Het InternetPlusBellen/Experiabox Forum

Deel je ervaringen over Internetplusbellen met andere gebruikers en meld je gratis aan.
Het is nu zo 06 jul 2025 01:42

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 sep 2006 22:00 

Pimmie schreef:
mennomulder schreef:
Beheer telefoniegegevens bij Het Net werkt nu weer ! : :P

Blijkbaar is Beheer via Planet op een andere manier geregeld, bij mij werkt niets.
:cry:

Om 19:45 mailtje gekregen van KPN ( al eerder dergelijke meldingen gehad !)

Naar aanleiding van uw bericht informeren wij u als volgt:

In ons systeem is uw probleem reeds bekend en doorgegeven aan de afdeling die dit probleem gaat behandelen. Deze is in behandeling
onder registratienummer: MP1-xxxxxxxxxxx

Wegens grote drukte is het niet mogelijk gebleken per ommegaande telefonisch contact met u op te nemen. Onze excuses hiervoor.

Vriendelijk verzoeken wij u om uw geduld. Er zal zo spoedig mogelijk
contact met u opgenomen worden.

Wij vertrouwen erop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Probleem wordt dus naar de 2e lijn HD gestuurd. Zal wel weer een keer op zaterdag om 08:00 gebeld worden, we wachten af. Alleen het "vriendelijke verzoek om uw geduld" schiet even in het verkeerde keelsgat !
:twisted:

Groeten,
Pim
ad !)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 19 sep 2006 22:12 
Site Admin

in ieder geval nu wel een bevestiging van het probleem en dat er aan gewerkt wordt. welicht niet snel genoeg in jouw ogen; dat begrijp ik. maar toch nog even geduld.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2006 14:44 

:arrow: Bij mij werkt het inloggen op Beheer Telefoniegegevens ook al dagen niet... Gister kreeg ik een mailtje dat ik Beheer Cockpit moest activeren... Alsof ik vlieglessen krijg. Geduld is een schone zaak doch bij mij geheel op. Constant hierover mailen levert niets op. Ik ga vanavond bellen en ik zie wel wat zij gaan doen. En, ik zit bij Planet en daar werken zowel de Cockpit als Beheer Telefoniegegevens niet...

Men schijnt bezig te zijn met de ontwikkelingen van Mijn Online Telefoon. Dit werkt al sinds mijn installatie per mei j.l. niet. Er wordt slechts gemeld dat er een storing is en het bekende Excuses voor het ongemak. Volgens mij zit MOT nog aardig in de kinderschoentjes...

Hoe is de stand van zaken m.b.t. de Thomson modems eigenlijk?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 13 nov 2006 18:49 
Site Admin

de link beheer telefoniegegevens en beheer cockpit (verschil is er volgens mij niet) werken bij mij prima.
de online telefoon werkt inderdaad vanaf het begin niet. volgens planet zitten hier teveel bugs in. vreemd, gebruikers van kpn kunnen wel gebruik maken van de online telefoon.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2006 18:01 

:arrow: Gisteravond nog even gebeld met W van Planet en deze meneer leek aardig met mijn problemen 'mee te voelen'... W vond het inderdaad niet kloppen dat Beheer Telefoniegegevens en Cockpit (is exact hetzelfde volgens W - fijn dat we als klant hierover ingelicht worden...) niet werken. W legde uit: "als het bijvoorbeeld een uurtje niet zou werken... Ja, dat kan. Maar als het al dagenlang niet werkt zit er iets helemaal fout". In het uiterste geval moeten de accounts gewist worden, maar het probleem is (weer) doorgegeven aan de TA... Opzeggen is lijkt mij toch de gemakkelijkste manier om een Thomson te bemachtigen... De Siemens omruilen voor een Thomson is volgens W technisch erg lastig. Veel gemakkelijker (en volkomen volgens de regels) is dus je IPB-contract opzeggen... Dan MOETEN ze er voor zorgen dat je verlost raakt van IPB i.c.m. een Siemens... Dan vervolgens een aanbieding met Thomson afwachten en weer gewoon instappen... KPN/Planet heeft ondertussen de officiele Thomson EB handleiding als download beschikbaar... Het balletje rolt dus.

