Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu vr 22 nov 2024 19:04

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Een luxe-probleem
BerichtGeplaatst: di 21 nov 2006 00:39 

Vanmorgen ging de telefoon, goed nieuws dus, alles lijkt prima te werken. Maar tot mijn verrassing ging zowel de telefoon op tel1 als die op tel2 over, terwijl ik aparte nummers aan de twee poorten heb toegewezen. De tel2 reageert ook op het andere nummer. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik lees op de website van KPN het volgende:

Belsignaal
Wanneer iemand anders het nummer belt dat hoort bij poort 1, dan gaat alleen het toestel over dat is aangesloten op poort 1. Het is niet mogelijk om beide aansluitingen tegelijk te laten bellen wanneer u op één telefoonnummer wordt gebeld.

Niet dat het mij iets uitmaakt. Maar het verhaal klopt dus niet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 nov 2006 00:45 

Als jouw lijn nog niet geporteerd is gaan zowel TEL1 als TEL2 over, na de portering niet meer.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 nov 2006 00:46 

thanx,

dat dacht ik dus ook, maar ik (eh, de lijn) ben al geporteerd. keurige brief gehad, gechekt op mijn kpn. zal wel weer moeten resetten zodat het niet meer werkt. dat klinkt toch wel raar..... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 nov 2006 08:19 

Marcel schreef:
Als jouw lijn nog niet geporteerd is gaan zowel TEL1 als TEL2 over, na de portering niet meer.

En toch twijfel ik daar aan...:-)

Ik heb nl. precies hetzelfde en volgens een mailtje van KPN/Planet is mijn lijn wél geporteerd. Al weken geleden.

Tel2 gaat wel 2-3 keer eerder over dan Tel1 en eigenlijk is dat erg lastig.
En als ik Tel2 opneem en een gesprek voer dan kan ik vanaf Tel1 een nieuw gesprek voeren, tegelijkertijd.
En als ik het goed begrijp kan ik geen twee gesprekken voeren vanaf hetzelfde nummer dus moet Tel2 wel een ander nummer zijn dan mijn hoofdnummer op Tel2.

Ik ben wel een ex-ISDN'er.

M.v.g,
Robèrt

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 nov 2006 14:48 

kijk, dat is dan een overeenkomst, ik ben ook overgestapt van ISDN. je zou zeggen dat voip een heel ander systeem is en het niet met elkaar te maken zou moeten hebben. ik zal vanavond het ook eens andersom proberen en m'n tel2 nummer bellen. kijken of tel1 dan ook gaat.

als ik er zo even over nadenk, kan het best wel een administratieve fout bij kpn zijn. ISDN-2 had de mogelijkheid voor meerdere nummers op 1 aansluiting. dat is dan waarschijnlijk niet uitgeschakeld.

zal morgen 'ns met ze bellen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 21 nov 2006 22:21 

Als ik het nummer op mijn Tel2 nummer bel gaat alleen die over.
Dat lijkt me ook logisch....:-)

Als ik het nummer op Tel1 bel gaat Tel2 echt 1-3 keer eerder over dan uiteindelijk Tel1. Vreemd maar waar.

Ik kan mij niet herinneren dat ik vroeger die andere nummer doorgeschakeld had staan naar mijn hoofdnummer.
Die controle stap heb ik dus overgeslagen tijdens de installatie van IPB.
Ik gebruikte die andere nummers nooit meer.
Maar ik moet er nu 2 van de 3 opzeggen want vanaf 1 december 2006 moet je daar 1,50 per maand voor betalen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 22 nov 2006 15:22 

gisteravond getest, zelfde verhaal. nummer gekoppeld aan tel2 gaat alleen over op de aangesloten telefoon, nummer gekoppeld aan tel1 gaat op beide telefoons over. maar bij mij wel exact tegelijk (geen vertraging). ik heb ook nooit aanpassingen aan de isdn-instellingen gedaan. voorlopig laat ik het zo, ik ga er toch een telefooncentrale tussen zetten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]