de newsmaster :roll:

Heb vanaf december 2005 tot afgelopen zaterdag (vlak voor installatie IPB) altijd netjes mijn max. snelheid kunnen pakken. Ok, 's avonds en in het weekend weleens schommelig. .
Maar vanaf het moment dat ik het nieuwe modem aankoppel, een constante max van 240. Vandaag overdag ook weer 240 tops waar normaal altijd lekker 300.
Zal het eens met een proefabbo bij tweaknews proberen. Lukt het daar wel, dan zullen het bij Planet inderdaad wel knijpers zijn :evil: .

Laat het nog wel even weten. Thanks voor reacties :) .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 nov 2006 13:17 

Heb vannacht optie om poorten open te zetten gevonden.

Tevens is het snelheidsprobleem ook opgelost. Dit bleek gewoon in newsleecher te zitten. Heb eerst even snel Grabit geprobeerd. Snelheid: 320.
Daarna Newsbin Pro. Snelheid: 320. Bij deze laatste blijf ik lekker hangen.

Ik ben helemaal :P

Bedankt voor de reacties. Mag een slotje op.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 23 nov 2006 15:54 

tjub schreef:
Heb vannacht optie om poorten open te zetten gevonden.

Tevens is het snelheidsprobleem ook opgelost. Dit bleek gewoon in newsleecher te zitten. Heb eerst even snel Grabit geprobeerd. Snelheid: 320.
Daarna Newsbin Pro. Snelheid: 320. Bij deze laatste blijf ik lekker hangen.

Ik ben helemaal :P

Bedankt voor de reacties. Mag een slotje op.

Geef even weer voor de medegebruikers van dit modem hoe je het hebt gedaan.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]