Tja, zeer vreemd dat KPN gebruikers met MOT kunnen bellen. Volgens B N van Planet is MOT zo lek als een mandje en ligt je pc tijdens het gebruik open voor aanvallen van buitenaf... MOT is technisch qua beveiliging zeer slecht aldus B N... Inderdaad vreemd dat KPN zijn klanten dus een 'technisch slecht beveiligd product' kan laten gebruiken... En de laatste melding van Planet aan mij is dat men achter de schermen weer druk bezig is met de MOT-tool. De te verwachten datum wanneer het gebruiksklaar is zou volgens Planet op de site vermeld gaan worden...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 14 nov 2006 22:29 

Even terugkomend op het EB en Speedtouch verhaal,de vraag is of de laatste nu zaligmakend is.Bijna iedereen denkt dat er met een Speedtouch geen problemen zullen zijn maar dat is nog maar helemaal de vraag.Mocht dat zo zijn,dan kun je idd je vraagtekens zetten bij de huidige combinatie EB en Siemens.Echter harde bewijzen als gebruiker,los van het feit dat bepaalde dingen verre van ideaal zijn, heb je op dit moment niet.

De tijd zal het leren en intussen moet KPN er hard aan trekken om de bestaande problemen sneller op te lossen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 00:47 

:arrow: Vanavond de Helpdesk van Planet gebeld voor het opzeggen van mijn IPB pakket. Dat moet via 0900-1905 optie 3. 55 minuten aan de lijn gehangen zonder resultaat. Daarna opnieuw gebeld naar 0900-1905 en een zekere J J aan de lijn gekregen die mij namens KPN, Planet en Het Net welkom heette. Tja, nu ineens wel. En mij maar van het kastje naar de muur sturen. J J heeft het in orde gemaakt dat ik begin volgende week de officiele opzeggingsbrief in de bus krijg. De service is zo abominabel slecht dat ik niet langer dan een jaar gebruik maak van IPB. Ik houd niet van krakkemikkige rommel in huis. En de EB van Siemens is zo'n krakkemikkig ding. Dat kunnen ze meenemen. Ze bieden mij niet de mogelijkheid te testen met een Thomson of het Siemens ding in ieder geval om te ruilen voor een Thomson. Technisch te ingewikkeld. Nou en. Ik ben (was) klant!! De tijd zal het inderdaad leren maar mijn geduld is na 19-4-2006 en alle IPB ellende erna nu toch echt op. Ik zal dit Forum dan goed in de gaten houden v.w.b. de ervaringen met de Thomson. De service van Planet die geleverd wordt is zo slecht, daar wil ik niet mee verder. Ik wil heel graag testen, maar men werkt niet mee. Ze wensen me succes met 'tussen de regels door proberen een Thomson te krijgen'. Welke regels? Men moet technisch aan slag!!! Flut antwoord dus. Zoals ik al zovele flut-antwoorden gekregen heb. En men gaat niet voor niets over op een Thomson. Daar zit een reden achter. Zo kan je ook de firewall van de Siemens niet meer via de de KPN-site beheren. Is er ook uitgesloopt. Reden: tot nu toe onbekend. Beheer Telefonie werkt al dagenlang niet. Webinterface EB is traag en valt vaak weg. Service Helpdesk is slecht. Toets 5 bij bezet werkt niet. Mijn Online Telefoon is bagger. Werkt ook niet. Veel ellende gehad met de installatie van de KISS-speler. Bij gebruik van de firewall in de EB staat poort 443 constant open... Daarnaast vertelde de medewerker gister dat men niet blij is dat in de nieuwe handleiding het wachtwoord admin staat vermeld. Men is niet blij als iedereen in dat ding gaat zitten rommelen was het antwoord. Ik moest wel, want de DHCP blijkt zo gammel te zijn dat mijn pc's en de KISS speler contstant uit het netwerk verdwijnen. Het antwoord van een Helpdeskmedewerker was duidelijk: De DHCP in de Siemens is zeer instabiel... U moet alles een vast IP-adres geven anders gaat het niet goed. (Met de oude Alcatel Speedtouch NOOIT last mee gehad). Ik zal pas weer overstappen als alle problemen opgelost zijn. Laat KPN er inderdaad maar heel hard aan trekken. De analoge lijn was zo gek nog niet... Ik betaal genoeg abonnementsgeld en daar wil ik in de eerste plaats GOEDE service voor krijgen en en tweede kwalitatief goede spullen. Voorlopig ben ik de combinatie Planet/KPN en het kastje naar de muur verhaal geheel zat. Beschamend gewoon.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 10:02 

Ik wil niet hatelijk zijn, maar verliezen we het uit het oog waarvoor eigenlijk de EB is bedoeld?
Ik weet wel men wil steeds meer, ik denk dat de EB bij de meeste mensen redelijk tot zeer goed draaid waar hij voor is bedoeld n.l internetten en bellen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 22:19 

hoi
die melding van storing op dit moment heb ik ook heel lang gehad
totdat ik iemand van kpn aan de lijn kreeg die er wel verstand van had
ik had namelijk jaren geleden telefoonrekening online aangevraagd
met een gebruikersnaam en wachtwoord (was ik allang vergeten)
dit wachtwoord moest ik gaan gebruiken en het werkte!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 15 nov 2006 23:44 

Tja, ik heb dit zojuist ook geprobeerd... Mijn oude gebruikersnaam en wachtwoord opgezocht en ingetoetst... En direct getracteerd op de welbekende melding... Bij mij werkt deze tip helaas niet...

Beste Henk.W. Ik ga er natuurlijk van uit dat het niet hatelijk bedoeld is. Maar ik gebruik een EB weinig anders dan voor een netwerk met 2 pc's en een KISS videorecorder. Niets bijzonders. Stel dat ik al die installatie-ellende bij het instellen van het netwerk en de andere zaken voor lief neem, dan blijft de enorm slechte 'service' van Planet/KPN over. Ik word al wekenlang van het kastje naar de muur gestuurd en niets leidt tot oplossingen... Ik moet geduld hebben... en nog eens geduld... en nog eens geduld... Je moet geduldig wachten om na 55 minuten van de lijn gedonderd te worden... Geduldig blijven wachten... Veel 'wachtgeld' kwijt en antwoorden die kant noch wal raken... De ene Hmw legt uit dat ik bij KPN moet zijn en de andere Hmw stuurt me weer terug. Ze hebben mij succes gewenst om tussen de regeltjes door een Thomson te bemachtigen... De andere Hmw meldt dat het technisch moeilijk is om de Siemens te vervangen door een Thomson. De andere Hmw weet het domweg niet. Bel ik Planet krijg ik ECHT een KPN Hmw aan de lijn die mij welkom heet namens KPN Planet en Het Net... Men zal steeds maar weer contact met mij opnemen maar niemand belt. Ik moet geduld bewaren... Nog eventjes geduld dus... Weer bellen... De goede man wil me niet helpen met het opzeggen van mijn abonnement. Ik meld 'm dat ik na 55 minuten wachten van de lijn gedonderd wordt en de goede man gaat ineens alles regelen... Geduld moet je hebben... Veel geduld. Ik zit voor altijd vast aan de Siemens meldt een andere Hmw... Opzeggen is de enige mogelijkheid om van dat ding af te komen dus dat heb ik gedaan... Ik ben sinds 1999 abonnee bij Planet. Naar alle tevredenheid. Goed, ik moest een half jaar strijd leveren om m'n door Planet aangeboden korting van 274,95 te krijgen, maar ook dat is me gelukt... Een foutje, zeiden ze... En ik kon naar mijn korting fluiten... (Niet dus). Verder nooit problemen gehad maar de 'service' die ik nu krijg is echt van het allerslechtste niveau... Ik stop er na 7 jaar dus maar mee...

Het is dus simpel om van een Siemens naar een Thomson te gaan. Tijdens je contract periode willen ze het niet doen omdat het technisch moeilijk is: Hun exacte zin: Niet eenvoudig mogelijk. M.a.w. Het kan dus wel maar is technisch lastig. Oke, ik zeg mijn abonnement gewoon op. Dan moeten ze wel terug gaan naar de oude analoge lijn. Die heb ik dan een een week en stap ik weer over op IPB met een Thomson. Ze moeten dus toch aan de bak...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 12:31 
Site Admin

dat je uiteindelijk niet gelukkig bent met de gang van zaken en besluit om te stoppen, kan ik me heel goed voorstellen. zo wellicht in een dergelijke situatie hetzelfde gedaan hebben.
alleen begrijp ik niet je keuze om het op te zeggen en daarna opnieuw aan te vragen in de hoop dat er een speedtouch geleverd wordt. dit laatste zal wellicht wel het geval zijn, maar de werkwijze van een helpdesk wijzigt niet door de levering van een ander type modem.
tot slot nog even een opmerking: de door jouw genoemde mogelijkheid van toets 5 (terugbellen indien in gesprek) is geen onderdeel van ipb. dit zit alleen bij isdn. dat dit wenselijk is een andere vraag.

Laatst bijgewerkt door jwagenaar op do 16 nov 2006 12:45, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 12:42 

kissdp558 schreef:
Het is dus simpel om van een Siemens naar een Thomson te gaan. Tijdens je contract periode willen ze het niet doen omdat het technisch moeilijk is: Hun exacte zin: Niet eenvoudig mogelijk. M.a.w. Het kan dus wel maar is technisch lastig. Oke, ik zeg mijn abonnement gewoon op. Dan moeten ze wel terug gaan naar de oude analoge lijn. Die heb ik dan een een week en stap ik weer over op IPB met een Thomson. Ze moeten dus toch aan de bak...

Nu ben ik vrij nuchter, maar ben jij met al het gemier en gezeur niet beter af met gewoon een Analoge lijn met een Kabel of ADSL abo erbij? Je hebt zoveel eisen aan een nieuw product...

Het omzetten van Siemens of Speedtouch moet ook in de centrale gebeuren, en gezien de huidige fouten vindt ik het antwoord van KPN niet meer als redelijk. Hoe groot acht jij de kans dat jou wisseling van modems goed had gewerkt? Als mensen 2 maanden op een installatie pakket zitten te wachten, dan heb ik een heel sterk vermoeden dat het ruilen van een modem echt nooit goed gaat komen. En ik had het zelf als klantenservice ook afgehouden, zijn 100.000 mensen die perfect draaien met de Siemens.

Maar ja zoals altijd blijft een mening persoonlijk :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 15:16 

:arrow: Tja... kan je nagaan hoe goed het allemaal geregeld is... Ik ga gewoon voorlopig terug naar de analoge lijn en zal ik de ontwikkelingen op de voet blijven volgen. Ik betaal bijna 100 Hollandse piekjes per maand en dan verwacht ik een stukje service en geen 'Kastje naar de muur' verhaal. Maar dat kan aan mij liggen. Het is overigens absurd dat Beheer Telefonie gegevens en de Cockpit haast 2 weken onbereikbaar zijn. Je moet als klant constant geduld hebben. Geduld, geduld en nog eens geduld. Is het raar dat mijn geduld op raakt... Fijn als 100.000 mensen probleeemloos werken met de Siemens, maar wat heb ik daar mee? Ik denk dat het qua eisen wel mee valt. Mijn Online Telefoon is o.a. een reden waarom ik overgestapt ben op IPB. Is het raar dat je geduld op raakt omdat o.a. Mijn Online Telefoon al een half jaar niet werkt... Zeer waarschijnlijk wel. Of moet ik accepteren dat de technologie nog in ontwikkeling is? Oke, geef me dan 'ontwikkelings-korting'. De advertentie-praatjes zijn mooi. Zo is het. En al dat gemier en gezeur gaat gewoon verder. Als klant wens ik als klant behandeld te worden. Of is dat ook teveel gevraagd? Ik kan met mijn geld ook ergens anders terecht.

Opnieuw aanvragen is een mogelijkheid. Het wil niet zeggen dat ik dat ook (gelijk) doe. Eerder heb ik op dit Forum gelezen dat KPN de Siemens met pensioen stuurt... Dit doen ze kennelijk niet omdat de Siemens zo'n perfect apparaat is... Dan zit daar iets anders achter.

Moderator Marcel melde dit: Geplaatst: za 09 sep 2006 17:25 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

lightframe109 schreef:
Zij vertelden mij ook dat KPN binnenkort de EB met pensioen stuurt en hier alcatel modems voor in de plaats gaat leveren.

Afwachten of IPB dan stabieler wordt. Zonde van de investering(tijd en geld) in Siemens door KPN. De keuze voor Siemens was meer een commerciële keuze, de technische tak van KPN had altijd al een voorkeur voor Alcatel.

Siemens heeft een jaar de tijd gekregen van KPN om alle problemen met de EB op te lossen. Dit is Siemens niet gelukt.

... en ik ben maar bezig met gemier en gezeur...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 16:33 

tja dat onderstaand wist ik dan weer niet ;-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 16 nov 2006 19:30 

:arrow: Dat is niet erg wopper. Het is gewoon goed om met elkaar te discussieren over de EB. Er zullen veel tevreden gebruikers zijn, maar ook ontevreden gebruikers. Ik ben helaas een van de ontevreden gebruikers. Ik vind de info op het Forum en dat geeft aan dat het geen koek en ei is met de Siemens. Ik verzin de verhalen niet, maar ze komen voor uit de praktijk. Ik had het liever ook allemaal anders gehad maar het is helaas voor mij een bron van ellende. Ik heb v.w.b. het gebruik van de KISS en en de oude Alcatel Speedtouch nooit problemen gehad en het was allemaal heel stabiel. Ik heb helaas met de Siemens andere ervaringen en daarom wil ik zo graag een Thomson gaan gebruiken. Ik kan nu natuurlijk ook niet zeggen of het allemaal met de Thomson goed gaat, maar ik baseer mijn goede ervaringen op het gebruik van de 'oude' Thomson in combinatie met de analoge lijn en het Planet abonnnement. Ik was hier zeer tevreden over. Omdat ik nu zeer slecht behandeld wordt stap ik er - voorlopig - uit.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]